Forfatter Emne: Kim\'s badroadcamper projekt MS 4x4 \"Ulven\"  (Læst 115813 gange)

0 Medlemmer og 2 Gæster læser dette emne.

Offline t3søren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.272
    • Vis profil
Mercedes Sprinter 4x4 drømme.
« Svar #75 Dato: 03. September 2014 kl: 07:41:59 »
Citat fra: "Aakerman" post=114540
Jeg må sige i lighed med Kurt, at jeg også følger dette projekt meget interesseret. Jeg er en af de måske få, der er komplet blottet for kreative evner (hvis jeg var alenemand og skulle male min lejlighed, ville den formentlig fremstå i beige ;) ).
Jeg suger til mig, af små fif, og tænker så på, om det var noget jeg ville kunne gøre, på en folkevogn. Hvilken "kasse" der bliver indrettet der bliver indrettet er i den sammenhæng hip som hap for mig.

Så jeg læser med glæde.

Med venlig hilsen
Bent


Mit opstød er på ingen måde for at virke negativ overfor det fine projekt og du har gang i Kim og for den iver du gør for at få  tingene perfekte. Hatten af for det og stor respekt herfra.
Denne hjemmeside er betalt og drevet at t3 klubben og som der står øverst i højre hjørne under Regler er denne side for (som hjemmesiden hentyder) for vores gamle folkevogne. Andre mærke skal kun findes i begrænset omfang.
Og Kim jeg bliver nød til at understrege igen at jeg på ingen måder har noget imod din MB (kører forøvrigt i en dagligt) men efter min mening hører det hjemme i et andet forum.
Hilsen Søren Mølskov


81er cv Baby Blue
Bluestar med 2,2 Subaru
Den Grønne
og meget meget mere.
Tlf 61379323
transportert3.co.nr

Offline ottokrog

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 838
    • Vis profil
  • By: Kbh Ø
Mercedes Sprinter 4x4 drømme.
« Svar #76 Dato: 03. September 2014 kl: 08:44:27 »
Jeg må indskyde at jeg finder Kim's indlæg meget relevante.

Kim's projekt er et camper projekt, og mange af os har T3 som hobby, men så sandelig også camper indretning.

Jeg synes bare vi skal se bort fra at Kim laver alt det fine arbejde i en forkert bil.

Bare mit indskud.
Mvh,
Otto Krog
http://www.rstvproduktion.dk
http://www.vw-shoppen.dk
ok@rstvproduktion.dk
MISS BLUE, T3 1983 BENZIN AUTOCAMPER
DG WBX BOXER MOTOR
23838188
May the T3 Force be with you.

Offline Mary

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.636
    • Vis profil
Mercedes Sprinter 4x4 drømme.
« Svar #77 Dato: 03. September 2014 kl: 08:45:37 »
Det er jo både rigtig og forkert at Kim deler sine erfaringer med os her, ligesom det jo også både er rigtig og forkert at holde hans erfaringer ude herfra og henvise til andre forum.

Jeg er personlig meget glad for at følge projektet da det giver god inspiration til nye projekter på Mary. Og jeg kan se at andre også har det sådan og henter inspiration til deres T3'ere fra denne tråd. Og allerede her har Kim jo på en måde "overholdt reglerne" for T3nettet.

Der findes ikke ret meget her om andre mærker, så det falder vel også fint ind under den "kattelem".

Dengang vi indrettede Mary, hentede vi inspiration og erfaringer fra Land Rover folket. Bl.a. vores pålidelige vandrensnings system til drikkevand.

En anden ting, her i sommer så jeg en svensker med en 4x4 Mercedes sprinter som camper. Straks ville jeg da snakke lidt med ham og udveksle erfaringer. Men ak og ve, manden havde bare købt en færdig pakkeløsning og havde ingen holdninger eller erfaringer, så snakken var meget tam, jeg kunne hverken give eller få noget indput.
Mary, en fuldblods syncro camper med 3 knapper.
Indrettet med beboelse og soveplads til 5 personer.

