Forfatter Emne: Tjek af \"tyskermotoren\"  (Læst 8189 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline TONY

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.868
    • Vis profil
  • T3 model: Yamaha FZ6
  • By: 8765 Klovborg
Tjek af \"tyskermotoren\"
« Dato: 06. Oktober 2007 kl: 13:50:25 »
Så begyndte forberedelserne til en ny opstart  :?
Aktuelle bud og bemærkninger til billederne ønskes,
 da jeg ikke er en "haj" i VW-motorer  :(  /  :)

Tony.
Mobil 30111518

KØBES : T3 i super god stand, "ingen" rust, bensiner under 1500 kg, mindst 6 siddepladser, evt m hævetag men ikke højt tag.

Mølle

  • Gæst
Tjek af \"tyskermotoren\"
« Svar #1 Dato: 06. Oktober 2007 kl: 14:03:54 »
Der bør efter min opfattelse ikke være slup i turboens aksel. Selvfølgelig er det en stålaksel, som glider på to messingbøsninger, hvilket ikke giver mikrometer-pasning, men alligevel. fornemmes der slup op og ned i akslen skal man nok overveje at tilmelde sig et turbo-renoverings-kursus. Labyrint-tætningerne kommer hurtigt på overarbejde.

Offline TONY

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.868
    • Vis profil
  • T3 model: Yamaha FZ6
  • By: 8765 Klovborg
Tjek af \"tyskermotoren\"
« Svar #2 Dato: 06. Oktober 2007 kl: 14:35:55 »
...  :( ... Jeg skal vist igang med at gennemlæse Jarl´s hjemmeside, mon ikke der er sådan et kursus der  :)

Tony
Mobil 30111518

KØBES : T3 i super god stand, "ingen" rust, bensiner under 1500 kg, mindst 6 siddepladser, evt m hævetag men ikke højt tag.

Mølle

  • Gæst
Tjek af \"tyskermotoren\"
« Svar #3 Dato: 06. Oktober 2007 kl: 14:45:10 »
Jo. Jarls gennemgang er en god guide-line. Der ud over skal du have bestilt et rep-sæt og til slut, skal du sikre dig, at akslen ikke er slidt for meget, da det er alfa/omega for om operationen lykkes. Det sidste kræver selv. adskildelse, men man skal bare være indstillet på at manøvren stopper, hvis der er slidspor hvor bøsningerne har siddet. Så skal der hittes en anden.

Offline TONY

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.868
    • Vis profil
  • T3 model: Yamaha FZ6
  • By: 8765 Klovborg
Tjek af \"tyskermotoren\"
« Svar #4 Dato: 06. Oktober 2007 kl: 22:53:35 »
Så blev motoren klar til at få et nyt olietryksrør. Alle omløbere var lette at løsne, men de var jo også velsmurte  :wink:  og der var ingen forstoppelse i retur-røret fra turboen.
Inden det nye rør monteres og motoren egentligt er klar til at blive startet, er der kun lige tilbage at spørge panelet herinde.......  :idea:

1 .. Kan jeg starte motoren med den turbo (beskrevet ovenfor)  :?:
eller skal jeg skille den ad og renovere den inden jeg overhovedet prøver at starte motoren. (jeg har ikke været inde hos Jarl og læse endnu)

2 .. Skal jeg være bekymret for olien i indsugnings-siden (se ovenfor), eller kan der løbende samle sig olie i den fordybning som den korte slange udgør.  :?:

Tony.
Mobil 30111518

KØBES : T3 i super god stand, "ingen" rust, bensiner under 1500 kg, mindst 6 siddepladser, evt m hævetag men ikke højt tag.

Mølle

  • Gæst
Tjek af \"tyskermotoren\"
« Svar #5 Dato: 06. Oktober 2007 kl: 23:29:28 »
start  bare. slid på turboen giver bare olieforbrug. -og oliepletter på  bagklappen. tjek oliestanden løbende. -men det gør du garanteret også alligevel. -og så bare der ud af.

Offline TONY

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.868
    • Vis profil
  • T3 model: Yamaha FZ6
  • By: 8765 Klovborg
Tjek af \"tyskermotoren\"
« Svar #6 Dato: 06. Oktober 2007 kl: 23:36:01 »
Det lyder betryggende, jeg troede at der var risiko for at den pludselig kunne finde på at pumpe olie ud gennem turboen.....  :oops:

Tak for svarene Mølle, nu glæder jeg mig bare til at få olierøret, så jeg kan finde ud om den har taget skade...  :?

Tony
Mobil 30111518

KØBES : T3 i super god stand, "ingen" rust, bensiner under 1500 kg, mindst 6 siddepladser, evt m hævetag men ikke højt tag.

