T3 Fora.. > WBX/LBX Fora

Pakninger 1,9 WBX

<< < (2/3) > >>

casper:
Jeg har lige været gennem præcist det samme. Eller næsten da.....

Min bus begyndte og dryppe kølervæske fra venstre topstykke, og jeg havde et projekt liggende med at skifte to udstødningsmanifoldpakninger. Sidste jeg skiftede udstødning fra en gammel træt til komplet ny fra topstykker til slutrør brugte jeg 8-9 arbejdstimer i graven i sommers i 27 graders varme, jeg gjorde det mens motoren lå i bilen. Og var det ikke på grund af min stædighed så burde jeg have taget motoren ud....

Efter den sidste operation med at skifte hvad jeg troede var defekt(e) vandkammerpakninger, brugte jeg to timer på at montere hele udstødningen igen, incl at skære gevind i toppene og montere nye støttebolte i toppene. To hyggelige timer med en cola og motoren spændt op  i motorstanden.

Det var to hyggelige timer vs. 8-9 timers helvede i graven hvor man slår hovedet, skrælder huden af armene, får rustflager i øjnene og mister 1 liter væske i timen.

Nå, men det ironiske var så at det slet ikke var vandkammerpakningen der var defekt, det var termostathuset der var revnet så der sev kølervæske ud, ned af toppen, og dryppende fra kanten af vandkammerpakningen.

Jeg har lidt billeder fra operationen:

casper:
1

casper:
2

casper:
3

casper:
4

Navigering

[0] Emneindeks

[#] Næste side

[*] Forrige side

Skift til fuld version