Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Beskeder - elnef

Sider: 1 ... 9 10 [11]
151
WBX/LBX Fora / 2,1 liter i stedet for 1,9
« Dato: 22. Juli 2012 kl: 08:46:20 »
Jeg vil jo mene det er lovligt at putte en 2,1 i en bil fra 88 da så vidt jeg ved er samme undervogn bremser osv på alle t3er fra sidst i 86 og frem og dermed er "gjort klar" til den store 2,1L
Måske det koster lidt afgift men der må en anden komme med indput

John

152
Alt andet / kængurugitter
« Dato: 16. Juni 2012 kl: 08:34:02 »
Skulle der være en anden som har noget ala denne til salg er jeg lun

John

153
WBX/LBX Fora / WBX - Optimering og længere på literen?
« Dato: 10. April 2012 kl: 20:48:29 »
Hvis man først åbner en wbx for at renovere/optimere så hopper kæden for
alvor af mht økonomi

Mht lovligheden/syn af et projekt med subaru kunne man jo holde sig til en
2,0 el 2,2 det burde kunne godkendes
(men kender godt det du nævner med 3,3L kunnne være sjovt har selv en par
luftkølet hvor kæden er hoppet helt af en 2,2L m 140 hk og en 3L m 300hk)

Min er en camper som jeg regner med at skulle have glæde af i mange år så
det regnestyk med 300L bens før det går op er ligegyldig men er da enig i at
der skal nogle km/l før det kan svare sig at tage kampen op

Vi min bedre halvdel og jeg har før kørt 6-7000km på en 3ugers ferietur så
der ville der være en del at spare ved feks en 15km/l motor over en rum tid
og regner man lidt frem og tilbage ja så ender jeg altid ud med at subaruen
vinder :-)

154
WBX/LBX Fora / WBX - Optimering og længere på literen?
« Dato: 10. April 2012 kl: 17:54:24 »
Ja det tror jeg også vil hjælpe og så samtidig lave en bedre udstødning

Jeg går selv med samme tanker men er lidt i tvivl om hvilke karburatore som ville være gode til det nogle bud ?

Jeg tænker også lidt hen mod et motorskifte til en subaru det er ikke meget dyre end et sæt nye/fine karburatore samt at skulle lave manifolder og udstødning selv og kan man på den ene motor kan man jo også på den anden et sæt fine/nye karburatore feks kadron/solex 40mm koster jo hurtig 4-5000 og det kan der jo findes subaru motore for på ebay "de kloge" jeg har snakket med siger at subaru motore går 15km/l og det får man ikke en wbx til ja ved godt der skal rodes mere og købes adabtere osv men på den lange bane tror jeg sagtens det kan svare sig nu man alligevel har arbejdstøjet på

155
Diverse / Typeskilt afkodning?
« Dato: 20. November 2011 kl: 15:12:01 »
Måske jeg kan få samme hjælp ? :-)

07 1 0334 6 2530 61

E1E1AB OHN 340

KH 080 213

Tak John

156
Diverse / Benzin økonomi
« Dato: 23. Oktober 2011 kl: 08:17:21 »
Tak for svar

Ja jeg havde da regnet med at en 2,1 med insprøjtning gik længere på literen nu den giver flere hk og er mere "over sine ting" end 1,9eren med karburator og færre hk

Slet ingen med erfaring ang Subaru motor ?

Ja Kenny jeg kunne da 3literen fra raceren og putte i men så ryger benz økonomien da helt :-)
"lidt underligt at camperen er den bil jeg har med mindst motor"

John

157
Diverse / Benzin økonomi
« Dato: 21. Oktober 2011 kl: 15:41:17 »
Hejsan

Ja jeg er efter mere end 20 år med luftkølet vw kommet til at købe en T25 westfalia camper 89er med en 1,9L wbx 78hk
Men den trænger til lidt hjælp og tænker på at sætte en anden motor i hvilket jo er til at fikse men hvordan er brændstof økonomien med de forskellige motore ??
Disse motore her har jeg i tankerne 1,9L wbx 2,1L wbx subaru 2,2L / 2,5L

Tak John

Sider: 1 ... 9 10 [11]