Forfatter Emne: Så er der Syncro-billeder  (Læst 6941 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Djursland

  • Gæst
Så er der Syncro-billeder
« Svar #15 Dato: 07. Februar 2007 kl: 19:43:27 »
Citat fra: "KHSalvesen"


Jeg har jo to tons brødkasse, stående i indkørslen med sauger.
Den kører edder godt, trækker fint. men efter 75, går det sjove af.

KH KHS - Nye hastighedsgrænser ønskeligt.



Hvad er den nu af kurt  større motor

du har da ikke travlt når du køre T3

de kan da bare overhale du er ligeglad for du har da ikke travlt

Griner højt

Mvh Flemming

Mølle

  • Gæst
Så er der Syncro-billeder
« Svar #16 Dato: 07. Februar 2007 kl: 22:06:22 »
der er masser af plads til at lægge motor i, uden at løsne noget som helst på geark. Bare motoren "skråt op".


 :lol:  :lol:

Mølle

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
Så er der Syncro-billeder
« Svar #17 Dato: 06. April 2008 kl: 17:09:02 »
De bedste projekter er jo tit lidt længe undervejs. Ofte hjælper det enormt, at der er en ydre motivation. Denne søndag burde jeg sidde flittigt og skrive en ansøgning om et ph.d.-stipendium, men nu var vejret jo så godt, og de tykke bøger så så væmmelige ud...

Derfor blev der lige en time til Syncroen. Det gik ud over fronten, som jeg nu anser for at være færdig på nær en rudevask... :oops:



Ellers er bilen pt. bestykket med en JX friskopboret op til KY-stempler med turbo og JX-åndedræt. Wouuu - det sparker røv!

Status på ting, der er lavet er (nok mest af alt fordi jeg er nødt til at fortælle det til nogen, der ikke - som min elskede - siger "Hvad Fanden kan du få tiden til at gå med derude...):

Nye bremserør überalles, nye slanger, klodser, tromler, bakker og hjulcylindre. Konverteret til ordinær gulpladeindretning med plexiplade og udrydning af sædearrangement bagi. Nye hjullejer bag, motionerede spær, nye drivakselmanchetter for. Ny shimmerring ved gearkassens højgearaksel, ny bøsning for udrykkerlejet og nyt udrykkerleje.

Status på ting, der skal laves, når min svejseblokering er drevet over:

Påsvejsning af bagskærmkanter og efterløb - spartling, fugning og maling.
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

PARKHAVE

  • Gæst
Så er der Syncro-billeder
« Svar #18 Dato: 06. April 2008 kl: 17:57:03 »
Citat fra: "Jarl"
Derfor blev der lige en time til Syncroen.  :!:  :!:  :!:  :!:
Hvis du kan lave det du har listet op på en time, bude det nedenstående svejsearbejde jo ikke tage mere en 20-25 min max :lol:  :lol:  :lol:



Status på ting, der skal laves, når min svejseblokering er drevet over:

Påsvejsning af bagskærmkanter og efterløb - spartling, fugning og maling.

Kkrogsgaard

  • Gæst
Så er der Syncro-billeder
« Svar #19 Dato: 06. April 2008 kl: 21:51:48 »
Nammenam... du burde dyppe grills i en gang diesel eller sortlakere dem. Så spiller den sq max den front.

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
Så er der Syncro-billeder
« Svar #20 Dato: 06. April 2008 kl: 23:37:36 »
Den ser dæleme godt ud. Og med den drivline burde den kunne give meget sjov "drengerøvskørsel" i diverse mudderpøle. Jeg er da ikke RET MEGET misundelig !!!!
 :D  :D  :D

Offline verner

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.472
  • Hjertet banker for T3 og Fællesskabet omkring T3
    • Vis profil
  • T3 model: Camper, Doka Syncro, Sika & en Caravelle
  • By: Nord for Vejle
Så er der Syncro-billeder
« Svar #21 Dato: 07. April 2008 kl: 01:52:18 »
hvordan går det med at få den på plader?
er de stadig for dyre ved skat? eller er der bare ikke løbet nok blokke gennem åen endnu :wink:

den ser sku ellers klar ud 8)

ps. jeg tror at jeg er ved at komme ud af min svejseblokering, fredag var jeg ude og købe en større svejser som jeg har pudslet lidt om i dag, den skulle lige havet skiftet en ledning til trådboks og pudsles om :wink:
men den er altså kær sådan et 200kg skrummel af en ESAB LDA 200 med A10 MVC-30 trådboks 8)
så fremtiden for den gamle LDA 150 er uvis :wink:
Hilsen Verner :)

2011 Touran 2,0 TDI CR
2006 Peugeot 206 1,4 HDI
1996 Passat 1,8 stc. (ADZ)
1994 Passat 1,9TDI GT stc.(1Z)
1992 Vento 1,8GL(ABS)
1990 T3 CAMPER 1,6TD(JX)
1990 T3 SIKA 1,6D
1987 T3 DOKA SYNCRO
1986 T3 Caravele
1993 Vento
1992 Golf 5D
1988 Golf 1,8CL
1986 Golf 1,8Cl.
1998 Felicia 1,9D

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
Så er der Syncro-billeder
« Svar #22 Dato: 07. April 2008 kl: 11:21:30 »
Det går sådan med at få den på plader, at jeg venter så længe som muligt med at spørge skat. Når først man har spurgt, så fastholder de jo vurderingen på stelnummeret. Derfor går jeg stille og roligt og tusser omkring, og når den så er klar, så spørger jeg.

Det lyder da som en overarrogantlækker svejser, du har købt dig der. Du kan jo stille den op til mig i et par måneder - det ville sikkert være motiverende med noget nyt i stedet for det tudsegamle værk, jeg har stående. Problemet med gamle svejsere er, at de aldrig går i stykker, men de er gabende kedsommeligt, fordi de mangler lir. Gad vide om ikke man kunne sætte elektrisk rudeoptræk og servostyring på sådan en... :roll:
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline verner

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.472
  • Hjertet banker for T3 og Fællesskabet omkring T3
    • Vis profil
  • T3 model: Camper, Doka Syncro, Sika & en Caravelle
  • By: Nord for Vejle
Så er der Syncro-billeder
« Svar #23 Dato: 07. April 2008 kl: 12:12:04 »
Citat fra: "Jarl"
Det går sådan med at få den på plader, at jeg venter så længe som muligt med at spørge skat. Når først man har spurgt, så fastholder de jo vurderingen på stelnummeret. Derfor går jeg stille og roligt og tusser omkring, og når den så er klar, så spørger jeg.

Det lyder da som en overarrogantlækker svejser, du har købt dig der. Du kan jo stille den op til mig i et par måneder - det ville sikkert være motiverende med noget nyt i stedet for det tudsegamle værk, jeg har stående. Problemet med gamle svejsere er, at de aldrig går i stykker, men de er gabende kedsommeligt, fordi de mangler lir. Gad vide om ikke man kunne sætte elektrisk rudeoptræk og servostyring på sådan en... :roll:


haha ja den er skam lækker, men den er bestemt ikke ny, men det skal den heller ik være, fordi den er fra dengang hvor tingene blev lavet for at holde :wink:  lidt ligesom en T3 :roll:
men jeg fik den billigt som et håndværker/gør det selv projekt :lol:
lidt ligesom vores T3 :lol:
det er altid rart at starte med at skille noget ad, så ved man nemlig hvordan det virker 8)
det er vel også en af grundene til at man kører i gamle biler :roll:  :lol:

mht til lir så kan den gamle LDA150 da mere end en ny standard migatronic, den kan bla. slåes over til punktsvejs med just.bar tid 8)
og permanent svejs 8)
men det bruger jeg aldrig :lol:
Hilsen Verner :)

2011 Touran 2,0 TDI CR
2006 Peugeot 206 1,4 HDI
1996 Passat 1,8 stc. (ADZ)
1994 Passat 1,9TDI GT stc.(1Z)
1992 Vento 1,8GL(ABS)
1990 T3 CAMPER 1,6TD(JX)
1990 T3 SIKA 1,6D
1987 T3 DOKA SYNCRO
1986 T3 Caravele
1993 Vento
1992 Golf 5D
1988 Golf 1,8CL
1986 Golf 1,8Cl.
1998 Felicia 1,9D

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
Så er der Syncro-billeder
« Svar #24 Dato: 07. April 2008 kl: 20:14:17 »
Ja, det er kram sådan en svejser.
Alt det der flitterstads med justerbar punktsvejsetid og jeg skal komme efter dig har min gamle "brænder" også, men det er p...eirriterende, hvis nogen har stillet på det skidt. Gad vide hvem der opfandt det ?

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Så er der Syncro-billeder
« Svar #25 Dato: 07. April 2008 kl: 23:29:36 »
Hej Jarl

Var det ikke billigere at få den på plader - før du renoverede den?

Eller er skat så lange i spyttet, at de ikke lægger ekstra afgift på pga dit renoveringsarbejde?

Med gode hilsner

Jens Jakob

(Som stadig knokler badeværelse og køkken - og lærer en masse om råd og andet hygge i diverse former - betonbyggeri er noget lort - men gammelt træ inde i huse er altså også noget l***..... - især når det har været fugtigt i ny og næ..)
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
Så er der Syncro-billeder
« Svar #26 Dato: 08. April 2008 kl: 07:50:56 »
Jo, det var det sikkert nok, men det er jo bilsynshallen, der laver toldsynet og derved danner grundlaget for afgiftfastsættelsen. Skat ser slet ikke bilen IRL - men kun som et antal flueben på en toldsynsrapport.

Og vores lokale synsmand og jeg er på vældig god fod, så mon ikke vi finder ud af det... :wink:
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline KHSalvesen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.105
    • Vis profil
Så er der Syncro-billeder
« Svar #27 Dato: 08. April 2008 kl: 17:59:25 »
Citat fra: "Jarl"
Jo, det var det sikkert nok, men det er jo bilsynshallen, der laver toldsynet og derved danner grundlaget for afgiftfastsættelsen. Skat ser slet ikke bilen IRL - men kun som et antal flueben på en toldsynsrapport.


Jeg skulle ind til SKAT og vise "kællingen" bilen. Muligvis fordi det er gule plader. ?

Kurt
Kurt - 25115788

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
Så er der Syncro-billeder
« Svar #28 Dato: 08. April 2008 kl: 19:37:09 »
Næh. Det har jeg også prøvet med en gammel opel på hvide, fordi noget af stelnummeret var tæret væk.
Jeg skulle så komme igen og fremvise regningen på, at det var lavet inkl. ihugning af nyt stel nr.
SÅ måtte jeg køre i synshallen. Bureaukrati ....

Kkrogsgaard

  • Gæst
Så er der Syncro-billeder
« Svar #29 Dato: 09. April 2008 kl: 07:31:29 »
Jeg måtte også fremvise den grønne dengang jeg drog til Thisted for at slippe slanterne.

Hun var nu mest interesseret i stelnummeret, så det gravede jeg frem til hende.