T3 Fora.. > Syncro Fora

starter problem løst - men differentiale låsen har låst sig!

(1/4) > >>

kaizer:
... Efter en håndfuld timer på gds, hvor Mads-Kaa og FRTZ var behjælpelige med gode råd og kræfter, (Tusind tak for det!:-)) måtte jeg ty til hjælp fra et par fætre med en værktøjsvogn. Jeg magtede ikke egenhændigt at rode med det, med Niels Eriks velmenende råd om gearkasse-sænkning i baghovedet!!
Men de fik gelejdet en ny starter på plads (uden at sænke gearkassen!) vi fik sat nye tændrør i og skiftet et led i strømfordeleren. Plus boostet batteriet endnu engang. Og SÅ startede den!!  :D

Men, men, men jeg skulle ikke glæde mig for tidligt! på vej hjem satte bagerste differentiale lås sig (den havde være af under operationen) Var ikke opmærksom nok, da fætrene monterede den igen, og så ikke at beskyttelses gummiet havde været knækket og nu genindsat med blottet studs som følge... :x  :evil:  :x
Lampen fortæller mig nu at bagerste differentiale spær er aktivt, men jeg har IKKE trukket knappen.!!
Kørte forsigtigt hjem resten af vejen (havde det nu bare været en grusvej!) Med så store sving som muligt, for ikke at belaste spærret kom jeg det sidste stykke hjem. Nu holder vogene dernede og jeg ved ikke hvor jeg skal starte imorgen tidlig???
Kan vel ikke køre videre med at låst bagspær!
Hvad kan jeg gøre får at "låse" det op?

Thor:
Der er vist kun en vej fremad her. Ned under bilen, afmonter diffspæren, dvs aktuator og få lirket den mekaniske spær ud igen. Vær opmærksom på at gummibøssningen der beskytter spærren orginal er delt i 2 gummirør. Dette for at man skal kunne drive den lille split der låser aktuator til mekanisk arm ud og ind. Når du har fået det fra hindanden, tjek for slidmærker, hvis tilfældet slib med fint sandpapir. Den mekaniske arm skal let kunne skubbes ind og hives ud af indgreb. Husk at hejs bagenden af bilen så at begge baghjul er fri, med gear i kan du nu dreje baghjulene lidt samtidigt med at du masserer armen ind og ud. Ikke så svært men som alltid besværligt. Der er ikke så meget plads at gøre med.
Held og lykke
Hilsen Thor.

kaizer:
Ok, Altså ned og afmontere og få lirket spærret ud. Derfra er det vel ikke et problem at køre videre med spærret afmonteret? Indtil jeg bla. får fat i nyt gummirør?

kaizer:
... og er det mon muligt at få lirket spærret ud, uden at løfte baghjulende fri?

Thor:
Prøv!!!

Navigering

[0] Emneindeks

[#] Næste side

Skift til fuld version