Forfatter Emne: Skifte pakninger v. manifold.  (Læst 2564 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline rcb

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 286
    • Vis profil
Skifte pakninger v. manifold.
« Dato: 10. Maj 2009 kl: 23:19:00 »
Jeg skal jo til at skifte pakninger v. manifold.
En klog mand sagde;
Citér
"jeg synes du skal alliere dig med en der har prøvet det før..."


...jeg har en kammerat der har prøvet det på sin opel fra 60´erne.
Er der ingen sammenligning, eller skal vi bare smørre ærmerne op?

og igen; er der noget specielt vi skal passe på?

;-) rasmus
1986 caravelle 1,6 TD
(ændret 2010: Restaureret 1,9 TD, Casper-made, minus turbo)
blå, 2 nuancer, og lidt patina

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
Skifte pakninger v. manifold.
« Svar #1 Dato: 10. Maj 2009 kl: 23:42:38 »
Først og fremmest skal du afhjælpe årsagen til at dine manifoldpakninger bliver blæst ud. Din manifold vrider sig i varmen og derfor skal den planslibes. det behøver ikke være fornemt - en fortorvsflise kan gøre det, hvis du har tålmodighed. Har du adgang til "rigtigt" værktøj, så slib 2. og 3. gren på manifolden 1/10 under de to andre.

På din vej ind til manifolden er der nogle udfordringer. Den største er knækkede bolte. Værst er det, hvis du knækker en af de fire, der holder turboen på manifolden. de er vanvittigt hårde og derfor heller ikke til at bore ud, hvis de sidder uhjælpeligt fast. Sker det, så har jeg nogle tricks i baghånden, men lad os nu se. Andre kritiske steder er støtteboltene til forrøret og de to olierør til turboen, - så summasumaarum: Det er noget anderledes end på en gammel benzinbil, men ikke umuligt. Jeg ville i dit sted nok slå mig sammen med en, der har gjort det på en 1,6 TD før.
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline rcb

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 286
    • Vis profil
Skifte pakninger v. manifold.
« Svar #2 Dato: 19. Maj 2009 kl: 17:14:22 »
Vi snakker om at kigge på det med risiko for at få os et par erfaringer...
Er der en udførlig beskrivelse et sted på siden her?
Har de mon pakningen hos Lyon Autodele eller Smc?
Ku jeg krydre det med lidt flydende pakning, eller er det dårlig stil...?
1986 caravelle 1,6 TD
(ændret 2010: Restaureret 1,9 TD, Casper-made, minus turbo)
blå, 2 nuancer, og lidt patina

Offline rcb

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 286
    • Vis profil
Skifte pakninger v. manifold.
« Svar #3 Dato: 20. Maj 2009 kl: 09:55:57 »
Ok ingen tyggegummisnask i udstødningen!

Lyon AutodeleLyon Autodele ApS. Holmsbladgade 102-104, 2300 Kbh. S, Tlf. 32951819, Fax 32960262. E-Mail: lyonautodele@get2net.dk. Åbningstider: Mandag-fredag 8.00-16.30 ...
www.lyon.dk/ - 4k - Cached - Lignende sider

En dejlig lille bix, men jeg tar vel krogslund!
Er der andet jeg ligesågodt ka ha klar?
specielt værktøj?
1986 caravelle 1,6 TD
(ændret 2010: Restaureret 1,9 TD, Casper-made, minus turbo)
blå, 2 nuancer, og lidt patina

Offline rcb

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 286
    • Vis profil
Skifte pakninger v. manifold.
« Svar #4 Dato: 20. Maj 2009 kl: 14:54:31 »
...Lyon har ikke manifolder.
1986 caravelle 1,6 TD
(ændret 2010: Restaureret 1,9 TD, Casper-made, minus turbo)
blå, 2 nuancer, og lidt patina

Offline Jønne Ukendt

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.380
    • Vis profil
  • By: 6600 Vejen
Skifte pakninger v. manifold.
« Svar #5 Dato: 20. Maj 2009 kl: 17:55:28 »
Manifoldpakningerne er ikke symetriske. Kan det være derfor du ikke
 har kunnet få plads .

 Mvh Jønne Ukendt
Panelvan 1.7D
Allrounder 1.6TD
Westfalia højtag 1.6TD