Forfatter Emne: Hvem tanker i Aldi ??  (Læst 4949 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Haardberg

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 126
    • Vis profil
Hvem tanker i Aldi ??
« Svar #15 Dato: 26. Oktober 2008 kl: 22:59:24 »
egentlig ikke. Men hvis det skal gøres på den rigtige måde (ifølge et indlæg på www.rapsbil.dk) så er det butikken der skal sørge for at der bliver indraget afgift fra kunden.

Lennart

Offline Jens Flensborg

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 4.269
    • Vis profil
Hvem tanker i Aldi ??
« Svar #16 Dato: 26. Oktober 2008 kl: 23:56:57 »
Tyskerne må ikke blande planteolie med Diesel inden det hældes i tanken, men pga. lovmæssige "nischer" må de hælde planteolien i tanken - det er fuldstændig ude af enhver form for argumentation.

Jens
Støt T3 Klubben Danmark
---
T3 JX 14er LLE1308 1992
T3 JX 14èr Syncro Camper 1991
T3 JX 14èr Syncro Doka 4doors 1990
1303 bobbel cabriolet 1978
1200 bobbel eksport CKD 1963

Offline Hawaiibussen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.418
    • Vis profil
  • T3 model: Den Gule 1,9DG "Lowrider"
  • By: 2660 Brøndby Strand
Hvem tanker i Aldi ??
« Svar #17 Dato: 27. Oktober 2008 kl: 09:23:25 »
Citat fra: "Haardberg"
egentlig ikke. Men hvis det skal gøres på den rigtige måde (ifølge et indlæg på www.rapsbil.dk) så er det butikken der skal sørge for at der bliver indraget afgift fra kunden.

Lennart


Det ved Spar købmanden i Blåvand ikke - han var meget nysgerrig og interesseret i at jeg kunne tanke i hans butik og han skulle nok bestille mere Raps hjem hvis jeg kom igen  :D
Morten #9

billeder http://www.t3nettet.dk/gallery/category/38-cat38
-1987 Allrounder højhat EJ22 "Lowrider"
-Saab 9-5 Turbo = Lokalt højtryk, året rundt :)

Past:
-1989 Club Joker 2,1 DJ
-1990 Hawaiibussen Caravelle
-1989 Transporter "The fire truck" Panelvan Syncro 14" 1,6 TD JX 15" BF MT hjul.

Offline Haardberg

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 126
    • Vis profil
Hvem tanker i Aldi ??
« Svar #18 Dato: 27. Oktober 2008 kl: 14:31:51 »
Citat fra: "Hawaiibussen"
Citat fra: "Haardberg"
egentlig ikke. Men hvis det skal gøres på den rigtige måde (ifølge et indlæg på www.rapsbil.dk) så er det butikken der skal sørge for at der bliver indraget afgift fra kunden.

Lennart


Det ved Spar købmanden i Blåvand ikke - han var meget nysgerrig og interesseret i at jeg kunne tanke i hans butik og han skulle nok bestille mere Raps hjem hvis jeg kom igen  :D


Hvad man ikke ved har man ikke ondt af  :lol:

Offline poot

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.003
    • Vis profil
Hvem tanker i Aldi ??
« Svar #19 Dato: 27. Oktober 2008 kl: 17:02:26 »
Nu skal i få opdateringe med vores golf - olie eventyr.

Vi købte 30 l. i aldi. kassedamen syntes godtnok det var meget, så hun fik at vide hvad vi skulle bruge det til.  :lol: Det syntes hun lød spændende, om vi ikke ville fortælle hvordan det var gået. :lol:  :lol:

Golfen havde fået nye dyser 293, stillet til 155 for 10 tusinde km siden. motoren var meget slidt, med masser af underkompresion. -- olie tåge overalt i motorrummet :) .

Den gik fint, fik lige pludselig en meget bedre og rolig gang, SPRØD som jarl siger. men hen mod slutningen af de 30 l. var den ikke helt så let at starte.  Med lidt køren på starteren og ekstra forvarmning,Kom den dog i gang hver gang.

Når man tager i betragtning, at kompressionen, vist ikke var optimal. at der ikke var ændret tryk,dyser og indsprøjtningstidspunkt. Var jeg meget positivt overrasket.

Efter de 30 l var brugt, fik vi nogle grimme breve fra færselsstyrelsen om at den skulle synes, og vi havde en nyere golf på hånden. (1.8 benz ) . Så den blev skrottet, og motoren venter på transport til jarl, så han kan redde nogle T3ere. :lol:



hilsen Poul
Poul Ottesen
Kørende : T3 syncro doka, 2,1 MV (Moshel) = mobil shelter :D
T3 camper 88 1,6 TD  ( Freja ) = venter på 35 års fødselsdag :)
T3 bus 81 1.6 D (Scoremobil)projekt = venter på "far" !!!!