Forfatter Emne: Hvorfor  (Læst 7511 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
Hvorfor
« Svar #15 Dato: 26. December 2011 kl: 10:01:30 »
Set fra min stol er der ikke noget større problem. Jeg færdes på T3nettet, fordi det er hyggeligt, uforpligtende og man kan få og give hjælp til og fra rare mennesker, man møder her. Sådan - på helt anarkistiske web 2.0 vilkår - er T3nettet opstået, og i den form er et forum enormt livskraftigt, netop fordi det er drevet af ægte utvunget engagement.

På den anden side er det helt fint med mig, at nogle har overskuddet og lysten til at hygge med vedtægter, titler og dagsordener - det er jo helt op til folk selv, hvilket niveau de vil engagere sig på.

Derfor ser jeg ikke noget problem - folk, som jeg, kan fortsat have et uforpligtende forhold til T3nettet og sidde i underbukser og skrive et løst indlæg som nu. De entusiastiske kan klubbe alt, hvad de vil, bare T3nettet består.

Jeg er på T3nettet, fordi jeg elsker bilerne, historierne og teknologien, der er knyttet til dem. Bureaukrati, vedtægter og titler orker jeg ikke, når jeg har fri fra arbejde.
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline Jens Flensborg

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 4.269
    • Vis profil
Hvorfor
« Svar #16 Dato: 26. December 2011 kl: 10:09:37 »
Enig Hinze :)
Guten Rutsch ønskes (godt Tub`år)  hhv. nytår herfra.
Jens
Støt T3 Klubben Danmark
---
T3 JX 14er LLE1308 1992
T3 JX 14èr Syncro Camper 1991
T3 JX 14èr Syncro Doka 4doors 1990
1303 bobbel cabriolet 1978
1200 bobbel eksport CKD 1963

Bo

  • Gæst
Hvorfor
« Svar #17 Dato: 27. December 2011 kl: 10:28:37 »
Citat fra: "Jarl"
Set fra min stol er der ikke noget større problem. Jeg færdes på T3nettet, fordi det er hyggeligt, uforpligtende og man kan få og give hjælp til og fra rare mennesker, man møder her. Sådan - på helt anarkistiske web 2.0 vilkår - er T3nettet opstået, og i den form er et forum enormt livskraftigt, netop fordi det er drevet af ægte utvunget engagement.

På den anden side er det helt fint med mig, at nogle har overskuddet og lysten til at hygge med vedtægter, titler og dagsordener - det er jo helt op til folk selv, hvilket niveau de vil engagere sig på.

Derfor ser jeg ikke noget problem - folk, som jeg, kan fortsat have et uforpligtende forhold til T3nettet og sidde i underbukser og skrive et løst indlæg som nu. De entusiastiske kan klubbe alt, hvad de vil, bare T3nettet består.

Jeg er på T3nettet, fordi jeg elsker bilerne, historierne og teknologien, der er knyttet til dem. Bureaukrati, vedtægter og titler orker jeg ikke, når jeg har fri fra arbejde.


Jeg er meget enig i denne holdning til tingene, men kan, ligesom Hinze frygte udviklingen, når vi nu skal til at diskutere hvem der har rettigheder m.m. til småting som klistermærker. Frivilligheden, entusiasmen og lysten har hidtil drevet aktiviteterne fint på T3Nettet, men nu begynder vi at dele T3Nettet op i et A-hold og et B-hold. Medlem eller ikke-medlem af T3-klubben.
Det er en smule ærgeligt.... og historisk set en anelse farligt ..... hvorfor var det nu lige at T3Nettet i sin tid startede ??? Var det ikke noget med at nogle følte sig udenfor på vwnettet ?

Mølle

  • Gæst
Hvorfor
« Svar #18 Dato: 27. December 2011 kl: 18:18:04 »
Jeg har altid været stor fortaler for en klub. Allermest fordi det som alle her er enige om, nemlig at T3nettet er fantastisk, kræver at nogle gør en indsats for at bevare det.. Lige fra skabelsen har siden været super sårbar, fordi den ejes og forvaltes af en person. Den dag den respektive ejer af T3nettet ikke kan lide lugten i bageriet kan han trække stikket ud, og alt er spildt for evigt. Derfor synes jeg at en klub med bestyrelse skal eje domænet. Det har jeg altid syntes og det har ikke ændret sig. Jeg synes personligt at det er noget bøvl med to hjemmesider. Jeg kan heller ikke forestille mig at der vil komme medlemmer af T3klubben, som ikke også er på T3Nettet.

