T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => Diesel Fora => Emne startet af: KHSalvesen efter 31. August 2007 kl: 18:41:05
-
Det måtte jo ske :!: Nu har jeg også prøvet at vaske en motor. :lol: Jeg brugte noget koldaffedtning (lugtede som terpentin men kostede en del mere) og så vandslangen.
Den olie jeg har på bagsmækken kommer fra toppaknigen. :cry: Efter spulingen med haveslangen, kunne man finde microbobleri i kanten ved toppakningen.
Det hjælper nok ikke at spænde på det, men på anden side generer det mest dem der kører bagved :twisted:
Was zu machen, at ignorere eller tage lidt alvorligt. ???????????????????
PS. det er en meget sjælden og klassisk CS sauger.
PPS. Hvad skal man give for en brugt starter.
-
Ja, det er et ret typisk fænomen, og der kun én løsning - og du kender den.
Men det er nu heller ikke såååå besværligt at tage toppen af på en sauger.
På den anden side, så er det jo ikke umiddelbart en K1-skade, så der er jo ikke noget, der haster, hvis den ikke spiser vand og olie.
-
du mener vel ventildækselpakningen ?
Hvis ja og det er den gamle kork type, så bliver den aldrig tæt. Kaefer har nogle gummi-metal-gummi pakninger i eet stykke, skift til sådan en, og problemet er løst
-
Altså UN.
Hverken olie eller vand er forstyrret.
-
er det toppakningen eller ventildækselpakningen ?
-
du mener vel ventildækselpakningen ?
Hvis ja og det er den gamle kork type, så bliver den aldrig tæt. Kaefer har nogle gummi-metal-gummi pakninger i eet stykke, skift til sådan en, og problemet er løst
Har du ædt din staveplade. ?? :roll: TOPPAKNING, den mellem topstykke og motorblok. :lol:
Ventildækslet er så tæt som det skal være. og bør vel heller ikke kunne boble.
-
hvis først den bobler ved ventil dækslet skyder den nok os oliepind og olieprop afhelved til.. :D
-
ok, square nok...... :-)
Jeg læst dit start indlæg, som at du havde strammet lidt på den og det ikke hjalp. Mest det der fik mig på ventildækselpakningsvognen...
-
@ Casper ? square nok = metroseksuel ?
Nogen der har en billig starter/anlasser ? Kan ikke finde en hos Hovwdi.
Kurt - Totalt square
-
Nogen der har en billig starter/anlasser ? Kan ikke finde en hos Hovwdi.
Kurt - Totalt square
Troede der var en ny på da du købte den, det stod der da. :?: :?: :?:
-
Tror mest den var nymalet. (de bor for langt væk til at jeg vil tage den brune skjorte på, og sætte mig i respekt)
Den ene af de to små skruer er faldet af, og engangímellem, skal den ha med muggerten for at starte. Det tror jeg ikke den holder til i længden.
Så lige kæfer kun vil have bosch retur, og panten er 100 euro.
Hovwdi kan jeg ikke finde den hos.
(skammeligt at slagte havetraktoren for det)
-
Tør næsten ikke sige det. Tchansen :? har de ikke.
-
Jeg har en siddende på en sauger du må komme og pille af bare for fornøjelsens skyld. :lol: :lol:
Stand: fuldstændig helt og aldeles ukendt.
Den startede for en 3-5 år siden, kørete 50 km med defekt toppakning og har ikke bevæget sig for egen hjælp siden................
Hov og så alligevel, jeg har sgu da kørt den frem og tilbage et par gange med lidt æter som starthjælp.
Skulle være hjemme det meste af weekenden, bare jeg ikke selv skal skrue
-
Tør næsten ikke sige det. Tchansen :? har de ikke.
Så dem i tv igår. De skal da bare ha nedgang. :twisted:
De har en til 2000. :twisted: (Vil de også have en gammel retur.)
Er der slet ingen der har en billig fungerende starter. :idea:
-
der skal da vist nye batterier i din staveged KH, med den fart du skriver :lol: :lol: :lol:
-
Jeg har en siddende på en sauger du må komme og pille af bare for fornøjelsens skyld. :lol: :lol:
Stand: fuldstændig helt og aldeles ukendt.