Opkaldt efter det gode skiv Mary, fra Rasmus Klump. Fordi han og hans venner brugte hende til at rejse ud i verden og møde nye venner.
Nøjagtig som vi gjorde, da vi rejste ud i verden i Mary.

Læs om vores 2 års jordomrejse i Mary på www.dennisbager.dk

Offline porteren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.112
    • Vis profil
  • By: Jelling
Mercedes Sprinter 4x4 drømme.
« Svar #78 Dato: 03. September 2014 kl: 09:22:58 »
Citér

 Mit opstød er på ingen måde for at virke negativ overfor det fine projekt og du har gang i Kim og for den iver du gør for at få tingene perfekte. Hatten af for det og stor respekt herfra.
 Denne hjemmeside er betalt og drevet at t3 klubben og som der står øverst i højre hjørne under Regler er denne side for (som hjemmesiden hentyder) for vores gamle folkevogne. Andre mærke skal kun findes i begrænset omfang.
 Og Kim jeg bliver nød til at understrege igen at jeg på ingen måder har noget imod din MB (kører forøvrigt i en dagligt) men efter min mening hører det hjemme i et andet forum.







 


Hilsen Søren Mølskov


Hej Søren.

Som tidligere nævnt er jeg godt klar over at dette ikke er et Mercedes Sprinter forum, og jeg ved at jeg har bevæget mig på kanten af regelsættet her på T3Nettet.
Men desværre for mig er der intet Sprinterforum i DK og heller intet selvbygger camperforum. Nok fordi det simpelthen er skattemæssigt for dyrt at bygge andet end meget gamle biler om til campere.

Jeg ville savne muligheden for at dele mine projektmæssige fremskridt med interesserede mennesker, og min ene undskyldning for at have fortsat tråden er, den rimeligt store interesse, som T3Nettets brugere har udvist. Den anden undskyldning er, som Kurt, Bent og andre ganske rigtigt har nævnt, den, at camperbygning er universel og detaljerne kan være interessante uanset i hvilken kasse de blver bygget.
Jeg har I øvrigt på det seneste forsøgt at fokusere på indretningen og ikke på bilmærket.

Desuden er jeg pt. vist den eneste på T3Nettet, der beskriver camperprojekter, hvilket der åbenbart er rimelig stor interesse for.

T3Nettets regelsæt levner mulighed for, i begrænset omfang, at komme med inflæg om andre biler.

Så mit forslag er, at jeg begrænser mine indlæg til en månedlig bulletin under ændret trådnavn: Badroadcamper projekt. MS 4x4 "Ulven"
og antal indlæg i tråden, ud over det, vil så afhænge af interessen fra T3Nettets brugere.

På den må bliver tråden om et universelt camperprojekt og ikke om et bilmærke
Mvh.
Kim W


Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Vanessa. T4 Syncro 2,5 TDI 102 hk. 2001. Lang snude m. AXL motor.
Tidligere polizei buss
 
En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen

Offline jbjerrum

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.737
    • Vis profil
  • T3 model: T3 Syncro DJ - “Den Røde Løber”
  • By: Kongernes Nordsjælland
Mercedes Sprinter 4x4 drømme.
« Svar #79 Dato: 03. September 2014 kl: 09:51:02 »
Jeg er jo normalt kendt for ikke at sige så meget, så det vil jeg fortsætte med her.

Jeg er vanvittig glad for T3nettet og den generelle ånd på sitet. Det er fantastisk, at vi er så relativt mange, der elsker, hader, elsker at hade, skrotter, opbygger, slagter, renoverer, pusler, pimper på vores enestående biler.

Uanset hvor vi er på skalaen med vores biler, er omdrejningspunktet en kæmpe glæde ved, at have nogen at dele passionen med, samt et sted, hvor man hurtigt kan hente råd og få hjælp (og vice versa), når kareten knirker.