Jeg kan ikke forstå frygten for en bestyrelse, som vil arbejde for rabataftaler, sponsorater og forsikringsordninger for sine medlemmer, ligesom erkendelsen af at Fyns træffet nu er blevet så stort, at det både kræver ansvar, penge og manpower at få op at stå sammenholdt med at NET har meldt ud at han har brug for hjælp og at der skal findes ny lokation.

Som medlem af IG16 klubben i Tyskland ser jeg hvordan medlemmer og ikke medlemmer færdes side om side på et forum, som på mange måder ligner det danske, og her fornemmes ingen forskelsbehandling, ud over at medlemmer har adgang til dele af siden, som vedrører klubbens vedtægter, referater mv.

Hvis det forstås sådan at A og B medlemmer måles i om medlemmer får fordele som ikke medlemmer ikke får, og at det skulle være noget negativt, så forstår jeg overhovedet ikke hvad folk forstår ved foreningsarbejde.. Dem der betaler kontingent får fordele og dem som ikke betaler noget... mister ikke noget... Jo.. det lyder slemt???

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Hvorfor
« Svar #19 Dato: 27. December 2011 kl: 23:26:58 »
Hmmm, den enkle måde, ville det ikke være at lave en sektion på T3nettet.dk med fora til klubben, som kun medlemmer havde skriveadgang til?

Så ville der være synergi, sammenhæng, eet forum osv - og stadig mulighed for at klubben kan tilbyde det lille ekstra touch til medlemmer - som er skal være.

Jeg har jo haft en del at gøre med den store klub med hovedsæde i Bruxelles - så jeg er nok lidt sky hver gang nogen siger "klub, medlemmer, kontingent" :-) - og dermed egentlig inhabil som meningsdanner.

Helst så jeg een klub, een hjemmeside, eet samlet hele - og så lade folk betale efter evne og nyde efte behov (ud fra at i min jubeloptimistike verden ville alle med glæde være betalende medlemmer).

Jeg tror at ånden i T3nettet, med sin lettere løsrevne holdning til struktur mm vil tage noget tid at samle op i en klub - det kræver tilvænning ;-)
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
Hvorfor
« Svar #20 Dato: 28. December 2011 kl: 08:19:09 »
Citat fra: "jensjakob"
Hmmm, den enkle måde, ville det ikke være at lave en sektion på T3nettet.dk med fora til klubben, som kun medlemmer havde skriveadgang til?

Så ville der være synergi, sammenhæng, eet forum osv - og stadig mulighed for at klubben kan tilbyde det lille ekstra touch til medlemmer - som er skal være.

Helst så jeg een klub, een hjemmeside, eet samlet hele - og så lade folk betale efter evne og nyde efte behov (ud fra at i min jubeloptimistike verden ville alle med glæde være betalende medlemmer).


Jamen JJ, så er vi alle vel egentlig i samme båd, holdningsmæssigt.

Så mangler vi "bare" at den nuværende "ejer" af dette lækre domæne indgår/overdrager (som Solow i sin tid vist gjorde det) i en sammensmeltning.

@Blackchart (Morten) Jeg byder 5000,- for domænet: T3nettet.dk.
Dette bud gælder til fredag den 30/12 2011, kl 15:00.

Jeg vil straks overdrage alle rettighederne til T3klub Danmark. Eneste klausul er: Hvis T3klub Danmark en dag opløses, overtager jeg igen alle rettighederne.

Godt Nytår

Hinze

Offline smilly

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 62
    • Vis profil
Hvorfor
« Svar #21 Dato: 28. December 2011 kl: 09:21:20 »
Citat fra: "Hinze"
Citat fra: "jensjakob"
Hmmm, den enkle måde, ville det ikke være at lave en sektion på T3nettet.dk med fora til klubben, som kun medlemmer havde skriveadgang til?