Den startede for en 3-5 år siden, kørete 50 km med defekt toppakning og har ikke bevæget sig for egen hjælp siden................
Hov og så alligevel, jeg har sgu da kørt den frem og tilbage et par gange med lidt æter som starthjælp.
Skulle være hjemme det meste af weekenden, bare jeg ikke selv skal skrue
[size=18]Tak. Kommer gerne.[/size] Men denne weekend er jeg til Police koncert.
Undersøger lige med IM hvornår vi er på farten. Pendler lidt mellem Hvide Sande og Suldrup.
Uanset stand er det rart at have en ekstra, eventuelt som ombytter eller reservedele hvis min egen skal laves.
Kan du ikke sende en PM med navn adresse og Tlf. Så ringer jeg inden jeg er på vej. (er du stadig afholdsbevægelsens fanebærer)
Kurt
-
Kan du ikke sende en PM med navn adresse og Tlf. Så ringer jeg inden jeg er på vej. (er du stadig afholdsbevægelsens fanebærer)
PM på vej.
Meget er jeg blevet kaldt, men det sidste må jeg tage absolut afstand fra. :lol: :lol:
Der kommer nok en dag, vi render sammen hvor jeg ikke skal køre dagen efter :lol: :lol:
-
kurt jeg har en du kan få for 500 kr
-
Jeg har vist også et par stykker liggende...
-
Altså .. ligesom PARKHAVE har jeg en starter der virkede sidste gang den blev brugt og som er helt uden garanti.. Den er pillet af og ser meget rusten ud udenpå.
-
Hvis du havde hørt starteren på pandekagevognen ville du med det samme bede ham om aldrig at bruge den starter igen samt få den skiftet ASAP og helst i sidste uge :!: :D
Den lyder MEGET MEGET MEGET syg :D
-
Jeg gav den bare tynd olie og tvang den frem og tilbage på akslen indtil den kørte let. Jeg har ikke haft
problemer med den siden.
Og det skal man så IKKE gøre!
Grunden til at startdrevet går trægt på akslen er netop, at en eller anden, engang har givet mekanismen olie. Olien samler forbipasserende koblingsstøv op og danner en fin belægning på akslen, der derved "øger sin diameter". Resultatet er at startdrevet går trægere og trægere. Man kan så give noget ekstra olie - så går det fint igen et par uger eller måneder, men der samles stadigvæk støv sammen. Den rigtige løsning er affedtning. Fortynder, terpentin, acetone, til nød benzin. Det duer her. Så kan støvet nemlig ikke sætte sig fast og startdrevet glider på en fin blank aksel.
BTW.: Det er en knaldgod ide, at købe og læse litteratur om bilreparation inden man kaster sig ud i det.
-
Hvilken starter er den rigtige model ? (hvad er den anden så for en.)
Backmobilens er kun 2/3 af størrelsen på den fra TøseØsen.
(http://t3nettet.dk/album_pic.php?pic_id=655)
Der er noget snask indeni den fra Backmobilen, er det en sygdom, eller naturligt. ?
(http://t3nettet.dk/album_pic.php?pic_id=656)
Billede ind i koblingen,ser det ok ud. ?
(http://t3nettet.dk/album_pic.php?pic_id=657)
Det der er løbet er WD40 i forbindelse med afmontering.
-Bonus spørgsmål. Hvordan/hvormeget skal den rengøres/renses.- :?:
-
Begge startere er gangbare.
Den slanke er den nyeste model, men efter min mening ikke den bedste. Den har et planetgear, som er lavet af noget plastic-fiber-halløj, som ikke holder evigt. Det koster ikke alverden at lave det, men sådan noget går jo altid i stykker, når man er i Langbortistan.
Den "Fede" rykker lidt kraftigere i batteriet, men til gengæld er den særdeles mekanisk stabil. Der er ingen gear, no nonsens - skal bare have godt med power, så snurrer den. Så afgjort min foretrukne.
