Forfatter Emne: Nedvejning af coach og træk søges  (Læst 4697 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

PARKHAVE

  • Gæst
Nedvejning af coach og træk søges
« Dato: 18. Februar 2007 kl: 01:03:40 »
Så, nu er den nys indkøbte Coach klar til syn, men jeg vil ski' lige prøve om jeg kan veje den ned under de 1500 kg.
Den står til 1550.
1 sæderække ud, næsten tom tank, alufælge istedet for stål, alm. forstole uden armlæn, plade under motor afmonteret, nødhjul fra en golf som reserve, alle tæpper ud, seler på bagsæder, evt. afmont af bagerste varmeapparat.
Nogen der kan komme i tanke om mere??
Nå ja, anhængertræk monteres efter vejning.

Hvilket giver et spørgsmål mere?
Er der nogen i det vestlige jylland der ligger inde med et træk incl div. beslag til en T3??? Strøm laver jeg helt nyt og jeg skal også nok selv slibe og male det.

Offline casper

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.505
    • Vis profil
Nedvejning af coach og træk søges
« Svar #1 Dato: 18. Februar 2007 kl: 01:50:06 »
fjern da helt nødhjulet, ellers er der:
ingen sprinkler
ingen vand i bagerste beholder
motor olie på min. mærket
dræn tanken FULDSTÆNDIG, en halv litter diesel i en plast beholder i motorrummet som tank.
ud med pladen der holder reservehjulet oppe
Mvh. Casper

Kkrogsgaard

  • Gæst
Nedvejning af coach og træk søges
« Svar #2 Dato: 18. Februar 2007 kl: 08:09:29 »
Sideruder i begge døre og alle sæder pånær de to forreste.
Ved ikke, men måske igså kofangere?? Måske ulovligt?

Mads-kaa

  • Gæst
Nedvejning af coach og træk søges
« Svar #3 Dato: 18. Februar 2007 kl: 10:01:03 »
hmmmm...Jeg ved ikke hvad jeg skal sige, men med alle de forslag er du sgu da snart under 1300kg! Du skal bare huske at det ikke er lovligt!

/Mads

PARKHAVE

  • Gæst
Nedvejning af coach og træk søges
« Svar #4 Dato: 18. Februar 2007 kl: 11:28:36 »
Det bliver jo noteret om vægten er uden reservehjul.
Det gjorde det sidst jeg var til vejning med en personbil fra tyskland.

Den med sideruder tro jeg sgi' ikke den går :lol:

Jeg håber på jeg kan få den ned i vægt med fire sæder som også skal noteres for så er der ingen problemer om 2 år når jeg komme med den som camper til alm. syn for så står den på vejesedlen med indretning til passagerer bagi.

Det kunne jo være jeg lige skulle trille på vægten inden jeg laver for meget for at se om det er realistisk.

Offline jankjerbye

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.356
    • Vis profil
  • T3 model: Caravelle CL R4i 1986
  • By: 8990
Nedvejning af coach og træk søges
« Svar #5 Dato: 18. Februar 2007 kl: 11:44:48 »
Fedt! Den store nedvejningstråd! Lige vand på min mølle!

Som grundregel har jeg læst at den skal vejes med udstyr "man normalt kører med"

Men i praksis er det vel et spørgsmål om hvor meget vejeren gider gå op i det. Hvis der er nogen der har praktiske erfaringer med nedvejning så skriv endelige jeres erfaringer her!!!


Ideer:

God ide med trækket..

På doka: Lettere plade over motorrum, selvfølgelig ikke noget ruf, af med siderne på ladet. Af med pladen fra kabinen ud til det lille rum under ladet.

Kabine: af med tæpper, gummimåtter, dele af instrumentbord?, måske tømme et passager sæde for indhold så det bare "ser ud", kun enkeltsæde til passager selvfølgelig. Dørsider af?

Kan det betale sig med alufælge? Hvor stor vægtforskel er det på en 14" stål og en alu? Hvad med dæk? De findes vel også i forskellige vægtklasser.. Måske skal der laves et sæt alu med små dæk til låns som kan gå på omgang når der skal nedvejes. :)

Måske  kan det gi lidt at vaske den og lade den være HELT tør.?? gram? :lol:  :lol:  :lol:

Min kæreste foreslår Heliumballoner i alle lastrum!  :shock:   :lol:

Men ja.. første trin er at køre på en vægt som den er nu. Hvor kan man slippe afsted med det i Østjylland.. Jeg har tænkt på forbrændignen i Lisbjerg eller DLG på havnen i Århus, men ved ikke hvor "offentlig" adgangen er der.
VW Caravelle CL ex-mili 1,8 R4i PF 1986
Saab 95 1,7 V4 1967
LR Series Hybrid 2,5D 1974
36V 250W Ladcykel 2012

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Nedvejning af coach og træk søges
« Svar #6 Dato: 18. Februar 2007 kl: 12:04:50 »
Jeg ved heller ikke lige med forbrændingen i Lisbjerg, de er somregel til at snakke med (de har i hvert fald ikke bidt mig endnu og jeg kommer der trodsalt dagligt med omkring 40 ton af gangen ;))

Men hvis du er frisk på en køretur, så ved jeg at Reno Syd i Skanderborg er krediteret vejer, så deer skulle ikke være nogle problemer...

