Forfatter Emne: Upload af fotos til t3nettet...  (Læst 3005 gange)

0 Medlemmer og 3 Gæster læser dette emne.

Offline casper

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.505
    • Vis profil
Upload af fotos til t3nettet...
« Svar #15 Dato: 08. November 2013 kl: 11:31:52 »
Jeg vil lige komme med en kommentar til Jeppes glimrende indlæg. Indlægget og debatten omkring dem er vigtig i forbindelse med den kommende sammenlægning. En tråd hvor hver side er på ~15 billeder hvor hvert er 3 MB giver 45 MB der skal streames til alle brugere der viser siden. Der er to udfordringer i det. Load tiden er lang på mobile enheder og langsomme internetforbindelser hvilket giver en "træg oplevelse". Anden udfordring er de store datamænger koster penge at opbevare og overføre til brugerne. Hvis det bliver besluttet at kaster midler efter at T3N skal være et interaktivt fotoalbum så er der ikke noget teknisk til hinder for det.

Min hovedpointe er at debatten og baggrunden til den er vigtig.

Til den mere teknisk side så kan jeg oplyse at forumment ifølge gældende konfiguration:

"imageheight":"4096","imagewidth":"4096","imagesize":"10240",

Er indstillet til at tillade upload af alle billeder der er under 4096x4096 og op til 10 MB i størrelse. Der er altså ikke nogen der har taget en aktiv beslutning om at forbyde billeder over XXX MB.

Hjælper det? Nej. Forummet er indstillet til at tillade op til 10MB og følger åbentbart ikke sin egen konfiguration, så det er ikke noget der nemt kan rettes.

Det er en kodefejl, og valget er nu skal der kastes midler efter at få en programmør til at fejlsøge og måske finde fejlen, eller skal der kaster resourcer efter at få en holdbar løsning baseret på en mere moderne og vedligeholdesvenlig platform?
Mvh. Casper

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Upload af fotos til t3nettet...
« Svar #16 Dato: 08. November 2013 kl: 11:51:09 »
Tjek PHP.ini
Upload size og post max size ;)
Det er garanteret dem der "begrænser"...
Forum kan ikke klare større filer end der er tilladt i PHP.ini...

Just my two cents
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan