Forfatter Emne: Glasfiberkasse / Kåbe til Doka  (Læst 9267 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline POLLE955

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.766
    • Vis profil
  • T3 model: 1982 vestfalia aaz diesel
  • By: 4700 Næstved
Glasfiberkasse / Kåbe til Doka
« Dato: 11. Oktober 2011 kl: 23:19:01 »
Hej , er der nogen der ved ca. hvor meget sådan en svenskerkasse på en Doka vejer , var til toldsyn med min Doka Magnum idag , det gik fint , bortset fra at synsmanden skrev 1660 kg ved totalvægt , han overførte den svenske tjenestevægt direkte , jeg troede de havde en side de trykke model og typebetegnelse ind på og så kom data frem på en skærm , men nej , jeg må ud i morgen tidlig og få rettet til de rigtige tal , derfor var det rat at vide hvor meget kassen vejer , hvis han siger : hallo du havde en kåbe på den er tung . Ifølge mine tekniske data vejer en Doka med sæder og 112 hk 1350 kg. , men så har min servo og træk , kan det blive 50 kg ekstra max. , og kåben oven i , den burde ku holde sig under 1500 kg . Det er utroligt synsmænd når de ikke ved noget , at de ikke undersøger det , det koster jo ekstra med toldsyn så de ku vel ringe til en ven , der er da penge til det . Det bliver spændende i morgen , skal nok lige skrive hvordan det gik .
hilsen poul
Speed Kills - Drive A Bus And Live Forever!
Vestfalia camper aaz diesel 1982 , Audi A2 ,14 tdi,Skoda fabia 1,2 tsi 105 hk ,Skoda Octavia 1,2 tsi 105 hk .20680265
Næstved 4700

Offline Rabundus

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.594
    • Vis profil
  • T3 model: doka syncro m.m.
  • By: 4733 Tappernøje
Glasfiberkasse / Kåbe til Doka
« Svar #1 Dato: 11. Oktober 2011 kl: 23:38:19 »
Tillykke med synes under alle omstændigheder   :wink:
Det Brune punktum. Westfalia Joker fra 82 1,6.d
Brutalis Syncro Camper 1988
Syncro Doka 1990
TLF:40558864

Offline jbjerrum

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.737
    • Vis profil
  • T3 model: T3 Syncro DJ - “Den Røde Løber”
  • By: Kongernes Nordsjælland
Glasfiberkasse / Kåbe til Doka
« Svar #2 Dato: 11. Oktober 2011 kl: 23:41:17 »
Poul, du skal forbi en aut. vejer og en tur på brovægten. Det kan være på en foderstofhandel eller lign. Så får du den aktuelle egenvægt, at gå ud fra. Jeg mener, at vejning og papirarbejde med synshallen skal gennemføres samme dag. Lad værktøjskassen blive hjemme og tøm sprinklervæsken af - og mon så ikke det går...

Pøj-pøj... ;-)
God hilsen, Jeppe B ;-)
Mob.: 22823082 sms 24/7/365

En T3 om dagen holder doktoren væk... ;)

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
Glasfiberkasse / Kåbe til Doka
« Svar #3 Dato: 12. Oktober 2011 kl: 06:47:31 »
Spændende og tillykke med synet af Magnum'en. Har du valgt hvilken "spraydåse" der skal bruges til pladerne?

Offline Hasse

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 659
    • Vis profil
  • T3 model: 1982 Bus D
  • By: Katrineholm Sweden
Glasfiberkasse / Kåbe til Doka
« Svar #4 Dato: 12. Oktober 2011 kl: 07:48:30 »
Citat fra: "POLLE955"
Hej , er der nogen der ved ca. hvor meget sådan en svenskerkasse på en Doka vejer , var til toldsyn med min Doka Magnum idag , det gik fint , bortset fra at synsmanden skrev 1660 kg ved totalvægt , han overførte den svenske tjenestevægt direkte , jeg troede de havde en side de trykke model og typebetegnelse ind på og så kom data frem på en skærm , men nej , jeg må ud i morgen tidlig og få rettet til de rigtige tal , derfor var det rat at vide hvor meget kassen vejer , hvis han siger : hallo du havde en kåbe på den er tung . Ifølge mine tekniske data vejer en Doka med sæder og 112 hk 1350 kg. , men så har min servo og træk , kan det blive 50 kg ekstra max. , og kåben oven i , den burde ku holde sig under 1500 kg . Det er utroligt synsmænd når de ikke ved noget , at de ikke undersøger det , det koster jo ekstra med toldsyn så de ku vel ringe til en ven , der er da penge til det . Det bliver spændende i morgen , skal nok lige skrive hvordan det gik .
hilsen poul



Du måste väga bilen för att i sverige skall bilarna vägas med full tank och om den sedan väger som tex 1550kg lägger dom på 80kg för shauffören för att skatt ska få pengar på han med bilen kör ju ikke selv så då blir vikten 1630kg.
För dom vikterna på bilar ni talar om i danmark kommer vi aldrig ner i här.
(ô\\_!_/ô)
Medlem nr 856 Nordiska typ2-klubben
Mitgleid IG Syncro 16

Offline Hr mortensen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.233
    • Vis profil
Glasfiberkasse / Kåbe til Doka
« Svar #5 Dato: 12. Oktober 2011 kl: 08:19:48 »
Hvordan gik det med synet?Hvar der meget der skulle laves?
Og hard toppen er nem og pille af to mand,den vejer ikke mere end 25-30 kilo.
viewtopic-t-12380.html

88 Multivan
81 Westfalia Joker EJ22
86 Sika med sneglehus.
79 Ford Capri.
Daniel -29261364-

Offline ronja6

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.627
    • Vis profil
Glasfiberkasse / Kåbe til Doka
« Svar #6 Dato: 12. Oktober 2011 kl: 09:24:31 »
Jeg har været med til at løften en sådan og vil tro den vejer mellem 50-60 kilo !

Offline Hr mortensen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.233
    • Vis profil
Glasfiberkasse / Kåbe til Doka
« Svar #7 Dato: 12. Oktober 2011 kl: 09:27:50 »
Nej nej ikke den der sider på den doka. Jeg kunne tage den selv hvis man kunne
få ordenligt fat i den.
viewtopic-t-12380.html

88 Multivan
81 Westfalia Joker EJ22
86 Sika med sneglehus.
79 Ford Capri.
Daniel -29261364-

Offline ronja6

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.627
    • Vis profil
Glasfiberkasse / Kåbe til Doka
« Svar #8 Dato: 12. Oktober 2011 kl: 09:49:56 »
Jammen så laver vi da lige en hurtig konkurrence ! Den der kommer nærmest vinder en kasse .......!!! Mvh Per

Offline Hr mortensen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.233
    • Vis profil
Glasfiberkasse / Kåbe til Doka
« Svar #9 Dato: 12. Oktober 2011 kl: 10:34:49 »
Det kan vi godt sige. Men jeg tror ikke den vejer over 50kilo.
Så må vi se om polle kan få vejet den på en måde.
viewtopic-t-12380.html

88 Multivan
81 Westfalia Joker EJ22
86 Sika med sneglehus.
79 Ford Capri.
Daniel -29261364-

Offline verner

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.472
  • Hjertet banker for T3 og Fællesskabet omkring T3
    • Vis profil
  • T3 model: Camper, Doka Syncro, Sika & en Caravelle
  • By: Nord for Vejle
Glasfiberkasse / Kåbe til Doka
« Svar #10 Dato: 12. Oktober 2011 kl: 15:19:27 »
hvis parirene siger 1350kg, så går der da sport i at få den ned på 1300kg!

husk at trække væsker fra, dvs. 16 vand + 4 l olie mm, ja det er allerede 20 kg der :)
Hilsen Verner :)

2011 Touran 2,0 TDI CR
2006 Peugeot 206 1,4 HDI
1996 Passat 1,8 stc. (ADZ)
1994 Passat 1,9TDI GT stc.(1Z)
1992 Vento 1,8GL(ABS)
1990 T3 CAMPER 1,6TD(JX)
1990 T3 SIKA 1,6D
1987 T3 DOKA SYNCRO
1986 T3 Caravele
1993 Vento
1992 Golf 5D
1988 Golf 1,8CL
1986 Golf 1,8Cl.
1998 Felicia 1,9D

Offline POLLE955

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.766
    • Vis profil
  • T3 model: 1982 vestfalia aaz diesel
  • By: 4700 Næstved
Glasfiberkasse / Kåbe til Doka
« Svar #11 Dato: 12. Oktober 2011 kl: 21:54:55 »
Tak for alle svarene , Ja jeg kan godt se jeg skal på vægten , var ude hos synsmanden i morges , han ville ikke rette noget , han slog op på viki og ku ikke finde nogen vægte , ku dårligt finde en doka , så I kan nok se det er op ad bakke , så sagde han også den ikke kan indreg. på hvide plader , da der ikke er Kat. på , det troede jeg ellers ikke galt for store biler før 94 , min er fra maj 90 , nå jeg kan da godt lige lægge en badevægt på laddet og stige op på medens jeg løfter kåben , så vi kan få afgjort væddemålet , det ku være der faldt en enkelt af til mig  :lol: , der var et par småting der skulle laves før syn , håndbremsekabel der knækkede , nummerplade lys , sikkerhedsselefæste ved føredør , og rattet skiftes , så det var nådigt sluppet , Verner hvis den skal på 1300 kg , skal man da pille sidefjælde og døre af  , det bliver for koldt her til vinter  :lol:  
Hilsen poul
Speed Kills - Drive A Bus And Live Forever!
Vestfalia camper aaz diesel 1982 , Audi A2 ,14 tdi,Skoda fabia 1,2 tsi 105 hk ,Skoda Octavia 1,2 tsi 105 hk .20680265
Næstved 4700