Mener også der ligger en vejerbod nede på Østhavnen i Århus (det er ikke DLG jeg tænker på), den ligger lige ud for der hvor Finnlines (Finlands færgerne) udvæksler sættevogne, næsten lige ved siden af Anco...
Men om de er helt vilde med at veje for private aner jeg intet om, mener bare jeg har set et skilt med vejebod eller noget i den stil...
Der ligger forresten en tank (mener det er en OK) inde på samme plads...

Men lad mig endeligt høre hvis jeg skal skrive en kørevejledning til Reno Syd i Skanderborg, tager også gerne med derop (så kunne jeg jo lige få tjekket Højbens vægt ;))
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline KHSalvesen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.105
    • Vis profil
Nedvejning af coach og træk søges
« Svar #7 Dato: 18. Februar 2007 kl: 12:23:22 »
Nu skal i passe på med at køre til forbrænding/skrald anlæggene, ihvertfald hold afstand til hullet og grabben. Han kan jo også tage fejl.  :lol:

På næsten enhver havn er en officiel måler og vejer.
Korn og foderstoffer har en vægt (hos os 50 kr)
Arlas mejerier har vægte, kør ind og spørg om lov, de er flinke.(lige fjern den halve liter Hirtshals skummet der fulgtes med frokosten)

Men skal der udstedes et eller andet officielt dokumet i forbindelse med vejningen. ? Hvilke har officielt lov ?

KH KHS - Tømmøllesbaggagerumforvægten-schhhh.
Kurt - 25115788

PARKHAVE

  • Gæst
Nedvejning af coach og træk søges
« Svar #8 Dato: 18. Februar 2007 kl: 12:32:54 »
Ja, det skal være en officiel vejeseddel.
Og jo de er som regel til at snakke med.
Alle steder med en havn har en godkendt vejebod.
Vi havde tidligere en der var godkendt lige ved siden af synshallen ved et korn/forderstof firma, men skal benytte en i struer havn nu.

Offline casper

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.505
    • Vis profil
Nedvejning af coach og træk søges
« Svar #9 Dato: 18. Februar 2007 kl: 13:12:23 »
jeg ringede bare til told og skat, sagde hvor jeg boede, så gav de mig en liste i telefonen og krediterede vejere
Mvh. Casper

PARKHAVE

  • Gæst
Nedvejning af coach og træk søges
« Svar #10 Dato: 27. Februar 2007 kl: 15:52:16 »
Så er den fine coach vejet, synet uden anmærkninger og nr. pladerne afhentet.
Før: Officiel egenvægt 1550kg.
Nu: Officielt vejet til 1460 kg. Efter fradrag for brændstof m.m. i synshal er den officielle vægt på reg. attesten 1425 kg.
Nyt træk monteret ( tak til Palm for træk i meget fin stand og hjælp til montering)
Trækket er godkendt til 1800 kg. Efter lidt regning frem og tilbage i synshallen blev anhængervægt angivet til 1485 kg m/bremser og 750 kg u/bremser. Det er acceptabelt og den kan alligevel ikke slæbe mere.

Som sagt ; synet uden anmærkninger overhovedet. Til sammenligning var en 5 år gammel Ford Focus til sit første syn lige før mig. Det var en forhandler og den skulle til omsyn med slidte skiver og en sikkerhedssele der ikke rullede som den skulle. Ha- så kan de lære det. :lol:
Jeg diskuterede med Applus synshallen om det med at veje ned, men det kunne ikke lade sig gøre for den var typegodkendt med den vægt.
Heldigvis giver jeg ikke op så let og spurgte ham jeg normalt bruger ( en lille reklame for MidtVest Bilsyn i struer) han ville undersøge det i bøgerne og vende tilbage.
Det krævede at det var en konstruktionsmæssig ændring af køretøjet.

Som alle ved er der større chance for gevinst hvis man spiller på flere heste, så jeg fik fat i F-styr; Biltekninsk afdeling som kunne fortælle mig at det var en konstruktionsmæssig ændring hvis jeg fjernede nogle siddepladser i bilen og fik den registreret med max 5 antal sæder. ( det er der nemlig mulighed for at angive på de nye anmeldelser.)
Samtidig kunne de oplyse at det sandsynligvis var fordi der var sket en fejl i forbindelse med at den er blevet indført fra tyskland for år tilbage. Dengang overførte man bare den tyske angivelse for Leergewicht til dansk egenvægt. Men de beregnes slet ikke på samme måde og derfor kunne det forekomme at nogen af dem var vægtsat på et forkert grundlag.

Nærmere detaljer om præmisserne for vejning kan sendes som PM.
Det er ikke ulovligt eller noget i den dur, men det behøver ikke stå i et offentligt forum.