Forfatter Emne: Registreringsafgift  (Læst 4244 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline anderss

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 10
    • Vis profil
  • T3 model: Bluestar Hannover Edition 2,1 DJ, Automatic, Westfalia Mosaik camper
  • By: 8000 Aarhus C.
Registreringsafgift
« Dato: 25. December 2015 kl: 19:39:55 »
Hej alle T3-entusiaster

Glædelig jul!

Jeg har et spørgsmål, som jeg håber, at nogen kan hjælpe med. Det handler om registreringsafgift i forbindelse med import.

Jeg ved, at det er noget, som er oppe at vende jævnligt - og jeg beklager, hvis I har svaret på dette før - men jeg har simpelthen haft så svært ved at søge mig frem til et klart svar, både her på sitet og andre steder.

Så nu håber jeg på, at nogen med erfaring eller viden om området forbarmer sig over mig og fortæller mig (og andre), hvordan det egentligt hænger sammen.

Jeg er pt. aktivt søgende efter følgende bil:
T3, Westfalia, med klaptag, årgang 1983-1985, (så godt som) original, i fornuftig stand.

Der er næsten ingen biler på det danske marked, så jeg kigger på import fra fx Tyskland, Holland og England, hvor prisen er mellem 6000 EUR og 10000 EUR. Hele importproceduren omkring prøveplader, forsikring, mv har jeg godt styr på, men det er mig stadig en gåde, hvordan jeg bedst muligt skønner fastsættelsen af registreringsafgiften. Er der nogen, der kan hjælpe mig?

Beregningen hos SKAT (http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=11169) er også lidt svær at gennemskue. Hvordan anslår jeg “oprindelige nypris” og særligt “handelsprisen i DK”, og hvad er “udgift til beboelse”?

Jeg vil sætte stor pris på en hånd. Det vil fx være meget nyttigt at høre, hvis nogen kender til konkrete eksempler på værdi- og afgiftsvurderinger.

Tak på forhånd, hvis der findes nogen, der kan hjælpe.

De bedste hilsner
Anders
 
Bluestar Hannover Edition 2,1 DJ, Automatic, Westfalia Mosaik camper
Fotos: https://www.instagram.com/andersstagram/

Offline Erik

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.190
  • Er den konstruktivt ændret??? DET KAN DU BANDE PÅ.
    • Vis profil
  • T3 model: Doka Syncro 1,9 TDI
  • By: Solrød Strand
Sv: Registreringsafgift
« Svar #1 Dato: 25. December 2015 kl: 19:50:03 »
du kan anmode Skat om bindende svar.. det varer kun et par måneder at få sådan et svar .. det koster et par hundrede, men så står Skat også ved det et år frem...

du kan også prøve at skrive til Claus her på siden.. han arbejder i et firma, som tager sig at de sager...
Min næste bil vil jeg beholde lidt længere...
DET VIL JEG ALTSÅ...

Offline anderss

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 10
    • Vis profil
  • T3 model: Bluestar Hannover Edition 2,1 DJ, Automatic, Westfalia Mosaik camper
  • By: 8000 Aarhus C.
Sv: Registreringsafgift
« Svar #2 Dato: 26. December 2015 kl: 00:27:46 »
Hej Erik

Tak for svar. Skal sådan et bindende svar fra skat ikke søges til en konkret bil? I så fald er den jo solgt, inden svaret kommer. I hvert fald, hvis det er en nogenlunde fornuftig bil til prisen.
Tak for tippet om Claus. Han vil jeg finde.

God aften.
Anders
Bluestar Hannover Edition 2,1 DJ, Automatic, Westfalia Mosaik camper
Fotos: https://www.instagram.com/andersstagram/

Offline claus

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 353
    • Vis profil
Sv: Registreringsafgift
« Svar #3 Dato: 14. Januar 2016 kl: 09:47:17 »
Pm sendt ang registreringsafgift.


bh.
claus
VW T3 (1987), Autocamper med pop-top fra Westfalia. 1,6TD, 5 gear.

Offline dokajønne

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.429
    • Vis profil
mvh
Dokajønne

If it works.....don\'t fix it