Forfatter Emne: vedr. 1.9 Tdi motor  (Læst 3743 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Haardberg

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 126
    • Vis profil
vedr. 1.9 Tdi motor
« Dato: 31. Maj 2014 kl: 08:53:08 »
Hej alle sammen. Da jeg ikke har så stor forstand på vw td/i motorer har jeg lige et spørgsmål.
Passer en 1.9 Tdi 90 hk motor fra en 3b passat lige over på T3 gearkassen.

Mvh. Lennart

Offline Alp

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 785
    • Vis profil
    • Film
  • T3 model: Syncro
vedr. 1.9 Tdi motor
« Svar #1 Dato: 31. Maj 2014 kl: 09:47:23 »
Citat fra: "Haardberg" post=111736
Hej alle sammen. Da jeg ikke har så stor forstand på vw td/i motorer har jeg lige et spørgsmål.
Passer en 1.9 Tdi 90 hk motor fra en 3b passat lige over på T3 gearkassen.

Mvh. Lennart


Tjov ... nyt motorophæng & aksel

Offline gunnar6690

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.584
    • Vis profil
vedr. 1.9 Tdi motor
« Svar #2 Dato: 31. Maj 2014 kl: 10:25:01 »
Der så også lige et bundkar og oliepumpe?, men ihvertfald pumpens sugerør og oliepinden skal udskiftes til et T3 type gr. motorens hældningsvinkel
T3 klub medlem
VW T3 Syncro Multivan
VW T3 Syncro Doka Diesel/Benzin Hybrid " Omgangssyncroen"

VW T3 Caravelle 1,6TD Camper skrotbunke under ophug

Offline Haardberg

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 126
    • Vis profil
vedr. 1.9 Tdi motor
« Svar #3 Dato: 31. Maj 2014 kl: 10:29:48 »
ok. Ud fra jeres svar kan jeg så konkludere at den passer på gearkassen. så er resten mekaniske "problemer".
Så er der så et nyt spørgsmål. passer den pågældende motor så pumpe og bundkar fra en T3 motor? og i såfald hvilken?

mvh. Lennart

Offline Alp

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 785
    • Vis profil
    • Film
  • T3 model: Syncro
vedr. 1.9 Tdi motor
« Svar #4 Dato: 31. Maj 2014 kl: 10:42:41 »
827 (TDI) blokken passer bundkar fra JX, olie pumpe fra JX passer også.

Og du skal bruge en Getriebeeingangswelle


Offline mdonau

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 337
    • Vis profil
vedr. 1.9 Tdi motor
« Svar #5 Dato: 01. Juni 2014 kl: 10:56:14 »
og husk lige: motor på langs (passat 3b, audi a4) betyder, at man også skal bygge et nyt motorophæng på højre side!

motorer fra Golf 3, passat 35i og alle de andre med motor på tværs har det gamle 3-huls boltmønster.

Ellers er det meste passende, koblingen fra på langs monterede kan dog ikke bruges:
diameter på højgeasakslen er større og startkrans på svinghjulet sidder på den forkerte side.

Brug svinghjul fra Golf 3 eller tilsvarende, nyt OT-mærke skal laves og starteren og evtl. koblingshuset skal modificeres.
Blikpladen mellem motor og gearkasse skal også skiftes, findes i rustfrit.

Sugesnabel og bundkar fra JX er obligatorisk.
Oliepumpen på JX er mindre, den [strike]kan [/strike] skulle ikke bruges på 1,9 motorer.
Har man servostyring skal der også tilpasses lidt, men pumpen fra TDI kan bruges.
På 2WD er generatoren for langt oppe, så motordækslet skal tilpasses eller man bruger
 generator og beslag uden automatisk remspænder fra 2E/AAZ mm.

mvh, michael
Bundeswehr T3 med 1,7TDI, 2xSyncroprojekt, Passat 3B Variant Syncro TDI 110HK@170HK, BMW e46 330D Touring.