Offline TONY

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.868
    • Vis profil
  • T3 model: Yamaha FZ6
  • By: 8765 Klovborg
Tjek af \"tyskermotoren\"
« Svar #7 Dato: 08. Oktober 2007 kl: 22:36:21 »
Så kom røret, og med nyt rør, oliefilter, olie både i røret og filterflangen og motor, skulle den jo nok kunne snurre igen i morgen ( det blev for koldt til at fortsætte i dag ) og så kan jeg jo lige så godt tjekke tandremsstillingen bare lige for en sikkerheds skyld, inden den startes  :!:
Der skal sq ikke tages nogen chancer  :roll:

Men tag lige et kig på det gamle rør  :shock:  der var ikke kun ét hul.......
nu kan jeg godt forstå at der kom meget olie, meget hurtigt.

Har du tjekket dit rør i dag ...  :?:

Tony.
Mobil 30111518

KØBES : T3 i super god stand, "ingen" rust, bensiner under 1500 kg, mindst 6 siddepladser, evt m hævetag men ikke højt tag.

Offline wilson

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.018
    • Vis profil
Tjek af \"tyskermotoren\"
« Svar #8 Dato: 08. Oktober 2007 kl: 23:18:44 »
Hvilke fine rør  :)
Er de selvgjorte eller er der betalt ekstra for guldfarven?
vi høres / Olsen

Legetøjet:
Trambussen: Milidoka 1,6 TD - RAL 6015 Schwarzoliv \'88
Blommen: Corrado VR6 \'94
Kromøglen: Suzuki GSX1400 \'06
Varanen: Suzuki gs650g katana \'83 m kardantræk og knopdæk:-)

Offline TONY

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.868
    • Vis profil
  • T3 model: Yamaha FZ6
  • By: 8765 Klovborg
Tjek af \"tyskermotoren\"
« Svar #9 Dato: 08. Oktober 2007 kl: 23:24:56 »
.... DT63 kvalitetsrør  :wink:  med perfekt pasform  :D

Tony
Mobil 30111518

KØBES : T3 i super god stand, "ingen" rust, bensiner under 1500 kg, mindst 6 siddepladser, evt m hævetag men ikke højt tag.

Offline wilson

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.018
    • Vis profil
Tjek af \"tyskermotoren\"
« Svar #10 Dato: 08. Oktober 2007 kl: 23:32:14 »
lækkert - skal op over den rigtige side af klisterkanalen i weekenden, så måske skulle man investere i et sæt til hylden (just in case) så er det bare med om man kan få dem gemt så lidt at borte ikke tager dem  :lol:
vi høres / Olsen

Legetøjet:
Trambussen: Milidoka 1,6 TD - RAL 6015 Schwarzoliv \'88
Blommen: Corrado VR6 \'94
Kromøglen: Suzuki GSX1400 \'06
Varanen: Suzuki gs650g katana \'83 m kardantræk og knopdæk:-)

Offline DT63

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 356
    • Vis profil
Tjek af \"tyskermotoren\"
« Svar #11 Dato: 09. Oktober 2007 kl: 18:58:36 »
Citat fra: "TONY"
.... DT63 kvalitetsrør  :wink:  med perfekt pasform  :D

Tony


Du kunne godt have taget et lidt pæner billeder
af det nye rør

Jeg har flere af dem
Nu med Bøjlespejle
1Z 1.9 mTDI
Gammel Milli bil Årg 89

3 Stk T3 Til Dele

Jan Påske
Fjerritslev Danmark
Mail:paaske@get2net.dk
MSN:jan.paaske@hotmail.com
Tlf.+45 40282746

Offline KHSalvesen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.105
    • Vis profil
Tjek af \"tyskermotoren\"
« Svar #12 Dato: 09. Oktober 2007 kl: 19:03:51 »
Var det dig der havde sendt dem til Hannover.  :lol:
Kurt - 25115788

Mads-kaa

  • Gæst
Tjek af \"tyskermotoren\"
« Svar #13 Dato: 09. Oktober 2007 kl: 19:07:21 »
Citat fra: "KHSalvesen"
Var det dig der havde sendt dem til Hannover.  :lol:


Er det pandekage-bilslygter der er på billedet, Kurt?

/Mads

Offline DT63

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 356
    • Vis profil
Tjek af \"tyskermotoren\"
« Svar #14 Dato: 09. Oktober 2007 kl: 19:08:24 »
Nej det var det ikke men de ser fine ud
man skulle næsten tro at de har copyret
en af mine
Nu med Bøjlespejle
1Z 1.9 mTDI
Gammel Milli bil Årg 89

3 Stk T3 Til Dele

Jan Påske
Fjerritslev Danmark
Mail:paaske@get2net.dk
MSN:jan.paaske@hotmail.com
Tlf.+45 40282746