Så ville der være synergi, sammenhæng, eet forum osv - og stadig mulighed for at klubben kan tilbyde det lille ekstra touch til medlemmer - som er skal være.

Helst så jeg een klub, een hjemmeside, eet samlet hele - og så lade folk betale efter evne og nyde efte behov (ud fra at i min jubeloptimistike verden ville alle med glæde være betalende medlemmer).


Jamen JJ, så er vi alle vel egentlig i samme båd, holdningsmæssigt.

Så mangler vi "bare" at den nuværende "ejer" af dette lækre domæne indgår/overdrager (som Solow i sin tid vist gjorde det) i en sammensmeltning.

@Blackchart (Morten) Jeg byder 5000,- for domænet: T3nettet.dk.
Dette bud gælder til fredag den 30/12 2011, kl 15:00.

Jeg vil straks overdrage alle rettighederne til T3klub Danmark. Eneste klausul er: Hvis T3klub Danmark en dag opløses, overtager jeg igen alle rettighederne.

Godt Nytår

Hinze


Hvad går det lige ud på???
smilly Aka: Finansminister Aka: Britta Trab

.oO0(*smil til verden og den vil smile til dig*)
T3-Tulle

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Hvorfor
« Svar #22 Dato: 28. December 2011 kl: 09:43:34 »
Hinze, jeg er over bevist om at din mening er god, og du gør det af rette hjerte.

Men jeg tror at det kan misforståes som "fjendtligt overtagelse".

Husk, Morten lægger sit hjerteblod i T3nettet - og det vil jeg gerne bakke op om hele vejen.

Tror den korteste vej til at undgå misforståelser er telefonen - det ville være bedre at tage snakken om domæne osv F2F end via forum, så man undgår mulige misforståelser.
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Bo

  • Gæst
Hvorfor
« Svar #23 Dato: 28. December 2011 kl: 10:18:50 »
Hvis det bliver sådan, som jeg mener jeg med rette kan have en bekymring for, at man som bruger af T3Nettet ikke kan købe klistermærker, t-shirts m.m. med mindre man ligeledes er medlem af T3-klubben, så er det ihvertfald en ændring fra tidligere. Hvis det skal være "officielle" tryk, godkendt af klubbens bestyrelse og handlet gennem klubben, så er en stor del af den T3Net ånd jeg kender, forsvundet. Så kan vi kalde det A og B hold, medlemmer og ikke-medlemmer eller hvad vi vil - men jeg tvivler på at klubben i så fald vil acceptere det frie initiativ, som hidtil har rådet.

Jeg tror bare at jeg vil henstille til, at bestyrelsen i højere grad arbejder for at bevare ånden blandt os, end at bygge pseudo-backmobiler og finde rabatordninger. Og dermed har jeg vist allerede blandet mig så meget i debatten, at det kræver et medlemsskab af T3Klub Danmark, så nu vil jeg melde mig ind :wink:  ... og håbe at T3Nettet kan fortsætte med at være det frie, hyggelige og semianakistiske forum som jeg rigtig godt kan lide.....

Offline jbjerrum

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.737
    • Vis profil
  • T3 model: T3 Syncro DJ - “Den Røde Løber”
  • By: Kongernes Nordsjælland
Hvorfor
« Svar #24 Dato: 28. December 2011 kl: 11:12:14 »
A-hold eller B-hold - medlem eller ikke-medlem - indenfor eller udenfor...

Nu klapper vi lige hesten, gutter...

Ideen med klubben er jo, at lande nogle af de til tider flyvske initiativer på en mere håndgribelig måde. Nævnt er allerede rabataftaler, forsikring og andre stordriftsaftaler, som i den grad kun opnås som en klub.