Detr fedtede stads er ikke meningen. Det er sikkert en utæt shimmerring enten ved krumtap eller gearaksel - hvis det da ikke er bageren, der har fumlet olie eller sirup derned??? Vask starteren godt (særligt aksel og drev - skub drevet frem og tilbage under vask, så du for det snask ud, der gemmer sig ubnder drevet) af med noget opløsningshalløj (fortynder, terpentin, benz.), så vil jeg næsten æde min gamle hat på, at den virker som ny. Det fedtede stads binder (som jeg vist skrev for et par dage siden) støv og lort til akslen, så startdrevet ikke kan komme uhindret ind og ud af indgreb. Worst-case-scenario er i den forbindelse, at startdrevet bliver i indgreb med svinghjulets startkrans, når motoren starter. Så skal du sgu bare høre en el-motor tager omdrejninger.... :shock:
Derfor: SMØR ALDRIG ET STARTDREV.
-
Det nemeste er sgu nok alligevel at sætte et nyt BATTERI på den.
Damn, alting virker sgu så OK, forvarme, lygter, blæser. Batteriet kan det hele, bare ikke starte. (med tøseØsens starter)
Når Forden kommer på. Starter den som en mis.
(måske forbrugsbatteriet under føresædet er ligeså træt)
Hvordan tester man et batteri ordentligt ??
(lader det op, og bagefter voldtørner havetraktoren uden ledning på dieselpumpen til det er træt. :?: )
-
Det vil være synd - også for havetraktoren.
lad batteriet op - kontroller vægtfylden i hver celle med en vægtfyldemåler for at se om alle celler er opladt
Du kan dernæst belaste batteriet med en stor modstand og måle spænding med voltmeter - eller bruge en som denne fra biltema e.lign:
http://www.biltema.dk/products/productimage.asp?iItemId=88165
Hvis spændingen falder hurtigt ud af grøn zone eller en af cellerne "koger" er batteriet klar til udskiftning
-
Den nemmeste ( og billigste) måde er vel at få en til at sætte bilen i 4 gear ( hvis man som kurt ikke har 5 :lol: ), træk håndbremsen, træd ALT hvad man kan på bremsepedalen og så aktivere starteren.
Hvis en celle er færdig vil den helt sikkert boble som du påpeger.
:!: PAS PÅ ØJNENE :!:
hold afstand og brug en god lygte fremfor at stikke snotten ned i hullet.
-
Ja... eller også brænder den lille fem cm. korte ledning mellem startersolenoiden og startmotoren over..... ofte lige inden for s.motor huset.. det kan ske (er sket for mig engang jeg skulle flytte bilen en par meter frem uden diesel ) Så lad være med at lave kortslutningsøvelser med starteren..... Biltemas Akku tester er som sagt det rigtige valg .... :roll:
Mvh. Leif
-
Nyt batteri 500 Kr.
Det kan ikke betale sig at rode med det, når det er gammelt, og har svigtet. Testeren koster 329 Kr, for en belastning med måler.
"Forbrugsbatteriet" vil jeg lade op, og se hvad det kan, inden det ryger.
Hvor mange ampere er det oprindelige batteri.
Prisen er den samme for 72 og 88 amps.
-
T3 er født med 60 amp.
meeen en gammel t3er har nu godt af en 88 amp.
mvh
Peter
-
Lige en update på en succes.: :lol:
1.: Rusten hylde, med en masse mærkelige ledninger blev afrenset.
(http://t3nettet.dk/album_pic.php?pic_id=658)
2.: Hylden blev Zinkstøvmalet og efterfølgende Tectyl behandlet.
(http://t3nettet.dk/album_pic.php?pic_id=659)
3.: Batteriet blev brækket på plads og voldfastspændt.
(http://t3nettet.dk/album_pic.php?pic_id=660)
ADVARSEL ! Spray-vaseline er meget brandfarligt.
I et forsøg på at montere +polen fik jeg lavet en gnist, og straks havde jeg 10 cm lange flammer.
4.: + polen er banket på, da det er umuligt at komme til møtrikken. Derudover sidder den så tæt på karossen at jeg har monteret Lidt tyk isoleringsbånd som xtra sikkerhed.
Imorgen fremstiller jeg en ordentlig isolerplade ude på arb. (samler eltavler til dagligt :wink:)
(http://t3nettet.dk/album_pic.php?pic_id=661)
Bilen startede som en æterskudt benzinbil, allerede inden den var tørnet en omgang. :lol: :) 8) :P :shock: :lol: :o :lol:
-
Føj hvor har du været flittig !
Det der ligner fandeme sort magi Kurt......... har du haft sandblæseren fremme.... :roll: