Pawel dit problem er korrosion i alugodset, men det er ikke dramatisk.
Din shimmerring er sikkert fin og tæt. Problemet ligger i tætningen mellem gearkassehus og lejeflangen.
Proceduren, du skal igennem er således:
1) Af med trækakslen
2) Af med trækakselflangen og plastik-låse-stykket - på samme måde, som da du skiftede shimmerring
3) Lav en markering på dels lejeflange og gearkassehuset, så du præcis kan skrue lejeflangen på plads igen til sidst.
4) Fremstil et stykke værktøj, der kan dreje lejeflangen ud (eller kom og lån et MEGET primitivt, men effektivt af mig). Det er let at se, hvordan det skal være, når du kommer derind.
5) Tæl omdrejningerne - så ved du præcist, hvor lejeflangen sad før.
6) Nu kan du se, at der sidder en stor O-ring på lejeflangen, som skal tætne ud mod gearkassehuset, men da gearkessehuset er tæret, så tætner den ikke længere.
7) Det skider vi rockere på. I stedet rengør vi gevindet med acetone eller andet godt, og så pladrer vi flydende pakning på gevindet.
8 ) Lejeflangen monteres igen, så den sidder, hvor den sad, og alt andet monteres i omvendt rækkefølge.
Til sidst påfyldes gearolie og så er det bare ud og nyde sommerlandet i T3.
PS: Husk minutiøs rengøring, så der ikke kommer grus og granitskærver i gearkassen.
PPS: Tak for det udførlige svar ang. gulv.