Ingen kender dagen, før den fede dame har sunget (eller hvad man siger) og derfor synes jeg personligt, at netop forslaget om overtagelse/sikring af t3nettet's omfattende database af guldkorn er en rigtig god ide. Hinze's tilbud er godt, men det burde være klubbens tilbud til Morten Trab, der jo fortsat kan fungere som webmaster - i aflastende samarbejde med en eller flere andre. Det er ihvertfald risikabelt, at vores allesammens T3-krumtap ligger hos en enkelt person, der kan skalte og valte med indlæg, reperationsanvisninger, mekaniske beskrivelser og alt det andet gode stof, som t3nettet består af. Tænk, hvis Morten en dag får en allergisk reaktion på en ny type kaffebønne og vælger at slette hele baduljen... Det sker nok ikke - men muligheden for tab af vigtige data er tilstede og jeg synes, at det er vores allesammens opgave at sikre, at det ikke sker. Der er på ingen måde tale om at overtage eller nedgøre Mortens fine indsats i videreførelse af Solow's frie initiativ - slet ikke...

Vi må blot se, at en klubs domæne-ejerskab er mere sikker end en privat ejet guldgrube af informationer...
God hilsen, Jeppe B ;-)
Mob.: 22823082 sms 24/7/365

En T3 om dagen holder doktoren væk... ;)

Offline Jens Flensborg

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 4.269
    • Vis profil
Hvorfor
« Svar #25 Dato: 28. December 2011 kl: 11:28:44 »
Måske skulle man videreudvikle Hinzes 5.000 kroner tilbud til en donationside ...
Uden krav på tilbagebetaling eller mulig erstatning...
Så giver jeg 250 kroner oven i ;) eller som ny puljeide
Nej, jeg er ikke interesseret i at eje denne domæn, men klubben gør ;)
Jens
Støt T3 Klubben Danmark
---
T3 JX 14er LLE1308 1992
T3 JX 14èr Syncro Camper 1991
T3 JX 14èr Syncro Doka 4doors 1990
1303 bobbel cabriolet 1978
1200 bobbel eksport CKD 1963

Offline poot

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.003
    • Vis profil
Hvorfor
« Svar #26 Dato: 28. December 2011 kl: 13:09:18 »
Må indrømme at..

Da klubben var en realitet,    var der ikke noget mere naturligt for mig end at overføre de penge der var samlet ind til kulbmobil. til foreningen, samt at give papirene til klubbens formand,  (det var jo også det der var meningen. )

Jeg havde forventet at T3Nettet ligeledes blev overført.    MEN OKAY  Det er selvfølgelig mig der er naiv...  

For mig er formålet med klubben udover alle de gode tiltag   med rabat, sponsor, arrangere træf i forsvarligt regi.   OGSÅ   AT sikre T3Nettets bevarelse i dets nuværende form..

Og bekymringen om det nu KUN vil være muligt at købe klub mærker, hvis man ikke er fuldgyldigt medlem.    Jo hvorfor ikke,,     Ellers    har der da hidtil været så   initiativrig en skare her på siden, Der er da sikkert nogen der kan finde ud af at lave et par klistermærker ...  ? Og alt muligt andet godt. :)


Hvorfor sidder jeg lige nu og føler at jeg skriver i et debatforum hvor jeg skal holde min kæft for jeg er jo bestyrelselsmedlem   ??????

Dette er jo også klubbens forum, det skal det også være.  

Hvorfor føler jeg mig uvelkommen .   med de synspunkter jeg har her  .

Godt nytår   poot
Poul Ottesen
Kørende : T3 syncro doka, 2,1 MV (Moshel) = mobil shelter :D
T3 camper 88 1,6 TD  ( Freja ) = venter på 35 års fødselsdag :)
T3 bus 81 1.6 D (Scoremobil)projekt = venter på "far" !!!!

Offline TONY

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.868
    • Vis profil
  • T3 model: Yamaha FZ6
  • By: 8765 Klovborg
Hvorfor
« Svar #27 Dato: 28. December 2011 kl: 16:27:59 »
Når jeg sidder og læser tråden igennem, syntes jeg det ser ud til at alle stort set har samme holdning mht T3-nettet,
nemlig at det skal bevares og beskyttes i nuværende form, og det er der vel ingen problemer i ?

T3-nettet og T3-klubben skal ikke- og behøver ikke at blive samkørt på ens systemer,
men hvad ville være mere naturligt, end at der var et link i hovedmenuen til T3-klubben.  :wink:

Alle som bliver medlem af klubben, ser vel helst at T3-nettet fortsætter som nu, og som medlem er man netop med til at sikre dette.

