Forfatter Emne: Ny i vw t3 verdenen  (Læst 1804 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline AntonTJ

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 4
    • Vis profil
Ny i vw t3 verdenen
« Dato: 27. August 2014 kl: 21:24:51 »
hejsa.. jeg hedder kevin

 jeg er helt grøn inden for vw t3 modellen,

men er meget interreseret i at eje en.. så jeg tænkte jeg måske kunne få noget hjælp af nogle venlige mennesker på denne site..

jeg for det første leder efter en vw t3, tænker jeg ville være mest interreseret i at eje en fra start/midt 80erne.

jeg tænker også at den skal være helt skrallet for alt bagi, da den skal være på gule plader og at jeg selv vil bygge seng/sofa række bagi..

ja som sagt er jeg helt grøn i faget.. så

hvis der er nogen derude der har nogle forslag til hvor jeg kan få fat i sådan en lækker sag, eller måske har nogle forslag til hvorfor det kunne være en god ELLER en dårlig idé..

ville jeg være meget taknemmelig for noget respons.

mvh. kevin.

Offline Jønne Ukendt

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.380
    • Vis profil
  • By: 6600 Vejen
Ny i vw t3 verdenen
« Svar #1 Dato: 27. August 2014 kl: 21:33:18 »
Hej og velkommen til. Hvis du vil have møbler bagi bør du kigge efter en på hvide plader. En benziner
 er ikke så slem i vægtafgift.

 Mvh Jønne Ukendt
Panelvan 1.7D
Allrounder 1.6TD
Westfalia højtag 1.6TD

Offline kh

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.699
    • Vis profil
Ny i vw t3 verdenen
« Svar #2 Dato: 28. August 2014 kl: 14:23:42 »
Velkommen til.
Vores søn og jeg taler ofte om at finde et lille sted med plads til 1 eller 2 biler, så det lader sig at gøre at stå under tag med rep., olieskift o.l.
Nu ved jeg ikke hvor og hvordan du bor, men er det et boligområde som vores må vi desværre forudse, at de boligforeninger gør deres yderste for at gøre livet til et helvede for bilejere.
Så først : Held og lykke med jagten på den bil du gerne vil have, og har ovenstående din interesse, snakker vi videre, og ellers snakker vi bare om alt muligt andet !

Mvh. Kurt.
Spurve flyver i flok.
Ørne flyver alene.
Tlf. 40314032

Offline porteren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.112
    • Vis profil
  • By: Jelling
Ny i vw t3 verdenen
« Svar #3 Dato: 28. August 2014 kl: 15:29:17 »
Hej Kevin og velkommen til T3Nettet.

Som Jønne Ukendt siger, så skal du have hvide plader på, hvis du vil have faste møbler i bilen.

Bliver du taget på gule plader med møbler monteret koster det omgående afgift til hvide plader + en bøde. Såååå

Men det er fedt selv at bygge sin indretning, så klø bare på. Du kan få masser af tips og ideer her på sitet.

Arnold var helt tom inden I, da jeg startede.


[attachment=18168]h7d369b8.JPG[/attachment]
Mvh.
Kim W


Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Vanessa. T4 Syncro 2,5 TDI 102 hk. 2001. Lang snude m. AXL motor.
Tidligere polizei buss
 
En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen

Offline Alp

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 785
    • Vis profil
    • Film
  • T3 model: Syncro
Ny i vw t3 verdenen
« Svar #4 Dato: 29. August 2014 kl: 12:55:35 »
Hej Kevin & velkommen til.

Helt basalt koster en gulplade ca 3-5K (benz/diesel) om året i vægtafgift, men den må ikke indrettes så den fremstår som andet end "transport/arbejdsvogn" Løs madras er dog ok, du må hvile i vare rummet hvis du er for træt til at køre forsvarligt.
Bliver du stoppet med en "beboelsesvogn" på gule plader koster det bøde + 15K i hvidplade afgift.

På hvide plader har du mere eller mindre frit spil, men vægtafgift er ca 13K diesel og ca 7k benzin pr år.
Det er muligt at skifte fra benzinmotor til dieselmotor og tilbage igen, det findes der en del indlæg om her på t3nettet  :)

Hvor :
Du kan starte med at køre til Thing, han har biler stående, alternativt G&G, DBA og ikke mindst her på t3nettet er der biler til salg.