T3 Fora.. > Syncro Fora

Bremsetest til syn

(1/2) > >>

Mølle:
Når syncroen skal synes må den ikke komme på bremsestanden da viscoen vil brokke sig fælt.

MED MINDRE synshallen har en bremsestand, som kan vende rotationsretningen på den ene rulle, så den kører baglæns.

Sådan en havde de der, hvor jeg var til syn med brandbilen.

Djursland:
virker en visko ikke begge veje

hvis den ikke gør det hvordan virker den så når man sætter den i bak gear

Mvh Djurs  :lol:

Mølle:

--- Citat fra: "Djursland" ---virker en visko ikke begge veje

hvis den ikke gør det hvordan virker den så når man sætter den i bak gear

Mvh Djurs  :lol:
--- Afslutning på citat ---


Jo da.

Men kardanen står jo stille, når de to hjul på samme aksel kører modsat hinanden. så er det planethjulene i diffen, som tager skraldet. Det duer til gengæld så ikke på biler med spær på akslerne.

KHSalvesen:
Man kan vel slå spæret fra.

Men betyder det så at den skal bremse lige godt forlæns og baglæns. ?

Sådant maskineri slides vel til i den retning det normalt bruges, eller hva.?

Kurt.

PS. hvad havde han at sige til den.?

Mølle:

--- Citat fra: "KHSalvesen" ---Man kan vel slå spæret fra.

Men betyder det så at den skal bremse lige godt forlæns og baglæns. ?

Sådant maskineri slides vel til i den retning det normalt bruges, eller hva.?

Kurt.

PS. hvad havde han at sige til den.?
--- Afslutning på citat ---


Jo jo. spærret skal være slået fra. Derfor virker denne metode ikke på biler, som både har permanent 4X4 og lamelspær på akslerne.

men til vores syncroer virker det fint.

Jeg er ret sikker på, at bilen bremser lige godt forlæns og baglæns. Teoretisk set er der nok en forskel, men reelt ikke.

Manden med hammeren synes at min bil var fin. 0 anmærkninger.

Den vejede for øvrigt 1700 kg. på vægten i stedet for de angivne 1575.  Det var dog ikke noget han ændrede noget på.

Navigering

[0] Emneindeks

[#] Næste side

Skift til fuld version