Ingen har jo noget ud af at eje T3-net domænet, udover problemer med at holde det kørende, så en overdragelse til klubregi,
uden rettigheder, vil kun være en yderligere økonomisk sikring af sitet, og hvem kan være imod det ?
Jeg tror ikke Morten syntes det er "fedt" at "eje" domænet, og selv hænge på eventuelle udgifter og tidskrævende problemer,
han har vel bare samme interesse som alle andre, nemlig at have et frit T3-forum.
Det kunne måske modsat give lidt, f.eks. gratis klubmedlemsskab, at være webmaster på sitet.
(gratis klubmedlemsskab er iøvrigt en god ting at give webmaster og bestyrelsesmedlemmer, for at vise påskønnelse af deres frivillige arbejde)

Overdrages domænet til klubben, indføres der jo bare et punkt i vedtægterne, om at bevare og drive domænet i nuværende form.
Opløses klubben, skal domænet igen overdrages til en aktiv og positiv aktør på T3-netttet,
3/4 flertal af klubmedlemmerne kan evt. afgøre hvem det overdrages til, eller det kan afgøres ved afstemning på T3-nettet over en måned.

Overdragelse kan så kun ske ved opløsning af klubben, bestyrelse og webmaster får ingen rettigheder, men kun forpligtelser over domænet,
 kun debat på sitet og de alm. uskrevne regler afgør eksempelvis om en tråd slettes pga. upassende indhold eller personlige angreb.
 Andre forslag og småændringer til sitet kan ske over en 14 dages afstemning på sitet, eller sund fornuft som nu.

Alt bevares som det er nu, og alle bevarer retten til at debattere, købe og sælge alt..... også klistermærker uanset deres udformning.  :wink:
almindelig høflighed sikrer jo mod ikke aftalt kopiering.

Ovenstående er måske ikke formuleret 100% korrekt, men selvfølgelig kan det lade sig gøre at bevare og sikre vores forum,
uden at en klubbestyrelse eller én person bestemmer over det.
Det behøver ikke at medføre forringelser eller begrænsninger over for brugerne, at domænet bliver økonomisk sikret af en klub,
så længe klubben eksisterer.

Tony
Mobil 30111518

KØBES : T3 i super god stand, "ingen" rust, bensiner under 1500 kg, mindst 6 siddepladser, evt m hævetag men ikke højt tag.

Offline FrankBinau

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.228
    • Vis profil
    • vw
  • T3 model: En på vej
  • By: 5600
Hvorfor
« Svar #28 Dato: 28. December 2011 kl: 17:03:02 »
Lidt Info. Et domæne er en www adresse og kan kun overdrages til en enkelt person som bestemmer fuldt og holdent og dette. Det samme gælder for T3 klub.dk det er ikke foreningen der ejer dette men personen der er registreret. Blot til orintering Mvh :-)


NB: Har selv  3.stk www.adresser og de koster 45,00kr årligt at forny
Med vwenlig hilsen. Frank Berg Binau :-)
2006-VW-T5-Transporter-Kassevogn-lang-2,5-TDI-191HK-6gearTræk-M/Bremse-2175Kg-U/Bremse-750kg
2015-VW-Golf-VII-1,6-TDI-110HK-Bluemotion-Variant-Træk-1300K
1996-VW-Golf-III-CL-60HK-Benzin

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Hvorfor
« Svar #29 Dato: 28. December 2011 kl: 17:13:02 »
Næsten korrekt, Frank...

Et domæne behøver ikke at være ejet af en enkel person...
Ethvert firma med CVR nummer kan eje et domæne, men der skal stå en ANSVARLIG person for domænet...

Nemlig, første og eneste kommentar til denne tråd, og tilbuddet fra Hinze er da fint osv. men er helt og aldeles uaktuelt..
Jeg har før ytret noget i stil med: "Så længe jeg har T3 beholder jeg T3Nettet.dk"
Dvs. når jeg engang ikke har T3 mere (gud forbyde at den dag skulle oprinde), vil jeg tage stilling til hvem/hvad der skal tage over!

Havde egentligt valgt ikke at ville kommentere denne tråd, men synes det var alt for mange "sjove/mindre sjove ideer" og gisninger nu...
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan