Forfatter Emne: konvertering af syncro fra benzin til diesel  (Læst 2548 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline johansen

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 66
    • Vis profil
konvertering af syncro fra benzin til diesel
« Dato: 15. September 2014 kl: 22:17:11 »
har gået lidt med tanken om at konvertere min dejlige syncro 2,1 wbx om til en diesel.
Ville hører om der er nogen der har nogen erfaring med det og hvilke motorenr man har brugt?
Har fået fat i en 1,8 diesel fra en golf II med fyldt lednings net og alt hvad der skal bruges, og tænker at når den også er en 4 gears, tænkte jeg om den passer lige over i, med gear kassen, ved godt at ophænget skal laves om.

håber at der er nogen der kan hjælpe.
Casper Johansen (40425543)
6092 Sdr. Stenderup

1986 syncro (grønært)

Offline Rabundus

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.594
    • Vis profil
  • T3 model: doka syncro m.m.
  • By: 4733 Tappernøje
konvertering af syncro fra benzin til diesel
« Svar #1 Dato: 15. September 2014 kl: 22:21:02 »
Du skal bruge en koblings klokke fra en diesel - men den er nem at købe men du sal også skifter højgears aksel.   Og så skal tanken have en bule der hvor starteren kommer  til at sidde.

 God fornøjelse

den stiger i vægt afgift. ??

Rabundus
Det Brune punktum. Westfalia Joker fra 82 1,6.d
Brutalis Syncro Camper 1988
Syncro Doka 1990
TLF:40558864

Offline johansen

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 66
    • Vis profil
konvertering af syncro fra benzin til diesel
« Svar #2 Dato: 15. September 2014 kl: 22:25:35 »
har faktisk en komplet golf II med det hele i.

er grøn på området, så kan du forklare med gear kasse?

ved du ca hvor meget den kommer til at koste i vægt afgidt.?
Casper Johansen (40425543)
6092 Sdr. Stenderup

1986 syncro (grønært)

Offline Mort_K

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 560
    • Vis profil
konvertering af syncro fra benzin til diesel
« Svar #3 Dato: 15. September 2014 kl: 22:45:55 »
Golf 2 gearkassen kan du godt kyle ad h til.
En golf 2 har motoren i front, på tværs af bilen, imens en T3 har motoren i bag på langs af bilen, ergo vender motoren i t3'eren 90'grader i forhold til golf2'eren og så kan du ikke brug gearkassen til noget.
Så du skal enten bruge din egen gearkasse og skifte højgearsakslen og koblingsklokken, eller finde en gearkasse fra en Diesel Syncro (selv hvis du kunne bruge gearkassen fra en golf 2 i en T3, ville du miste firhjulstrækket)
Og for at starten kan være der skal der laves en bule i benzintanken da der er forskel på benzin og Diesel tanke. :)
Thybo af guds nåde.
Drømmer om en dag at få en T3\'er, voksede nærmest op i en 79\'er LBX camper :) Så blev smittet med T3\'syge da jeg var helt lille ;)
Mvh Morten :)

Offline mdonau

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 337
    • Vis profil
konvertering af syncro fra benzin til diesel
« Svar #4 Dato: 16. September 2014 kl: 08:20:08 »
du skal bruge:
tank
koblingsklokke
højgaersaksel
og alt i motorrummet fra en samt en JX dieselmotor fra en t3 syncro.

fra golf-motoren passer kun motorblok med topstykke

alt efter hvilke gearkasser du har nu, bør de skiftes helt ud, da udvekslingen ikke passer.
Bundeswehr T3 med 1,7TDI, 2xSyncroprojekt, Passat 3B Variant Syncro TDI 110HK@170HK, BMW e46 330D Touring.

Offline Erik

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.190
  • Er den konstruktivt ændret??? DET KAN DU BANDE PÅ.
    • Vis profil
  • T3 model: Doka Syncro 1,9 TDI
  • By: Solrød Strand
konvertering af syncro fra benzin til diesel
« Svar #5 Dato: 16. September 2014 kl: 10:11:45 »
Det skal være fra en syncro diesel, især oliepåfyldnings studs og motorbøjler er ikke ens på en 2wd og en 4wd.. jeg vil nu mene at man godt kan få mokket dieselpumpen fra golfen i.. ingen problemer i doka/sika, og lidt tæt på motorklappen i en bus/kassevogn...
Min næste bil vil jeg beholde lidt længere...
DET VIL JEG ALTSÅ...

Offline Alp

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 785
    • Vis profil
    • Film
  • T3 model: Syncro
konvertering af syncro fra benzin til diesel
« Svar #6 Dato: 16. September 2014 kl: 12:30:47 »
Jeg har gjort det, tråden hedder  "WBX=>DIESEL" ..ellers bor vi ikke langet fra hinanden.

Det der er sværest at finde er motorbøjler og tank, mener at kunne huske Rabundus ændrede en 2wd tank til 4wd, det må findes i en tråd ?

Vægtafgift, diesel, gul : 4800 p.a. Benz kan jeg ikke huske (2500?).. men det ved du jo selv..
Men der er jo et regnestykke omkring brændstofforbrug osse :
WBX køre omkring 8/kml a 12kr/L og diesel omkring 10 km/l a 10kr/L
Løst regnet skal du køre over 5.000 km pr år før du kan begynde at "betale" de dele der nu er brugt til ombygningen.

Ret mig hvis der er fejl i nævnte ;)

Jeg køre i øjeblikket med "Golf" pumpen, den med den store top.
Mølle har fuldstændig ret, der er nærmest ikke plads under låget på en bus til den pumpe.

Offline kh

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.699
    • Vis profil
konvertering af syncro fra benzin til diesel
« Svar #7 Dato: 16. September 2014 kl: 13:41:21 »
Nu ved jeg ikke så meget om Syncroer, men at bruge en Golf 2 på en bus skal alt udvendigt skiftes, noget er allerede nævnt, ikke nævnt er kobling, udstødningsmanifold, ophæng til vandkøler/oliefilter, (er bundkar ens på 2WD og 4WD ?) og husk lille nåleleje  til krumtappen, til at styre højgearakslen, mener at det leje ikke er der når motoren er i en Golf.

Mvh. Kurt.
Spurve flyver i flok.
Ørne flyver alene.
Tlf. 40314032

Offline Rabundus

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.594
    • Vis profil
  • T3 model: doka syncro m.m.
  • By: 4733 Tappernøje
konvertering af syncro fra benzin til diesel
« Svar #8 Dato: 16. September 2014 kl: 22:39:17 »
Jeg har bare lavet en bule i en Benzin syncro tank  der hvor starteren skal sidde  ved diesel konvertering  eller række 4 konverterinng

Tanken skal ud - og en varmeblæser - ikke hårtørrer - skal bruges men så er det også rimeligt at få plads til starteren ved at arbejde med varme og

at trykke på tanken.

 :cheer:  :cheer:
Rabbundus
Det Brune punktum. Westfalia Joker fra 82 1,6.d
Brutalis Syncro Camper 1988
Syncro Doka 1990
TLF:40558864