Offline buddha_uffe

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.205
    • Vis profil
    • NC Nielsen - Linde Gaffeltrucks
  • T3 model: Bluestar Hannover Edition 2,1 DJ, Automatic, Westfalia camper.
  • By: 6000 Kolding
Glasfiberkasse / Kåbe til Doka
« Svar #12 Dato: 13. Oktober 2011 kl: 10:59:58 »
Er KAT-reglen ikke først fra `91 af..?
Har VAG-COM.
Tlf: 30384167.
Mercedes E-klasse 2014
VW Lupo 3L

Offline Tica

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 955
    • Vis profil
    • Skalammodeskibe
  • T3 model: T3 Panel 1.6TD
  • By: 4632 Bjæverskov
Glasfiberkasse / Kåbe til Doka
« Svar #13 Dato: 13. Oktober 2011 kl: 12:07:24 »
Det må være pga. motorvolumen er over 2L så er der et krav om kat. fra 01.10.89

Klippet ud af Vejledning om syn Kap7.06 forurening.

Personbil M1 med benzinmotor

Før 01.01.95: Generelt skal bilen have reguleret trevejs katalysator. Hvis der er
foretaget konstruktive ændringer af motor eller forureningsbegrænsende
udstyr, skal det dokumenteres, at bilen overholder Euro 1
(91/441/EØF eller 93/59/EØF).
Dog er der for bil med forskel mellem tilladt totalvægt og tjenestevægt
(med standardudstyr) på over 685 kg ikke krav om katalysator.
Hvis der er foretaget konstruktive ændringer af motor eller forureningsbegrænsende
udstyr på en bil med ovenstående egenskaber,
skal det dokumenteres, at bilen overholder EF-direktiv 83/351/EF
(ikke Euro). For seriefremstillet bil (med forskel mellem tilladt totalvægt
og tjenestevægt (med standardudstyr) på over 685 kg), der er
forsynet med reguleret katalysator, er der dog ingen dokumentationskrav
for luftforurening. Fabrikanten eller dennes repræsentant
fastsætter »tjenestevægt med standardudstyr«, idet dog
- ekstra udstyr som fx kran, læssebagsmæk eller personlift, og
- for campingbil den særlige indretning med borde og bænke,
køkkenindretning og toilet m.m.,
ikke indgår som standardudstyr i denne forbindelse.
Før 01.10.90: Generelt skal bilen have reguleret trevejs katalysator. Hvis der er
foretaget konstruktive ændringer af motor eller forureningsbegrænsende
udstyr, skal det dokumenteres, at bilen overholder EF-direktiv
88/76/EØF (ikke Euro).
Dog er der for biler, der opfylder ét af nedenstående punkter, ikke
krav om katalysator:
• slagvolumen på højst 2000 cm3
• terrængående
Hvis der er foretaget konstruktive ændringer af motor eller forureningsbegrænsende
udstyr på en bil med ovenstående egenskaber,
skal det dokumenteres, at bilen overholder EF-direktiv 83/351/EF
(ikke Euro). For seriefremstillet bil (med slagvolumen på højst 2000
cm3 eller som er terrængående), der er forsynet med reguleret katalysator,
er der dog ingen dokumentationskrav for luftforurening.
Før 01.10.89: Alle biler skal have fire-takts motor. Hvis der er foretaget konstruktive
ændringer af motor eller forureningsbegrænsende udstyr, skal
det dokumenteres, at bilen overholder ECE 15-03. For seriefremstillet
bil, der er forsynet med reguleret katalysator, er der dog ingen
dokumentationskrav for luftforurening.
Vh Carsten P

Rullende T3 projekt aka Appelsinen
Location 4632 Tlf: 22613937
http://www.linkedin.com/in/carstenpaulsen

Offline Hr mortensen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.233
    • Vis profil
Glasfiberkasse / Kåbe til Doka
« Svar #14 Dato: 13. Oktober 2011 kl: 12:09:39 »
Hmm. Det kan da ikke passe. Der køre jo mange t3er rundt med DJ motor uden kat.
viewtopic-t-12380.html

88 Multivan
81 Westfalia Joker EJ22
86 Sika med sneglehus.
79 Ford Capri.
Daniel -29261364-