T3 Fora.. > Syncro Fora

Et par smaasp0rgsmaal...

(1/1)

Herr_Jensen:
Hey alle

 Er lige kommet hjem fra GDS - desvaerre med flere sp0rgsmaal end jeg kom med. Jeg ville skifte starteren og siden idag endelig var 'jule-fri' saa hoppede jeg glad derned.

 Min plan var at tage vaacum daasen til spaer'et af (den lille blaa box paa siden af gearkassen) for at kunne traekke starteren ud den vej. Jeg bemaerkede at selve stativet til servo'en vendte forkert (de 2 paasvejsede m0trikker sad opad ikke nedad) og efter at have bakset med det en 2 timers tid blev jeg enig med mig selv om at man ikke kan faa daasen af uden at hive traekakslen af pga. man ikke kan faa nogle af boltene ud... Pis. Naamen jeg kom til at knaekke den plastic ring som sidder mellem de 2 gummi led paa selve daasen saa jeg besluttede mig for at have vacuum daasen pillet af indtil jeg faar et hul i kalenderen igen til at at afmontere det ordenligt dernede...

 Sp0rgsmaal:
 Vil vacuum daasen tage skade af ikke at vaere tilsluttet? Jeg taenker mest paa skidt som kan komme ind i de smaa huller (jeg k0ere selvf. ikke i mudder eller andet godt mens det haenger der og dingler).

 For at kommer til 0verste bolt paa starteren hev jeg luftfilteret af. Paamonterede det igen som det skal sidde men bemaerker en lille traekvind fra nederste h0jre samling (der hvor den faar luft fra 'gaellerne' paa siden af bilen). Jeg double checker det sidder som det skal og efterchecker alle spaendbaand og er tilfreds men betaenkelig ved luften fra nederste samling.

 Sp0rgsmaal:
 Naar jeg slukker motoren kan jeg h0re en lyd i kabinen som bedst kan beskrives som lyden af en Nilfisk som bliver slukket. Dvs. En hoj tone som langsomt d0r hen. Tyder dette paa at jeg har klovnet med luftfiltret?

 Hvad sker der hvis jeg har nisset rundt med luftfiltret og det ikke fungere/fungere optimalt? Vi skal til Sverige imorgen og jeg vil faa betydelig 'Bad Standing' hvis vi ikke kan k0re pga. mine GDS eventyr...

 Mange tak alle

 - Jensen

BlackChart:

--- Citat fra: "Herr_Jensen" ---jeg kom til at knaekke den plastic ring som sidder mellem de 2 gummi led paa selve daasen
--- Afslutning på citat ---


Hvad er det for en plasticring?? Kan ikke lige komme i tanker om at jeg har en sådan...


--- Citat fra: "Herr_Jensen" ---Vil vacuum daasen tage skade af ikke at vaere tilsluttet? Jeg taenker mest paa skidt som kan komme ind i de smaa huller (jeg k0ere selvf. ikke i mudder eller andet godt mens det haenger der og dingler).
--- Afslutning på citat ---


Find da en lille slange og sæt mellem de 2 studser hvis du er i tvivl, men mon du kan holde vacuum nok til dine bremser hvis det bare fiser af når vacuum slangerne ikke er monteret på aktuatoren??

Resten af dine spørgsmål kan jeg ikke lige spore mig ind på, det lyder lidt WBX-only agtigt for mig :D

BlackChart:

--- Citat fra: "mølle_crash" ---Nu kan spærstifterne vel ikke bevæge sig frit, så spærret kan slå til af sig selv??? Jeg spørger, fordi jeg aldrig har prøvet at afmontere en aktuator, så jeg ved ikke hvordan stifterne er hængslet.
--- Afslutning på citat ---


Der sidder en fjeder inde bag skallen på gearkassen og hjælper stiften ud (såfremt denne ikke er rustet over/væk, hvad den ingenlunde burde være på Bergwacht'en :))

Herr_Jensen:
God aften og tak for svar : )

@BlackChart
Jeg har lavet en meget grov skitse af det grundlaeggende set-up paa min vaacum daase. Den jeg kom til at knaekker hedder (meget videnskabeligt) 'Plastic Dims' paa tegningen.

 Saa vidt jeg forstaar har den blaa vaacum daase (som Bentley kalder en 'Differential Servo') kun noget med spaer'et at g0re... Dvs. ved at afmontere den er det kun min bagerste spaer som ikke virker - der skulle da helst ikke ske noget med mine bremser.

@mølle_crash
 God pointe med at det kan vaere vaacum beholderen som jeg kan h0rer. Har aldrig h0rt denne lyd f0r - ej heller har jeg k0rt med den bagerste vaacum daase afmonteret : ).
 Jeg er temmelig sikkert paa spaer'et beh0ver tryk for at kunne opererer. Der sidder en lille bitte pal inde mellem de 2 gummi ringe som jeg har skubbet ud. Spaer'et burde vaere fuldstaendig ubrugeligt.
 Jeg taenkte selv paa noget plastic pose men saa blev jeg enig med mig selv om at den sikkert bare vil braende fast eller saadan noget. Nu naar du sir' det saa gaffa'er jeg sgu lige noget pose vaerk rundt om inden vi k0rer imorgen.

 Takker alle : )

 - Jensen

BlackChart:
Den plastdims har jeg ikke :)

Min er lavet med gummi stykke ud i et, i begge ender endda ;) (både for og bag)...

Ned i det lokale byggemarked med gummidimserne og find et stykke slange i samme indvendige dimension, det er langt det billigste...

Ellers skal jeg se om jeg har mere af det rigtige gummi til at ligge ned i værkstedet, men det bliver nok ikke før søndag jeg har mulighed for at undersøge det...

Da jeg i sin tid købte ny aktuator til gearkassen købte jeg rigeligt af det gummislange med også, og jeg skulle ikke bruge til foran alligevel, det var fint det der sad derpå...

Kan jeg finde det må du få det for at tage det :)

Navigering

[0] Emneindeks

Skift til fuld version