Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Beskeder - nielshk

Sider: 1 [2]
16
WBX/LBX Fora / WBX 2,1 olielampe og -brummer
« Dato: 12. Maj 2012 kl: 10:26:58 »
Da bilen kom ned i fart efter en motorvejstur kom der liv i oliebrummeren og -lampen (blink). Kørte straks ind til siden for at tjekke olie. Den var lav men da jeg startede motoren igen var der ingen signaler. Jeg kørte herefter ind på nærmeste tank og efterfyldte olie.

Men nu reagerer den med at brumme og blinke HVER gang motoren kommer over 2000 rpm. Der er ingen olielampelys under 2000 rpm.
Kan se af diverse informative tråde herinde at det sansynligvis er 0.9 bar føleren den er gal med. Men den er ikke til at få fat i om lørdagen :-(
Hvis rationalet er at olietrykket er OK, tænker jeg at man må kunne "kortslutte" brummeren - så jeg kan blive fri for den støj.

Nogen erfaringer herinde med dette?
Eller nogen bud på om det er den rette diagnose?
Og er der evt nogen i hovedstadsområdet der ligger inde med denne .9 bar olieføler (grå) som de vil slippe i dag?

17
Alt andet / Sælges: 2 vejs køleskab m/ frys.
« Dato: 21. April 2012 kl: 14:28:27 »
Hej Stefan - vi er på kik efter et lille køleskab - har du stadig denne stående? vh Niels

18
WBX/LBX Fora / DJ med startproblemer
« Dato: 26. Februar 2012 kl: 12:04:22 »
Nu er skavanken lokaliseret - tror jeg nok :-)
Der sidder en føler i den studs hvor mange store og små slanger (og termostat?) mødes - og etellerandet ser ud til at være utæt her. Det lækker ned på føler med ledning der sidder her. Ved at lirke med ledninger og slå lidt på føleren begyndte motoren at accellerere og decellerere heftigt. Har nu renset det af - men her til morgen - igen ingen start )-: Så nu tænker jeg at skifte den lille føler og få sat ny pakning i her.
Nogen der kan genkende en fejl som denne?
Hvad mon den føler hedder og er den til at skaffe nogen steder?

19
WBX/LBX Fora / DJ med startproblemer
« Dato: 19. Februar 2012 kl: 19:54:27 »
Citat fra: "Hinze"
denne giver lidt info om styringen


takker - betyder det mon noget at der i dette udemærkede 'selbstudienprogramm' tales om 1,9 når nu min er 2,1? Eller findes der en specifikt til 2,1 som derfor giver mere retvisende data og råd?

20
WBX/LBX Fora / DJ med startproblemer
« Dato: 19. Februar 2012 kl: 15:43:12 »
Efter en køretur med god varm DJ maskine nægtede motoren fuldstændig at starte efter en benzinpåfyldningspause. Tørnede fint men ingen liv overhovedet. Jeg gav den en pause og efter ca 10-15 min. - og en køligere motor tænker jeg - slog den igang. Samme mønster igen efter 400 km kørsel, og lige siden: varm motor=ingen start, kold motor=starter igen. Hvad kan det skyldes?
Nu har jeg så i nogen tid ikke kunnet få så meget som et host ud af den - bortset fra her forleden hvor det var -10 grader. Her startede den - og det gjorde den så igen med varm motor. Er der nogen sammenhæng med det andet mønster beskrevet ovenfor?
Men jeg oplever også - som andre tråde også er inde over - at den går meget hurtigt (gætter på ca 1500 rpm) med sluppet speeder/i 'tomgang'.
Jeg fik monteret en ny benzinpumpe her før syn da den gl. så lidt utæt ud - men det bør vel ikke gøre nogen forskel.
Forslag og bud på hvad det skyldes og hvad der kan gøres ved det modtages meget gerne ....

21
WBX/LBX Fora / Katalysator til WBX 2,1 DJ
« Dato: 28. Juli 2011 kl: 22:05:09 »
Det var en temmelig interessant passus der!

Vi taler ganske rigtig om en wannabe hvidplade T3 (søger nu permanent opholdstilladelse, bilen kommer fra et nordisk broderland). Det er en Syncro, så er det måske en anden betegnelse end M1?
Den har iflg reg attest en egenvægt (="tjenestevægt"?) på 1710 kg (havde den lige på en brovægt forleden som sagde 1600 kg) og med en størst tilladt totalvægt på 2500 kg. Hvis det er disse tal der gælder i dette regnestykke, er den vægtforskel du har fundet i BB's annaler temmelig afgørende for om katalysatorkravet gælder for denne vogn eller ej :-) for at få den registreret.

Det fjerner i så fald den første stopklods som jeg blev præsenteret for forleden da jeg havde den i synshallen. Og det ville være dejligt. Men det kan selvfølgelig være en god ting at få et effektivt NOx filter på alligevel, men rigtig godt at vide at det ikke er et lovkrav i dag som det ser ud til i den tekst du har fundet !!!

@Casper - er den omtalte styreboks til vacuumsignalet med i dit sæt? Hvis ikke, er det noget der kan skaffes tror du?

