Forfatter Emne: Utæt dieselpumpe - værksted/hjælp søges!  (Læst 986 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline mikkelloekke

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 100
    • Vis profil
Utæt dieselpumpe - værksted/hjælp søges!
« Dato: 30. September 2013 kl: 16:55:29 »
Hej,

Min dieselpumpe er utæt, efter hvad jeg umiddelbart kan se er det ved koldstartsarmen, efter at have læst en del om emnet virker det også som om dette er et 'klassisk' sted for lækager. Under alle omstændigheder er det på undersiden af pumpen. Jeg fik skiftet pumpen for ca. et år siden hos Thing på Sydfyn, den har kørt upåklageligt siden, men er altså nu begyndt at dryppe igen.
Det lader til at være en halvstor operation at afmontere pumpen, så jeg er ikke så begejstret for at give mig i kast med projekt selv. Men der er også lidt langt til Sydfyn her fra København, så er der nogen der kender et godt og kompetent dieselværksted på sjælland som ville kunne hjælpe? Eller er der evt. nogle dieseleksperter herinde som har mod på at kigge på den?

Mvh. Mikkel

Offline Aakerman

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 618
    • Vis profil
Utæt dieselpumpe - værksted/hjælp søges!
« Svar #1 Dato: 30. September 2013 kl: 20:03:48 »
Hej Mikkel
Jeg har ikke en skid forstand på det her, men jeg er sikker på at dit lokale Bosch værksted kan klare det, men det koster garanteret spidsen af en jetjager.
I sin tid var der et værksted på Vinkelager i Vanløse (sidevej til Ålekistevej), "Nuser" der har/havde det værksted vidste/vider alt om VW (og jeg mener virkelig alt), men her må du selv lege detektiv, da jeg ikke længere har kontakt. Værkstedet ligger ca ved nr 25.

Venlig hilsen
Bent
Medlemsnummer 189
Syncro 14" Caravelle JX 91 "Geo"
Sika Transporter 2,1 WBX 89 "Snehvide"

Offline bos1

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.173
    • Vis profil
Utæt dieselpumpe - værksted/hjælp søges!
« Svar #2 Dato: 01. Oktober 2013 kl: 20:29:26 »
ved ikke om du kan bruge det her jeg fik inde på t3 klubbens forum , men her er det

http://www.youtube.com/watch?v=S7j_WzAivrU
vw passat 35i b3 2,0 16v GT variant
vw vento 1,8 clx 1996
tosse team syd
ja jeg har svært ved at tage en beslutning
hakuna matata
tlf 26476966