Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Beskeder - mikkelloekke

Sider: [1] 2 3 ... 5
1
Biler.. / T3 Multivan med defekt JX sælges
« Dato: 02. Marts 2019 kl: 15:30:54 »
Fin Multivan med højt tag fra 89 med defekt JX 1,6 TD sælges. Minimal rust og renoveret gearkasse fra Sydfyns Autocamper.

Bilen står i tør lagerhal i Nordsjælland, fremvisning kan arrangeres ved interesse.

Skriv til mikkelloekke@hotmail.com for detaljer.

Mvh
Mikkel Løkke

[attachment id=1 msg=132409]


2
Biler.. / Sv: Westfalia Multivan med defekt JX sælges
« Dato: 10. Maj 2017 kl: 13:11:43 »
UPDATE:

Noget familie har pludselig fået lyst til (måske) at overtage bilen, så jeg sætter lige salget på pause indtil videre. Opdaterer her på tråden når/hvis den kommer på markedet igen.

Bedste hilsner,
Mikkel

3
Biler.. / Westfalia Multivan med defekt JX sælges
« Dato: 04. Maj 2017 kl: 11:24:01 »
Hej,

Multivan fra '89 med højt tag og original Westaflia camperindretning sælges. Motoren er defekt og må skiftes, men dieselpumpen og gearkassen er begge blevet skiftet hos Sydfyns Autocamper inden for de sidste par år. Bilen står på fine 15" Mefro stålfælge og Michelin Lattitude Cross dæk som er i god stand.

Skriv eller ring for flere detaljer!
Tlf. 23360095
mikkelloekke@hotmail.com

Bilen står uden plader i garage i Lynge i Nordsjælland.

Bedste hilsner,
Mikkel Løkke
[attachment id=1 msg=129325]

4
Generelt / Mærkelig besked i T3-nettet indbakke
« Dato: 02. November 2015 kl: 11:18:00 »
Jeg har modtaget en besked fra Miss Monic Somba i min T3-indbakke. Beskeden lyder meget som noget scam-agtigt. Andre der har fået noget lignende? Er T3-nettet blevet hacket?

/Mikkel

5
Diesel Fora / JX død - hjælp til diagnose søges
« Dato: 07. Oktober 2015 kl: 08:33:43 »
Hej Rabundus,

Kan du fortælle lidt mere om den motor, er den totalrenoveret eller hvordan? Og hvad er din pris?

Mvh. Mikkel

6
Diesel Fora / JX død - hjælp til diagnose søges
« Dato: 06. Oktober 2015 kl: 12:59:42 »
Hej alle dieseleksperter,

I går eftermiddags skete det ulykkelige at min JX'er afgik ved døden på motorvejen et par hundrede kilometer nord for Göteborg. Jeg havde netop skiftet olie og filter og var på vej hjem fra Oslo, og efter at have kørt fortrinligt det første stykke laver den pludselig en forfærdelig skramlende, bankende lyd fra motoren og sender en stor hvid røgsky ud. Jeg hamrer koblingen i bund og trækker ind i nødsporet, og i tomgang rasler og skramler den og hele bilen ryster fra side til side. Jeg slukker og sidder lidt, går så ud og tjekker olie og vand, begge niveauer er som de skal være. Starter så igen, masser af hvid røg, ujævn rytme og bankelyde, rysten og tilsidst stopper motoren så endegyldigt og har siden ikke været til at få liv i. Ved tænding kan jeg høre at starteren bare tager fat i en motor som ikke vil tørne. Altså, det lader til at noget sidder godt og grundigt fast.

Efter at være blevet fragtet den lange vej hjem til Sjælland på ladet af en svensk Falckbil går jeg så her til morgen ud og kigger på bilen. Nu er begge kølervæskebeholdere tomme, og oliepinden er fedtet ind til langt over maks-mærket i noget sort og meget klæbrigt udseende olie. Motor sidder stadig fast og kan ikke tørne.

Hvad er der sket? Og hvad er udsigterne? Jeg forbereder mig umiddelbart på at det hedder ny motor, men vil meget gerne høre hvis nogen har noget at sige til denne lille hændelse..

Bedste hilsner,
Mikkel Løkke

7
Diesel Fora / Olietryk i tomgang
« Dato: 09. April 2015 kl: 08:42:47 »
Jeg har nu skaffet et manometer til at måle trykket.
Hvor mange bar skal jeg have i normal tomgang? Og skal jeg måle ved den blå kontakt eller ved den grå på oliefilterkonsollen?

8
Diesel Fora / Olietryk i tomgang
« Dato: 08. April 2015 kl: 09:17:21 »
I øvrigt: jeg synes at kunne læse de fleste steder ar lampen normalt blinker. Min lyser konstant, har dette nogen betydning?

9
Diesel Fora / Olietryk i tomgang
« Dato: 08. April 2015 kl: 08:42:49 »
Tak for svar Jønne, det med at jeg ikke skal være bange sålænge det holder sig til tomgang giver ro i sindet.

I forhold til tryksensoren: hvis den var i stykker, ville den så ikke give udslag med det samme og altså ikke først ved varm motor?

Og apropos varm motor: det jeg tænker i den forbindelse er ikke at motoren skulle være blevet varmere end normalt, men snarere at olien måske har taget skade af at være så varm så længe og derfor ikke kan holde tryk. Giver det mening?

Jeg kan ikke finde nogen utætheder på røret til turboen. Men kunne det evt. være returløbet fra turboen der er synderen? Det sidder jo ganske utilgængeligt inde under motorkassen når man står i vejsiden.

