Stedet for os alle
Hjem
Forum
Hjælp
Søg
Kalender
Medlemmer
Vis medlemslisten
Søg efter brugere
Log ind
Registrér
T3nettet og T3Klub Danmark forum
»
Off topic
»
Generelt
»
1,8 R4 Monopoint
Udskriv
Sider: [
1
]
2
Gå ned
Forfatter
Emne: 1,8 R4 Monopoint (Læst 3376 gange)
0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.
FarT3
Sr. Member
Indlæg: 424
1,8 R4 Monopoint
«
Dato:
23. Maj 2012 kl: 18:32:46 »
Tja. Opstemt af Jens Jacobs fejlfinding på Fru Grå, ofrede jeg så en gummipakning til indsprøjtningen på Ventoen i stedet for at skrotte den. Stor var spændingen da jeg drejede nøglen. Ingen virkning.
Men jeg opdagede at der kom benzin ud af det øverste hul på monopointen. Så tror da jeg at den kunne smide 4 liter benzin i olien.
Så skilte jeg trykregulatoren ad. Intet at se.
Så vrikkede jeg låget af monopointen og kom ned til to stikben på hver side af hvad jeg tænker mig er en slags stempel der skal bevæge sig op e. ned ved elektrisk påvirkning og bla andet lukke for det hul der sivede benzin ud af i toppen.. Stemplet kunne ikke påvirkes mekanisk. Er der nogen der ved om det skal kunne det ?
Kan jeg prøve stemplet af med strøm direkte fra akkumulatoren eller hvordan fungerer det ?
Så vidt jeg kan se kommer der ikke benzin ud af nederste hul i monopointen, men motoren kan køre hvis der dryppes benzin ned i spjældet. :?
Logget
Med venlig hilsen
FarT3
30252288
Ikke flere T3 tilbage :0(
Ach bus lieber Volkswagen, alles ist weg,weg,weg
bos1
Hero Member
Indlæg: 3.173
1,8 R4 Monopoint
«
Svar #1 Dato:
23. Maj 2012 kl: 19:16:28 »
prøv lige at åbne styreboksen og se om den ikke har brændt nogle af banerne på printpladen
http://forums.vwvortex.com/showthread.php?3291139
for så laver den samme nummer med bare at tonse benzin igennem
Logget
vw passat 35i b3 2,0 16v GT variant
vw vento 1,8 clx 1996
tosse team syd
ja jeg har svært ved at tage en beslutning
hakuna matata
tlf 26476966
FarT3
Sr. Member
Indlæg: 424
1,8 R4 Monopoint
«
Svar #2 Dato:
23. Maj 2012 kl: 20:22:28 »
Tja. Jeg har lige været ude og kigge lidt. Det ser jo lidt anderledes ud end Digifanten og jeg ved faktisk ikke rigtig hvor den sidder den styreboks. Det kan være at nogen har nogen gode forslag.
Logget
Med venlig hilsen
FarT3
30252288
Ikke flere T3 tilbage :0(
Ach bus lieber Volkswagen, alles ist weg,weg,weg
jensjakob
Hero Member
Indlæg: 10.416
1,8 R4 Monopoint
«
Svar #3 Dato:
23. Maj 2012 kl: 21:15:14 »
"Stemplet" er indsprøjtningsdysen.
Der sidder en o-ring forneden og foroven.
Tag fat i dysen med en svejsetang? og træk den op.
Ikke så godt fat at du maser den, heller ikke så løst fat at tangen glider op og bøjer de 2 ben i toppen.
Skift O-ringe og din bil virker igen
Logget
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA: 1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus. 2014 -
Tlf 28260167
"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."
jensjakob
Hero Member
Indlæg: 10.416
1,8 R4 Monopoint
«
Svar #4 Dato:
23. Maj 2012 kl: 21:17:31 »
Se side 31/33 i denne:
http://www.fiat-bg.com/Downloads/Books/Marea_Workshop_Manual/Volume%201/Engine/4.Engine%20Fuel%20Sys%201370%2012v.pdf
Logget
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA: 1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus. 2014 -
Tlf 28260167
"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."
FarT3
Sr. Member
Indlæg: 424
1,8 R4 Monopoint
«
Svar #5 Dato:
24. Maj 2012 kl: 10:28:44 »
Det var nogle MEGET interessante tegninger dem der. Dem har jeg ledt efter og jeg kan se at der burde ikke kunne komme benzin ud der hvor det kom. Det lyder spændende. Skulle man også ofre et par Oringe hmmmm? Det vælter nok ikke læsset.
Tak for hjælpen !
Logget
Med venlig hilsen
FarT3
30252288
Ikke flere T3 tilbage :0(
Ach bus lieber Volkswagen, alles ist weg,weg,weg
jensjakob
Hero Member
Indlæg: 10.416
1,8 R4 Monopoint
«
Svar #6 Dato:
24. Maj 2012 kl: 11:12:29 »
Prøv at kig her ;-)
http://www.t3nettet.dk/PNphpBB2-viewtopic-t-16021.html
Logget
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA: 1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus. 2014 -
Tlf 28260167
"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."
jensjakob
Hero Member
Indlæg: 10.416
1,8 R4 Monopoint
«
Svar #7 Dato:
24. Maj 2012 kl: 11:16:12 »
Mit gæt er at det er øverste O-ring som er utæt, og så løber benzinen den vej ud.
