Forfatter Emne: Startproblem  (Læst 974 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline rcb

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 286
    • Vis profil
Startproblem
« Dato: 25. Oktober 2010 kl: 13:13:52 »
Hej, hvorfor lyder min 1,9d sådan her...
Kan nogen gi en idé til hvad jeg skal checke?
(jeg håbede jeg kunne få lyden ind i mit indlæg, men gav op)

Motoren kører fint når den er igang, og starter som en hidsig tyr
når den først er varm.

Det tog længere og længere tid at starte den op de sidste uger.
Til sidst startede den lissom "halvt" for så at komme helt igang, med en del røg i denne opsart.

Jeg har opladet et nyere batteri og sat i, det hjalp ikke.

Jeg håber der er et par ting jeg ka checke, og få den igang hurtigt...?
1986 caravelle 1,6 TD
(ændret 2010: Restaureret 1,9 TD, Casper-made, minus turbo)
blå, 2 nuancer, og lidt patina

Mølle

  • Gæst
Startproblem
« Svar #1 Dato: 25. Oktober 2010 kl: 13:18:31 »
Det kan vel ikke være så simpelt et problem som gløderørene, som har givet op???

Offline bos1

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.173
    • Vis profil
Startproblem
« Svar #2 Dato: 25. Oktober 2010 kl: 13:18:39 »
uden at have hørt lyden af den lyder det som om du skal have skiftet gløderør
vw passat 35i b3 2,0 16v GT variant
vw vento 1,8 clx 1996
tosse team syd
ja jeg har svært ved at tage en beslutning
hakuna matata
tlf 26476966

Offline rcb

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 286
    • Vis profil
Startproblem
« Svar #3 Dato: 25. Oktober 2010 kl: 13:26:22 »
det var et par Hurtige bud på problemet, tak!
Det prøver jeg at kigge på.
1986 caravelle 1,6 TD
(ændret 2010: Restaureret 1,9 TD, Casper-made, minus turbo)
blå, 2 nuancer, og lidt patina

Offline rcb

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 286
    • Vis profil
Startproblem
« Svar #4 Dato: 09. December 2010 kl: 11:14:00 »
Jeps, det var det.
gløderørene er skiftet til Boschrør og den startede fint.
De gamle så sådan her ud;
1; (længst inde i bilen) var knastør,
2;var rimelig snasket,
3 og 4; var lidt diesel-snaskede.
1986 caravelle 1,6 TD
(ændret 2010: Restaureret 1,9 TD, Casper-made, minus turbo)
blå, 2 nuancer, og lidt patina