T3 Fora.. > Syncro Fora

Pille forhjulsnav af

(1/4) > >>

BlackChart:
Hvordan pokker får jeg det pillet ud?? (Altså navet)

Jeg har fået løsnet den store bolt der sidder på trækakslen der holder navet inde, men jeg kan alligevel ikke få navet trukket ud...

Any ideas??

BlackChart:
Fandt det alligevel i Bentley...Og efter lidt læsning er jeg ikke vidre motiveret til at skulle have det af :(

Det koster et nyt leje og skal presses ud/i...

Lidt noget F*CK da jeg gerne skulle have længere bolte på foran så jeg kan få mine alibørger på inden den skal synes (tror ikke synsmanden kan lide den smule mønster der er tilbage på de dæk jeg har på stålfælgene)...

Jarl:
Ja. Du skal enten have en trækhammer (ødelægger sandsynligvis lejet) eller også skal du have hjulspindlen af og presse navet ud. Set-uppet er helt identisk med arrangementet i en alm. forhjulstrækker: Lejet er presset ind i spindelleddet, navflangen er presset ind i lejet, der er et toradet kugleleje og trækakselmøtrikken holder sammen på svineriet. Med andre ord: En "no-fun-proces"

BlackChart:
Er det så også samme leje der skal bruges??

I yderste tilfælde må jeg jo afmontere hele lortet og tage det med ind til mekkeren inde i byen og låne hans presse, men så skulle jeg jo gerne have nogle nye lejer med ind også...

Jarl:
Øh - samme leje som hvad? Når jeg snakker om "forhjulstrækkere", så mener jeg bare alimndelige biler med forhjulstræk - Golf, Astra osv.

Men, det er da en fremragende ide, at skifte lejet, når du er der, men det er ikke helt gratis. Tror bestemt at der er mange basører at spare ved at få lejet fra Tyskland.

Men hvorfor skal navflangen i det hele taget ud?

Navigering

[0] Emneindeks

[#] Næste side

Skift til fuld version