Forfatter Emne: SB 80hk golf 2 motor  (Læst 3432 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline dieselpower

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 71
    • Vis profil
SB 80hk golf 2 motor
« Dato: 16. Juni 2013 kl: 11:16:52 »
Hej Jeg har fået en SB motor (80hk) i overskud, som jeg gerne vil sælge.

Det er en rigtig fin motor, som starter og kører perfekt hver gang. Kører i snit 21km/l . Jeg ved ikke, hvor mange km den har kørt totalt, men jeg har haft den siden 2008 og den har kørt upåklageligt.
I dec 2011 blev brændstofpumpen renoveret og et komplet nyt topstykke monteret.
Den bruger en smule olie, (1,5L pr 10000km) men ingen vand.
Bla med ny generator og G60 ventildæksel


[attachment=14766]Billede070.jpg[/attachment]

[attachment=14767]Billede075.jpg[/attachment]

[attachment=14768]Billede076.jpg[/attachment]

[attachment=14769]Billede077.jpg[/attachment]

[attachment=14770]Billede078.jpg[/attachment]

[attachment=14771]Billede079.jpg[/attachment]

[attachment=14772]Billede080.jpg[/attachment]

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
SB 80hk golf 2 motor
« Svar #1 Dato: 16. Juni 2013 kl: 12:36:15 »
Pris?
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline dieselpower

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 71
    • Vis profil
SB 80hk golf 2 motor
« Svar #2 Dato: 16. Juni 2013 kl: 22:22:20 »
Pris ide:  2500 kr, men er til at handle med, så kom frisk med et fornuftigt bud.

Den står på mit "fjernlager" og fylder. Vil helst sælge den samlet, men hvis det kommer der til. Så bliver den skraldet for stumper eller sat i projekt "hi"

Jeg har flere ting, som følger med til prisen. Bla orig trykrør,  intercooler passat b3 / golf 3 og evt næsten komplet ledningsnet.

Offline dieselpower

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 71
    • Vis profil
SB 80hk golf 2 motor
« Svar #3 Dato: 18. Juni 2013 kl: 17:49:21 »
kom frisk med et bud drenge og piger.

er til at handle med, så kom med et forslag :)

Offline e-stenman

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 343
    • Vis profil
SB 80hk golf 2 motor
« Svar #4 Dato: 18. Juni 2013 kl: 20:33:45 »
Er den til at få plads til i T3erne ???
T3 hilsen fra
Preben "Stenman" Hansen
90´er T3 panelvogn
1,9 TD (aaz)
Oversize Mercer-alu

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
SB 80hk golf 2 motor
« Svar #5 Dato: 18. Juni 2013 kl: 20:35:30 »
Det har jeg faktisk også tænkt over...
Turboen vender jo opad, som på AAZ, og der mener jeg ikke at den kan være der med original manifolderne.
Og man er nok ikke så heldig at turboen passer på en JX manifold (forudsat man drejer center så olien kan rende ud)..
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline Baattrup

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 136
    • Vis profil
SB 80hk golf 2 motor
« Svar #6 Dato: 18. Juni 2013 kl: 21:48:40 »
Jeg køre med en sb motor med jx pumpe og turbo i min doka,det passer plug and play.

Hilsen Baattrup

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
SB 80hk golf 2 motor
« Svar #7 Dato: 18. Juni 2013 kl: 21:49:50 »
Ja, men så kan jeg lige så godt køre med JX ;)

Jeg tænker her på den vandkølede turbo :)
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline dieselpower

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 71
    • Vis profil
SB 80hk golf 2 motor
« Svar #8 Dato: 20. Juni 2013 kl: 19:52:45 »
nu er det godt nok ved at være længe siden at jeg har rodet i motorrummet på en t3´er. Men som jeg li husker det, så kan begge løsninger lade sig gøre. Men det er nemmest at flytte dine egne manifolde over på SB´eren og så "tilpasse" K14 turboen.

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
SB 80hk golf 2 motor
« Svar #9 Dato: 20. Juni 2013 kl: 20:09:05 »
Og nu er jeg allerede alt for rusten i TD verdenen :D K14, er det ikke den originale JX turbo?
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline dieselpower

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 71
    • Vis profil
SB 80hk golf 2 motor
« Svar #10 Dato: 20. Juni 2013 kl: 20:46:26 »
KKK14 turbo´en blev til 1V (60hk), SB (80hk) og  Garrett T3 turbo´en blev til JR (70hk) i golf 2´erne.

Som jeg li husker det er JR OG JX motorerne fuldstændig ens, på nær manifolde,  bundkar og "trykhætten" på brændstofpumpen.

KKK14 turbo´en er den "lille" og laver fuld ladetryk fra ca 2000 omdrej

Garrett T3 turbo´en er noget større og først fuld ladetryk fra ca 3000 omdrej

KKK14 turbo´en er lavet både med og uden vandkøling.

Offline dieselpower

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 71
    • Vis profil
SB 80hk golf 2 motor
« Svar #11 Dato: 23. Juni 2013 kl: 16:17:41 »
solgt