Forfatter Emne: kobling ????  (Læst 2307 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline harleyfin

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 91
    • Vis profil
kobling ????
« Dato: 31. Juli 2018 kl: 13:26:34 »
Kan det tænkes at koblingen har det svært i denne varme. det kniber med at få lov og skifte gear specielt fra fri til bakgear.
eller er der nogen som har et godt bud på hvad der kan være i vejen. :-\ det er lige opstået.varme hilsner harleyfin

Offline jbjerrum

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.737
    • Vis profil
  • T3 model: T3 Syncro DJ - “Den Røde Løber”
  • By: Kongernes Nordsjælland
Sv: kobling ????
« Svar #1 Dato: 31. Juli 2018 kl: 21:47:53 »
Ja, er det mon et koblingsproblem eller et gearskifteproblem...??
Det kan være din gearforbindelse, der er slidt eller ude af justering. Er gearskiftene faste og præcise eller er det lidt nogle dingleværk, når du skifter gear...??
Det kan også være koblingsslavecylinderen, der vipper en smule, når man træder på pedalen - men så burde det være ens ved alle udkoblinger. Få evt en hjælper til at træde på koblingen imens du inspicerer om slavecylinderen sidder pålideligt fast eller om den vipper... Den skal sidde fast og bruge hele sin funktion til at aktivere selve armen på koblingen.

Pøj-pøj med at lokalisere... ;-)
God hilsen, Jeppe B ;-)
Mob.: 22823082 sms 24/7/365

En T3 om dagen holder doktoren væk... ;)

Offline harleyfin

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 91
    • Vis profil
Sv: kobling ????
« Svar #2 Dato: 03. August 2018 kl: 10:18:33 »
Tak Jeppe
det er det jeg prøver . ser ud til at der har været luft i systemmet. jeg har luftet ud. men om det er nok ved jeg ikke helt. den kørte rigtigt fint igår. men måske jeg skal lufte den mere ud.? go weekend 8)

Offline harleyfin

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 91
    • Vis profil
Sv: kobling ????
« Svar #3 Dato: 21. August 2018 kl: 21:56:26 »
hej lige lidt om hvad der er sket. har luftet koblingen ud. gear skiftet fungerer fint igen, men det er ikke blevet ringere af at tempraturen er faldet. god vind til alle jer derude.