Jeg har forgæves forsøgt at skaffe et manometer til at måle olietrykket. Måske jeg må svinge indenom et værksted og få det målt..

Nogen der har en mening om at bruge 10w60 olie i øvrigt?

Mvh
Mikkel

10
Diesel Fora / Olietryk i tomgang
« Dato: 07. April 2015 kl: 14:59:30 »
Hej,

Der er opstået et lille (måske stort?) problem med min JX: olietrykslampen er begyndt at lyse ved tomgang.
Lyset fremkommer først når motoren er varm, og kun i tomgang, ved 11-1200 omdrejninger forsvinder det igen og jeg har intet lys hele resten af vejen op gennem omdrejningerne. Heller ingen summer.

Jeg er på tur i Norge, og har således kørt nogle lange stræk med naturligt følgende meget varm motor de sidste par dage. Kan min olie være blevet så belastet at den ikke længere kan holde tryk når den bliver varm? Umiddelbart synes jeg at dette lyder som en nogenlunde fornuftig forklaring, eftersom jeg aldrig har oplevet dette før og det så pludseligt sker nu efter at have kørt forholdsvist langt. Tilgengæld har jeg kørt langt i bilen før uden ligende symptomer, og det er ikke længere end 3000 km siden jeg skiftede olie og filter.

Til oplysning kører jeg med 15w-40 mineralsk olie. Filter er Mann.

Jeg har tjekket den blå trykføler ved topstykket for at se om fejlen evt. kunne findes her, men det lader ikke til at være tilfældet. Tænker også at det med at lyset først kommer når motoren er varm taler imod at det skulle være noget med sensoren eller noget elektrisk.

Jeg har haft et nogenlunde normalt forbrug af olie på ca. 1-1,5 liter pr 1000 km. Der er tilgengæld lidt olie at se forskellige steder i motorrummet: dels nede på blokken under dieselpumpen, dels oppe under LDA-dåsen hvor der sidder en lille studs som jeg har ladet mig fortælle er en luftstuds. På denne har jeg nu sat en kort 4mm slange og ført lidt frem i motorrummet så jeg kan se om der kommer olie ud der eller om det kommer fra selve LDA'en. Det olie der ligger nede på blokken kan jeg ikke se hvor kommer fra.

Nu blev det en længere fortælling, men det korte og det lange er at jeg står lang pokker i vold med en lysende (ikke blinkende) olielampe i tomgang og er lidt i vildrede om hvad jeg skal gøre.
Kan jeg godt køre videre uden at foretage mig noget, sålænge jeg sørger for at holde korrekt oliestand? Betyder det at lampen slukker ved øgede omdrejninger at den smører tilstrækkeligt under kørsel? Eller risikerer jeg alvorlig motorskade ved at fortsætte og må i rasende fart søge at finde et værksted som kan kigge på det? (Denne løsning frygter jeg dog lidt, eftersom jeg har dårlige erfaringer med at få fremmede værksteder i udlandet til at arbejde på bussen.)

Desuden har jeg tænkt på, hvis problemet fortsætter, at skifte til 10w-60 olie i håb om at den vil kunne holde trykket bedre ved høje temperaturer. Nogen der har en mening om dette?

Det var vidst det hele, jeg håber nogle af jer har nogle bud på hvad jeg kan stille op!

Bedste hilsner,
Mikkel

11
Diesel Fora / 1.6 vil pludselig ikke starte. AKUT HJÆLP SØGES
« Dato: 03. Februar 2015 kl: 16:46:27 »
Sorry, har ikke lige fået fuldt op på dette.

Det viste sig at være gløderørene, så nu er alt som det skal være igen. Med motoren i alle fald (:

Vh. Mikkel

12
Biler.. / S : Nysynet Whitestar Multivan 1,6 TD
« Dato: 26. Januar 2015 kl: 00:14:31 »
Hej,

Er denne stadig til salg?

Vh. Mikkel

13
Mekanisk / 5-trins gearkasse til 1.6 TD fra \'89 søges
« Dato: 22. Januar 2015 kl: 13:24:04 »
Hej,

Min gearkasse er blevet træt og skal skiftes, så jeg søger en 5-trins i god stand.

Nogen der har noget liggende?

Mvh. Mikkel Løkke

14
Mekanisk / Mærkelig lyd i 1. gear
« Dato: 17. Januar 2015 kl: 17:14:48 »
Hej,

Efter at have kørt en længere tur i går er min 1.6 TD pludselig begyndt at udsende en spøjs lyd når jeg sætter igang i 1. gear. Det er en lidt syngende lyd, nogenlunde ligesom det siger når man bakker i mange biler. Den er ikke særligt høj, men det lyder alligevel forkert og foruroligende synes jeg. Derudover er den begyndt blive lidt svær at få i 1. gear, nogen gange skal jeg bruge mange kræfter og mange forsøg på at få den derned, andre gange går det meget let og uden problemer. Kan der være nogen sammenhæng mellem disse to problemer, og er der nogen der ligger inde med et bud på en løsning?

Mvh. Mikkel Løkke

15
Diesel Fora / 1.6 vil pludselig ikke starte. AKUT HJÆLP SØGES
« Dato: 06. Januar 2015 kl: 14:41:34 »
Tandremmen rør jeg ikke ved, det falder væsentligt uden for mine kompetencer. Jeg lettede blot på låget for at se til den, og tænkte at den virkede lidt slap. Men nu hvor den er kommet i gang kører jeg den en tur forbi min mekaniker så jeg kan få den korrekt diagnosticeret og forhåbentlig helbredt. (:

Sider: [1] 2 3 ... 5