At Kim laver en tråd, der starter med en gabende tom kassevogn med ståhøjde uden pop-up tag, er for mig ene og alene hyggelæsning. Jeg er vildt imponeret over den omhyggelighed, projektet skrider frem med og jeg fornemmer, at der ikke bliver gjort nogetsomhelst uden seriøs overvejelse. Jeg ved også, at jeg ikke har noget vedrørende selve bilen at tilføje, men omkring camper-indretningen er der da fiduser at hente og indimellem et lille råd der kan slippe afsted herfra. Jeg kommer nok aldrig selv til et projekt i samme størrelsesorden og derfor er det ren fiktionslæsning. Kigger forbi ind imellem, smiler og læser videre efter, hvordan jeg kan hygge mig med min T3 - vel vidende, at "ham Kim dér" er igang med et kæmpeprojekt med en charmeforladt kassevogn - og fred med det...

Vi ses på grill'en... ;-)
God hilsen, Jeppe B ;-)
Mob.: 22823082 sms 24/7/365

En T3 om dagen holder doktoren væk... ;)

Offline verner

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.472
  • Hjertet banker for T3 og Fællesskabet omkring T3
    • Vis profil
  • T3 model: Camper, Doka Syncro, Sika & en Caravelle
  • By: Nord for Vejle
Mercedes Sprinter 4x4 drømme.
« Svar #80 Dato: 03. September 2014 kl: 09:58:33 »
altid spændende at følge dine projekter Kim, du forstår altid at lave små unikke detaljer, med stor sans for finish  B)
Hilsen Verner :)

2011 Touran 2,0 TDI CR
2006 Peugeot 206 1,4 HDI
1996 Passat 1,8 stc. (ADZ)
1994 Passat 1,9TDI GT stc.(1Z)
1992 Vento 1,8GL(ABS)
1990 T3 CAMPER 1,6TD(JX)
1990 T3 SIKA 1,6D
1987 T3 DOKA SYNCRO
1986 T3 Caravele
1993 Vento
1992 Golf 5D
1988 Golf 1,8CL
1986 Golf 1,8Cl.
1998 Felicia 1,9D

Offline gunnar6690

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.584
    • Vis profil
Mercedes Sprinter 4x4 drømme.
« Svar #81 Dato: 03. September 2014 kl: 18:47:04 »
Selv med mine mest regelstyrede briller kan jeg ikke se nogen problemer med Kims indlæg. Det er oplysninger om indretning af hans camper som er spejlet og videreudviklet af de erfaringer han har høstet i sin T3. Så hvis der er nogen tips der kan gavne en anden T3 under indretningen mener jeg de er aldeles relevante.
Udover dette tilslutter jeg mig Jeppe Bjerrums indlæg fuldt og helt.
T3 klub medlem
VW T3 Syncro Multivan
VW T3 Syncro Doka Diesel/Benzin Hybrid " Omgangssyncroen"

VW T3 Caravelle 1,6TD Camper skrotbunke under ophug

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
Mercedes Sprinter 4x4 drømme.
« Svar #82 Dato: 03. September 2014 kl: 20:18:40 »
Min lille personlige holdning til denne tråd er, at den selvfølgelig skal blive her. Om den hedder dut eller dyt betyder nok mindre. Det er jo ikke det helt store der sker i garagerne, eller i hvert fald bliver vist her. Så når der endelig er en der gider dele med os synes jeg det er rigtig fint.
Ellers kommer det jo bare til at ligne Den Blå Avis for T3ere, altså køb & salg. Det er sguda for kedeligt.

Offline Jes

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 963
    • Vis profil
  • T3 model: Syncro årg. 1985
Mercedes Sprinter 4x4 drømme.
« Svar #83 Dato: 03. September 2014 kl: 20:56:49 »
Kan også kun sige : jeg vil se mere  :)  Jeg synes det er dejlig at følge endnu en
skabelse af en camper.