Du kan evt tage dysen op, nulre oringen lidt, og montere dysen igen og se om det holder en kort tid.
Jeg tænker også: Kan årsagen være at returløb er stoppet til - så der er overtryk ved dysen?
Logget
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA: 1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus. 2014 -
Tlf 28260167
"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."
jensjakob
Hero Member
Indlæg: 10.416
1,8 R4 Monopoint
«
Svar #8 Dato:
24. Maj 2012 kl: 11:17:46 »
Dysens stempel kan sætte sig ved lang stilstand, så kan den "lokkes" igang ved KORTVARIGT at give den 12V + og minus direkte på stikkene ovenpå dysen. (spolen kan ikke tåle 12V for længe)
Men lad være med at gøre det noget sted hvor den kan være benzindampe som kan antændes af gnister...
Logget
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA: 1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus. 2014 -
Tlf 28260167
"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."
FarT3
Sr. Member
Indlæg: 424
1,8 R4 Monopoint
«
Svar #9 Dato:
24. Maj 2012 kl: 11:40:06 »
Nej det er nemlig det med gnisterne jeg har været lidt påpasselig med og så det at man ikke ved om man får ødelagt noget, men så vidt jeg kunne se kom der ikke benzin ud i nogen kegleform som der beskrives i de sider du henviste til. Jeg piller dimsen ud igen og prøver at kilde den lidt med lidt 12 v. Jeg tjekker også lige returløbet, men alt ser rent og pænt ud rundt om.
Op på cyklen og så ned til mekkeren efter et par Oringe.
Logget
Med venlig hilsen
FarT3
30252288
Ikke flere T3 tilbage :0(
Ach bus lieber Volkswagen, alles ist weg,weg,weg
FarT3
Sr. Member
Indlæg: 424
1,8 R4 Monopoint
«
Svar #10 Dato:
24. Maj 2012 kl: 13:04:55 »
Nu har jeg skilt det ad IGEN. Dysen er kildet og en lille våd plet må indikere at stemplet virker. Så samlede jeg det hele igen og der kommer ingen benzin. Der er benzin i kammeret rundt om monopointen. Oringene lukker tæt, men der kommer IKKE benzin ned på spjældet. Jeg tog et stykke køkkenrulle og holdt for i tilfælde af at det var mig der ikke kunne se de fine stråler, men det var knas tørt. En dråbe benzin på spjældet og den starter med det samme til den er brugt.
Med tænding tilsluttet kan jeg måle strøm på den ene + i stikket, men ikke på den anden (lilla ledning ) :?
Logget
Med venlig hilsen
FarT3
30252288
Ikke flere T3 tilbage :0(
Ach bus lieber Volkswagen, alles ist weg,weg,weg
jensjakob
Hero Member
Indlæg: 10.416
1,8 R4 Monopoint
«
Svar #11 Dato:
24. Maj 2012 kl: 15:33:16 »
Dysen aktiveres kun når motoren er igang, i pulser - så det er svært at måle med et voltmeter.
Har du monteret dysen rigtigt, så plus og minus går i rette stik i stikket i toppen (det sorte)?
Logget
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA: 1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus. 2014 -
Tlf 28260167
"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."
jensjakob
Hero Member
Indlæg: 10.416
1,8 R4 Monopoint
«
Svar #12 Dato:
24. Maj 2012 kl: 15:38:36 »
Se også:
http://doc.vwclub.org.ua/injector/m-mot121.zip
http://doc.vwclub.org.ua/injector/mono-motronic.zip
http://doc.vwclub.org.ua/injector/mono-motronic_01.zip
http://doc.vwclub.org.ua/injector/mono-motronic_02.zip
http://doc.vwclub.org.ua/injector/mono-motronic_03.zip
http://doc.vwclub.org.ua/injector/mono-motronic_04.zip
Logget
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA: 1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus. 2014 -
Tlf 28260167
"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."
FarT3
Sr. Member
Indlæg: 424
1,8 R4 Monopoint
«
Svar #13 Dato:
24. Maj 2012 kl: 18:27:10 »
Ja stikket kan kun vendes én vej. Jeg må studere lidt henvisninger.
Logget
Med venlig hilsen
FarT3
30252288
Ikke flere T3 tilbage :0(
Ach bus lieber Volkswagen, alles ist weg,weg,weg
jensjakob
Hero Member
Indlæg: 10.416
1,8 R4 Monopoint
«
Svar #14 Dato:
24. Maj 2012 kl: 19:26:17 »
Kan dysen dreje 180 grader?
Logget
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA: 1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus. 2014 -
Tlf 28260167
"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."
Udskriv
Sider: [
1
]
2
Gå Op
T3nettet og T3Klub Danmark forum
»
Off topic
»
Generelt
»
1,8 R4 Monopoint