0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.
Hvordan kan du høre det, når du ikke kører i bilen :twisted:
Nu siger du "tikken" - hmm. Altså, kan du huske, hvordan en gammel folkevogn med LBX lød? Sådan en knaldende lyd, der tiltog ved belastning - gerne med skønne refleksioner fra husmurene. Er det sådan?
Er det en skarp metallisk tikken, der tiltager med belastning og omdrejninger? Går motoren lidt ujævnt - væltende i tomgang? Prøv at holde med håndbremsen trukket og bilen i 4. gear. Giv lidt gas og belast vha. koblingen. -> Mistanke om defekt plejlstangsleje -> Ultimativt kørselsforbud!!! - Ellers er det kun et spørgsmål om dage før der kommer en plejlstang ud af siden af motorblokken og motorblok, krumtap og topstykke er døde for altid. Tag oliefilteret af. Hold det opad, så olien ikke kan løbe ud. Stil oliefilteret på hovedet ovenpå et syltetøjsglas, så loien løber derned i. Lad det stå sådan i en nat. Næste morgen kan du i bunden af syltetøjsglasset se afrivninger fra et eventuelt defekt leje i form af små metalstykker i bunden af syltetøjsglasset.
men hvad skal jeg ligge mærke til
Citérmen hvad skal jeg ligge mærke til hårde metalliske tikkelyde
Citat fra: "Jarl"Citérmen hvad skal jeg ligge mærke til hårde metalliske tikkelydeDette var det heldigvis ikke! Jeg lavede 4. trikset og lod filteret stå til afløb - olien var helt clean og det som løb ned i glasset sigtede jeg og der var intet! Jeg foreudsætter nu at det er manifoldspakningerne som er gået! og nu hvor jeg har håndelaget, jeg har sammen med Casper skiftet hans, vil jeg snarest muligt gå igang!
Ejjj, så kan du komme i 2 biler på lørdag :-)