Mvh Jes
Tlf 0045 40332205
T3-klub medlem nr 134.
Syncro 1.9 DG 1985 allrounder.
Unimog 411.110 Kabriole. Årg.1959
If you can dream it.   You can have it :-)

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Mercedes Sprinter 4x4 drømme.
« Svar #84 Dato: 03. September 2014 kl: 21:44:26 »
Jeg følger også tråden med stor glæde
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline t3søren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.272
    • Vis profil
Mercedes Sprinter 4x4 drømme.
« Svar #85 Dato: 03. September 2014 kl: 22:15:29 »
Dejligt at mange glædes over dit gode projekt Kim.
Man bestrmmer jo også selv hvad man klikker på :-)
Fortsat go vind.
Hilsen Søren Mølskov


81er cv Baby Blue
Bluestar med 2,2 Subaru
Den Grønne
og meget meget mere.
Tlf 61379323
transportert3.co.nr

Offline porteren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.112
    • Vis profil
  • By: Jelling
Kim\'s badroadcamper projekt MS 4x4 \"Ulven\"
« Svar #86 Dato: 04. September 2014 kl: 11:54:01 »
Samme tråd som før, men med nyt overtøj på. ;)


Mange, mange tak til alle, for de mange rosende ord om mit projekt og mit håndværk, og ikke mindst for den massive opbakning til tråden.

Jeg fik sgu helt varme kinder og røde ører, og det kom faktisk bag på mig, at så mange fulgte tråden. Tak  :cheer:
Mvh.
Kim W


Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Vanessa. T4 Syncro 2,5 TDI 102 hk. 2001. Lang snude m. AXL motor.
Tidligere polizei buss
 
En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen

Offline porteren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.112
    • Vis profil
  • By: Jelling
Kim\'s badroadcamper projekt MB 4x4 \"Ulven\"
« Svar #87 Dato: 04. September 2014 kl: 12:14:04 »
Samme tråd, ny påklædning ;)


Mange, mange tak for de mange rosende ord om mit projekt og mit håndværk, og ikke mindst mange tak for den massive opbakning der er til min tråd.

Jeg fik sgu helt varme kinder og røde ører, og det kom noget bag på mig at så mange fulgte med. TAK  :cheer:



Der gik et eller andet galt, da jeg ville ændre navnet på tråden, så det er kun det første indlæg og så herfra at den har nyt navn. Jeg kan simpelthen ikke få den til at ændre navnet hele vejen igennem, selvom jeg faktisk har kunnet gøre det før. Mærkeligt??
Mvh.
Kim W


Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Vanessa. T4 Syncro 2,5 TDI 102 hk. 2001. Lang snude m. AXL motor.
Tidligere polizei buss
 
En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen

Offline Mary

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.636
    • Vis profil
Kim\'s badroadcamper projekt MS 4x4 \"Ulven\"
« Svar #88 Dato: 04. September 2014 kl: 15:43:08 »
Citat fra: "porteren" post=114602
Samme tråd, ny påklædning ;)

Der gik et eller andet galt, da jeg ville ændre navnet på tråden, så det er kun det første indlæg og så herfra at den har nyt navn. Jeg kan simpelthen ikke få den til at ændre navnet hele vejen igennem, selvom jeg faktisk har kunnet gøre det før. Mærkeligt??


Det skal du ikke være ked af.
Vi er mange som godt kan finde ud af at følge med i dit projekt uanset navnet på tråden.
Mary, en fuldblods syncro camper med 3 knapper.
Indrettet med beboelse og soveplads til 5 personer.

Opkaldt efter det gode skiv Mary, fra Rasmus Klump. Fordi han og hans venner brugte hende til at rejse ud i verden og møde nye venner.
Nøjagtig som vi gjorde, da vi rejste ud i verden i Mary.

Læs om vores 2 års jordomrejse i Mary på www.dennisbager.dk

Offline Alp

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 785
    • Vis profil
    • Film
  • T3 model: Syncro
Kim\'s badroadcamper projekt MS 4x4 \"Ulven\"
« Svar #89 Dato: 16. September 2014 kl: 12:42:00 »
Super tråd, Kim  :)