22
WBX/LBX Fora / Katalysator til WBX 2,1 DJ
« Dato: 28. Juli 2011 kl: 12:10:18 »
@Hinze: Min egen - og "Bent Betjent" - det er en årgang 91 der skal synes :-)
Jeg har kikket lidt i "BBs" bog og her tales der om trevejs kat for biler efter 1. oktober '91. Hvordan stemmer det mit dit forslag om en MV "look alike" - hvordan gør man det, for det lyder umiddelbart fristende?

23
WBX/LBX Fora / Katalysator til WBX 2,1 DJ
« Dato: 28. Juli 2011 kl: 09:38:10 »
@Casper - tak for tilbuddet, men er du sikker på at den funker i en DJ?
@Hinze - det med styreboks har jeg også forstået er det springende punkt når vi nu taler en DJ. Og ja, den har vacuum på strømfordeler.

Er der nogen der har billeder af hvordan en DJ med kat-styring ser ud?

24
WBX/LBX Fora / Katalysator til WBX 2,1 DJ
« Dato: 27. Juli 2011 kl: 20:23:04 »
Jeg søger en katalysator til en WBX 2,1 DJ - gerne en brugt. Som jeg har forstået det ved læsning herinde (det er jo en ren guldgrubbe for en T3 novice som mig) så er DJ'eren ikke født med en sådan.
Er der nogen af Jer der har erfaringer med hvordan man får styring mellem indsprøjtning og lambdasonden til at fungere - er DJ'en forberedt til lambdasonde? Er der nogen der har noget brugt, i god stand, liggende på amagerhylden som de kan undvære?
vh
Niels

25
Diesel Fora / Golf AAZ motor
« Dato: 20. Januar 2011 kl: 21:56:52 »
Jeg har fundet en Golf AAZ motor, som ejer siger har gået ca 200 kkm, til erstatning for den der smed tandremmen.
Hvad skal jeg se efter for at vurdere om den er værd at købe?
Og hvad må man give for sådan en motor?

26
Diesel Fora / Er 61 HK nok i en T3?
« Dato: 23. September 2010 kl: 09:45:27 »
Jeg kender ikke momentkurven på 1,2TDI'eren endnu. Men det er sikkert mest interessant at se på den kurve hvor øko-indstillingen er slået fra ... Er der nogen der ved hvor meget effekt der er med denne indstilling (øko-indstilling fra) på denne lille maskine?

Og ja - det skorter godt nok ikke på praktiske udfordringer at tilpasse denne maskine. Det er i sig selv skræmmende. Tophastigheden kommer nok ikke meget over de tilladte hastighedsgrænser i DK hvis brændstofforbruget skal holdes i ave.

Men det rigtig interessante perspektiv er vel hvis det rent faktisk er muligt at få en helt anden driftsøkonomi med denne maskine. Men 20 km/l er vel ikke helt utænkeligt ???

Og kan man forestille sig at sådan konstruktiv ændring kan flytte T3'eren ind i en anden beskatningskategori? Vil det være muligt at få den ind under 'den grønne afgift' i stedet for vægtafgift? Var der nogen der sagde at det er ren ønsketænkning at få SKAT til at ændre ved det?

27
Diesel Fora / Er 61 HK nok i en T3?
« Dato: 20. September 2010 kl: 22:44:54 »
Med risiko for at falde helt igennem i dette fora: er der nogen der har haft ideen om at montere en 1,2TDI i en T3'er`???

Kan godt se at rigtig mange tråde handler om hvordan vi flere tryllet flere heste ned i rytterstuen på T3'eren. Og ja - jeg ved godt at vi her flytter mange kg rundt. Men hvis nu vi skulle prøve tankeeksperimentet med at få en T3'er til at gå langt på literen - så ville en 1,2TDI da være et bud på et sådant eksperiment.

Men måske er der allerede en anden gal T3-nørd der har gjort eksperimentet?

Der er i hvert fald ikke nogen dramatik med en 20% regel her :-)

Og hvis man så konverterede den til at køre rapsolie - så har vi vist en fremtidssikret T3'er inden for rækkevidde - hehe.

28
Gode rejsesteder/Rejsetips / Piratcampingpladser
« Dato: 11. September 2010 kl: 11:59:22 »
Det der lyder bare super-smart - er med med nogle tips: nhk elefant a sol dot dk

29
Diesel Fora / Kardanled ved servostyring søges
« Dato: 08. Juli 2010 kl: 19:35:49 »
Tak for tippet! Og foto.
Må lige en tur over en tysk on-linebutik så.
Ser ud til at en gummimuffe fra tandstangen (?) er brugbar her.
Men egentlig overraskende at der ikke er en uoriginal del her - skulle tro der er basis for at konkurrere med VWs ublu priser her  :(

vh
Niels

30
Diesel Fora / Kardanled ved servostyring søges
« Dato: 07. Juli 2010 kl: 23:50:05 »
Jeg mangler det lille kardanled ved servostyringen. Er der nogen der har sådan en i overskud ?

vh
Niels

Sider: 1 [2]