Forfatter Emne: Gearkasse rep.  (Læst 16193 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline mdonau

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 337
    • Vis profil
Gearkasse rep.
« Svar #15 Dato: 13. Januar 2011 kl: 00:16:15 »
når låseringen er fjernet: ja, sammen med det store hjul.

når den nederste del skal skilles ad, skal først doppellejets møtrik fjernes og så tager man træklods og en stor hammer til at banke spidshjulet bagud, sammen med den del af gearkassehuset, man kan se her her på billedet.

til en TDI skal det nok passe, jeg hader bare hoppet fra 3. til 4. en AAN el lignende passer nok bedre.

min plan er 34/7 (AAN eller AVN) med længre 3. og 4. gear (1,02 og 0,74) på en 1,7 TDI men ikke så store hjul (215/75R15)

held og lykke, michael

PS: den her giver en god muglighed, for at "se", hvordan den vil forholde sig: http://www.t3-infos.de/t3-infos_j.html#getriebeausl

(PPS: jeg har udvidet den til 220km/h for at bruge den til min Audi  :twisted: )
Bundeswehr T3 med 1,7TDI, 2xSyncroprojekt, Passat 3B Variant Syncro TDI 110HK@170HK, BMW e46 330D Touring.

Offline Holger

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.352
    • Vis profil
Gearkasse rep.
« Svar #16 Dato: 13. Januar 2011 kl: 15:07:21 »
Jeg har planer om at montere en temperaturføler i den næste gearkasse. Hvor skal den sidde- hvor bliver den mest varm?

Mvh. Holger.
Mvh. Holger
81 75 44 50

Offline mdonau

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 337
    • Vis profil
Gearkasse rep.
« Svar #17 Dato: 13. Januar 2011 kl: 15:19:37 »
jeg ville montere den inde i gearkassen ved dobbeltlejet, den må helst ikke blive over 90 grader i olien : http://www.t3-infos.de/t3-infos_c.html#getriebe
Bundeswehr T3 med 1,7TDI, 2xSyncroprojekt, Passat 3B Variant Syncro TDI 110HK@170HK, BMW e46 330D Touring.

Offline Holger

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.352
    • Vis profil
Gearkasse rep.
« Svar #18 Dato: 14. Januar 2011 kl: 19:40:57 »
Synchromeshringen til højre, er den død?

Mvh. Holger.
Mvh. Holger
81 75 44 50

Offline mdonau

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 337
    • Vis profil
Gearkasse rep.
« Svar #19 Dato: 14. Januar 2011 kl: 20:30:46 »
ikke nødvendigvis.. det skulle være den til 1. gear, de har en speciel overflade og ser altid så mærkeligt ud.
Bundeswehr T3 med 1,7TDI, 2xSyncroprojekt, Passat 3B Variant Syncro TDI 110HK@170HK, BMW e46 330D Touring.

Offline Holger

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.352
    • Vis profil
Gearkasse rep.
« Svar #20 Dato: 14. Januar 2011 kl: 21:14:01 »
OK, tak.

Klargøring af næste gearkasse:
Mvh. Holger
81 75 44 50

Offline mdonau

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 337
    • Vis profil
Gearkasse rep.
« Svar #21 Dato: 14. Januar 2011 kl: 21:57:11 »
nu er jeg jo næste nød til at kigge forbi -det er jo kun 35km motorvej- ;)
Bundeswehr T3 med 1,7TDI, 2xSyncroprojekt, Passat 3B Variant Syncro TDI 110HK@170HK, BMW e46 330D Touring.

Offline Holger

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.352
    • Vis profil
Gearkasse rep.
« Svar #22 Dato: 14. Januar 2011 kl: 22:37:20 »
Du er meget velkommen.

Mvh. Holger.
40 86 44 50
Mvh. Holger
81 75 44 50

Offline Holger

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.352
    • Vis profil
Gearkasse rep.
« Svar #23 Dato: 14. Januar 2011 kl: 23:07:25 »
Citat fra: "mdonau"
ikke nødvendigvis.. det skulle være den til 1. gear, de har en speciel overflade og ser altid så mærkeligt ud.


Hvor stammer den belægning fra? VAG nr. er det samme på begge.

Mvh. Holger.
Mvh. Holger
81 75 44 50

Offline mdonau

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 337
    • Vis profil
Gearkasse rep.
« Svar #24 Dato: 15. Januar 2011 kl: 00:52:35 »
https://www.ig-syncro16.de/forum/index.php?name=ForumsPro&file=viewtopic&t=11120&postdays=0&postorder=asc&highlight=synchronring&start=15

det har jeg ikke lige en forklaring på, men der er ofte dele, som ved renovering erstattes med standard-dele.
Bundeswehr T3 med 1,7TDI, 2xSyncroprojekt, Passat 3B Variant Syncro TDI 110HK@170HK, BMW e46 330D Touring.

Offline Holger

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.352
    • Vis profil
Gearkasse rep.
« Svar #25 Dato: 15. Januar 2011 kl: 08:14:25 »
På begge de gearkasser jeg har skilt ad har begge synchromeshringe samme VAG nr. men ser meget forskellige ud.

Mvh. Holger.
Mvh. Holger
81 75 44 50

Offline buddha_uffe

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.205
    • Vis profil
    • NC Nielsen - Linde Gaffeltrucks
  • T3 model: Bluestar Hannover Edition 2,1 DJ, Automatic, Westfalia camper.
  • By: 6000 Kolding
Gearkasse rep.
« Svar #26 Dato: 16. Januar 2011 kl: 12:39:12 »
Her er føleren vi snakkede om, ved ikke om du kan bruge den..?
Den sidder som hydr.olie temperaturføler i en del Linde Gaffeltrucks som er udstyret med en VW TDI industri-motor.
Har VAG-COM.
Tlf: 30384167.
Mercedes E-klasse 2014
VW Lupo 3L

Offline mdonau

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 337
    • Vis profil
Bundeswehr T3 med 1,7TDI, 2xSyncroprojekt, Passat 3B Variant Syncro TDI 110HK@170HK, BMW e46 330D Touring.

Offline Holger

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.352
    • Vis profil
Gearkasse rep.
« Svar #28 Dato: 22. Januar 2011 kl: 09:39:14 »
Justering af axialslør = 0
Mvh. Holger
81 75 44 50

Offline Holger

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.352
    • Vis profil
Gearkasse rep.
« Svar #29 Dato: 22. Januar 2011 kl: 09:41:16 »
Justering af slør mellem kron-og spidshjul = 7/100 mm??????
Mvh. Holger
81 75 44 50