Forfatter Emne: Pumpetiming på en ??? diesel.....  (Læst 1268 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline TONY

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.868
    • Vis profil
  • T3 model: Yamaha FZ6
  • By: 8765 Klovborg
Pumpetiming på en ??? diesel.....
« Dato: 29. Januar 2014 kl: 22:38:17 »
Jeg havde lige besøg af en T3-fælle, som har lidt startvanskeligheder på sin diesel.
Efter et kig i motorrummet, måtte jeg melde pas, mht et bud på pumpetiming, pga en lidt sjov sammensætning.

Er der en som kan oplyse timingen på denne blanding :
AAZ 1,9 TD med JX turbo, 155 bars JX dyser, JX pumpe, men UDEN LDA-dåse.

Min første tanke er en timing som JX, men er lidt usikker pga den manglende LDA-dåse,
selv om jeg umiddelbart ikke mener det skulle have betydning for timingen.
Jeg har nok været væk fra dieselverdenen for længe..... vil ikke tage chancer på en andens motor.

Tony
Mobil 30111518

KØBES : T3 i super god stand, "ingen" rust, bensiner under 1500 kg, mindst 6 siddepladser, evt m hævetag men ikke højt tag.

Offline Jønne Ukendt

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.380
    • Vis profil
  • By: 6600 Vejen
Pumpetiming på en ??? diesel.....
« Svar #1 Dato: 30. Januar 2014 kl: 07:18:53 »
Jeg har kørt 90 - 110. Ca 90 pt. Hvorfor dælen er der ikke LDA på den. Det er da der overskuddet ligger.
 Har godt bemærket at du har været fraværende i dieselolien. Det er skidt for demensen.

 Mvh Jønne Ukendt
Panelvan 1.7D
Allrounder 1.6TD
Westfalia højtag 1.6TD

Offline 4X4

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 371
    • Vis profil
Pumpetiming på en ??? diesel.....
« Svar #2 Dato: 31. Januar 2014 kl: 07:39:46 »
Hvilken top har den på?
Da vi kørte AAZ-JX hybrid i den hvide syncro, havde vi en top fra en 1,6 og det gav vist lidt højere kompression pga. et mindre forkammer.
Vi stillede den lidt senere end std. jx pga. at vi syntes at den gik lidt for hårdt.
Mvh Peter

Der er 10 slags folk, dem der forstår binær og dem der ikke gør.

Offline TONY

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.868
    • Vis profil
  • T3 model: Yamaha FZ6
  • By: 8765 Klovborg
Pumpetiming på en ??? diesel.....
« Svar #3 Dato: 03. Februar 2014 kl: 01:20:02 »
Citat fra: "Jønne Ukendt" post=107448
Jeg har kørt 90 - 110. Ca 90 pt. Hvorfor dælen er der ikke LDA på den. Det er da der overskuddet ligger.
 Har godt bemærket at du har været fraværende i dieselolien. Det er skidt for demensen.

 Mvh Jønne Ukendt


Bare rolig...demensen florérer i bedste velgående, godt hjulpet af bensindampene, men det får nok en ende nu.........

Jeg anbefaler ham at lægge ud omkring 90+ og håber det hjælper på bla. motorgangen.
Han har vist haft for travlt med at komme ud at køre...... LDA-dåsen er ikke monteret og tilskudsgiver-armen stod til at give max,
den var ikke fikseret, men falder selv om til den stilling. Koldstartkablet var ikke fastgjort og 2 ledninger til varmefølere var knækket.
Kabelskoen på ledningen til gløderørene havde kun fat i ca halvdelen af trådene og der var masser af luftbobler i dieseltilgangen.

Jeg begynder så småt at forstå hvorfor der var lidt startproblemer.....  :P

Tak for assistancen.

@ 4X4. Det er en AAZ top, så en standardindstilling er sikkert passende, men nu får vi at se hvor den ender, før den går godt.

Tony
Mobil 30111518

KØBES : T3 i super god stand, "ingen" rust, bensiner under 1500 kg, mindst 6 siddepladser, evt m hævetag men ikke højt tag.

Offline Jan

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 83
    • Vis profil
Pumpetiming på en ??? diesel.....
« Svar #4 Dato: 18. Maj 2014 kl: 22:47:55 »
Passer en 1600 top på en 1900 ?
Er det en AAZ og JX eller hvilke?
Er der lavet modifikationer ?
Der er da lidt traktor over en syncro