0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.
Min kære Whitestar bruger lidt for meget olie!
Check allerførst om motoren har for meget underkompression. Tag oliefælden af på ventildækslet og mærk med hånden hvor meget den "puster" ud af hullet. Sammenlign evt. med en motor, du kender og ved er i orden. Prøv at holde hånden for hullet og se hvor længe der går før den presser olie ud af oliepinden. Har du adgang til en Goller-tester? Når du har forvisser dig om, at motoren er OK så er det turboens tur: Prøv at tage forrøret og ladeluftslangen til indsugningsmanifolden af. Start så bilen og lad den blive varm. Få en hjælper til at give gas, mens du selv ligger og kigger på kalorious Check om der kommer olie ud af udstøsningssiden Gør der det = død turbo. Check om der kommer olie ud af ladeluftsiden(hold evt. et kaffefilter over udgangen. Her må der gerne komme olietåge (det kommer jo fra krumtaphusudluftningen), men ikke "rigtige" stænk.Skulle det vise sig, at turboen er død, så kan den måske reddes med dette:http://cgi.ebay.de/Turbolader-Rep-Satz-KKK-Lader-VW-Bus-T3-JX_W0QQitemZ8064689583QQcategoryZ61310QQrdZ1QQcmdZViewItemHeld og lykke med projektet!
et slags filter nede under hullet i ventildækslet