Forfatter Emne: Styrekugle, manchetter bagakse og kuglelejer  (Læst 1239 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline H.Voigt

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 2
    • Vis profil
Styrekugle, manchetter bagakse og kuglelejer
« Dato: 18. September 2013 kl: 13:57:06 »
Hej.

Måske nogle herinde kan hjælpe mig med nogle reservedele - eller henvise mig til et sted.

Min T3 har lige været til syn, og bestod desværre ikke helt. Der var for meget slør på højre fordæk og jeg skal derfor have en ny styrekugle.

Derudover er der gået hul på de gummimanchetter som sidder og beskytter bagaksen. De er mørnet og der er derfor hul i dem. Hvor finder jeg sådan nogle nye? Har hørt at man kan købe nogle som kan limes på, så man ikke behøver at have dæk og alt det andet af for at skifte dem. Nogen der ved noget om det?

Sidst men ikke mindst er kuglelejet i min skydedør gået i stykker. Den er derfor meget stram at åbne og lukke. Hvor finder jeg sådan et?

Håber nogle kan hjælpe.

Venlig hilsen Henrik

Offline FrankBinau

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.228
    • Vis profil
    • vw
  • T3 model: En på vej
  • By: 5600
Styrekugle, manchetter bagakse og kuglelejer
« Svar #1 Dato: 18. September 2013 kl: 14:03:10 »
Citat fra: "H.Voigt" post=103355
Hej.

Måske nogle herinde kan hjælpe mig med nogle reservedele - eller henvise mig til et sted.

Min T3 har lige været til syn, og bestod desværre ikke helt. Der var for meget slør på højre fordæk og jeg skal derfor have en ny styrekugle.

Derudover er der gået hul på de gummimanchetter som sidder og beskytter bagaksen. De er mørnet og der er derfor hul i dem. Hvor finder jeg sådan nogle nye? Har hørt at man kan købe nogle som kan limes på, så man ikke behøver at have dæk og alt det andet af for at skifte dem. Nogen der ved noget om det?

Sidst men ikke mindst er kuglelejet i min skydedør gået i stykker. Den er derfor meget stram at åbne og lukke. Hvor finder jeg sådan et?

Håber nogle kan hjælpe.

Venlig hilsen Henrik


Hej :-) Ang skydedør mener jeg at Jønne ukendt måske kunne hjælpe. Og det andet kan du få ved VW-shoppen Mvh Frank

NB: ser gerne billeder af din bil :-)
Med vwenlig hilsen. Frank Berg Binau :-)
2006-VW-T5-Transporter-Kassevogn-lang-2,5-TDI-191HK-6gearTræk-M/Bremse-2175Kg-U/Bremse-750kg
2015-VW-Golf-VII-1,6-TDI-110HK-Bluemotion-Variant-Træk-1300K
1996-VW-Golf-III-CL-60HK-Benzin

Offline Jønne Ukendt

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.380
    • Vis profil
  • By: 6600 Vejen
Styrekugle, manchetter bagakse og kuglelejer
« Svar #2 Dato: 18. September 2013 kl: 17:29:16 »
Tak for henvisningen, Frank. Det er faktisk så nemt at VW-shoppen også kan hjælpe med et ophæng med
 nye lejer.

Mvh Jønne Ukendt
Panelvan 1.7D
Allrounder 1.6TD
Westfalia højtag 1.6TD