Forfatter Emne: I håb om tilgivelse...  (Læst 115231 gange)

0 Medlemmer og 2 Gæster læser dette emne.

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
I håb om tilgivelse...
« Svar #450 Dato: 16. November 2010 kl: 23:23:38 »
Cogitate Incognito! Jarl har da tidligere beskrevet hvordan han artigt ( og med vandkæmmet hår ) fulgte enhver bevægelse ved katederet, og høfligt besvarede lærerens spørgsmål  :lol:  :lol:  :lol:

Det er vel netop for, at tøjle lysterne hos visse ungdommelige førere, at disse køretøjer er udstyret med begrænser ??!!!  Tænk hvis nogle af de oppustede gamle Corollaer og Golf`er med håbefulde T.Hansen Brian`er blev droslet så de ikke kunne komme over 60 km/t. Jeg tror sgi det ville være til stor gavn for færdselssikkerheden.

Offline verner

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.472
  • Hjertet banker for T3 og Fællesskabet omkring T3
    • Vis profil
  • T3 model: Camper, Doka Syncro, Sika & en Caravelle
  • By: Nord for Vejle
I håb om tilgivelse...
« Svar #451 Dato: 17. November 2010 kl: 00:45:30 »
kom nu jarl vi vil høre den begrænser :P  :twisted:  :P

hvis den ik kan tage mere end 4500 omdr./min så står den jo i nødprogram :shock:

ps.jeg har os kunnet de fynske og bornholmske købsstæder i remse (ved ik hvorfor vi fandt os i det dengang, tvivler på at man skal det idag!!)
Hilsen Verner :)

2011 Touran 2,0 TDI CR
2006 Peugeot 206 1,4 HDI
1996 Passat 1,8 stc. (ADZ)
1994 Passat 1,9TDI GT stc.(1Z)
1992 Vento 1,8GL(ABS)
1990 T3 CAMPER 1,6TD(JX)
1990 T3 SIKA 1,6D
1987 T3 DOKA SYNCRO
1986 T3 Caravele
1993 Vento
1992 Golf 5D
1988 Golf 1,8CL
1986 Golf 1,8Cl.
1998 Felicia 1,9D

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
I håb om tilgivelse...
« Svar #452 Dato: 08. December 2010 kl: 23:32:58 »
Jeg er simpelthen nødt til at dele min spontane glæde. Der er ikke noget nyt eller spændende - kun hverdagstrivialiteter.

Men hold op, hvor er det fedt at sætte sig ud i bilen og dreje nøglen i minus 12 grader. Der går 1-2 omdrejninger, så vågner den veloplagt til live. Ikke nogen sure host eller tykt røgslør. Snorlige gang straks. Og der er power fra første sekund - ingen distraherende tanker om, at "nu skal jeg passe på ikke at overskride 2000 rpm, for så sætter den højtryksstemplet." Og så tænder man den gamle sure konservative Blaupunktradio - naturligvis på P1, for det er nu engang det, vi mavesure gamle mænd foretrækker. Og radioen skal ikke længere skrues op på 98% volumen for, at man kan høre, hvad de siger - jeg har sågar opdaget, at den knap, der hedder "mute" ikke slukker radioen, men kun dæmper lyden. Når så man kommer ud til den store vej, så skal man ikke vente til der er et 300 m langt hul i strømmen af biler, før man kan tillade sig at køre ud - næ, pludselig kan man accelerere -ikke hurtigt bevares - men alligevel på en måde, så andre i trafikken ikke lægger mærke til at der kører en undermotoriseret veteranbil. Skulle man få mod til en overhaling undervejs, så lægger man stille og roligt ned i 4. gear, og så klapper man højre fod tungt mod vognbunden. Så kommer man faktisk fremad - også selvom det går op ad bakke eller det blæser fra vest - det er altså for fedt. Hele oplevelsen krones, når man så ankommer vel til Skive. Ude foran Jet-tanken troner prisskiltet. 70-80 øre i forskel på literprisen. Så er den eneste ærgrelse, der er tilbage i hovedet: Hvorfor gjorde jeg det ikke forlængst? Stivsind, bezzerwissermentalitet? Tja - den må jeg æde, men livet er i kvoter - min kvote af diesel og Kings er brugt op - fra nu af er det artig benzin og sure skrå;-) Og det er ikk' så ringe endda.
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline dokajønne

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.429
    • Vis profil
I håb om tilgivelse...
« Svar #453 Dato: 10. December 2010 kl: 11:21:33 »
Og hvorledes med forbruget ligger du stadig på den pæne side af 10?
.
Jeg har i øvrigt tilkøbt en skoda felicia til at bringe mig over vinteren, mens Kommandørbussen skal endevendes. Skodaen er en elendig, sørgelig lille pissepotte, der burde styrtes ud over Møns Klint.......................Men........ Morgenscenariet du beskriver kender jeg så nu, og det kunne jeg godt falde lidt for. Ingen ritualer og okkulte fagter samt stille bønner! Bare ind, sele, starte, køre.....fantastisk.
Det er en 1,6l vw maskine, der ligger i skodaen, desværre passer den ikke i en T3, men den er så højpotent (med sine 75 lavmomentede Massey Fergusonagtige heste) at jeg uden at blinke ville kaste den i en T3, hvis jeg kunne få en tilsvarende på 827 platformen  (hvis jeg altså blev en tøs og gik fra dieselkørsel)
Skodaen går 14km/l med pivåben vandtermostat i vintervejret
mvh
Dokajønne

If it works.....don\'t fix it

Offline buddha_uffe

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.205
    • Vis profil
    • NC Nielsen - Linde Gaffeltrucks
  • T3 model: Bluestar Hannover Edition 2,1 DJ, Automatic, Westfalia camper.
  • By: 6000 Kolding
I håb om tilgivelse...
« Svar #454 Dato: 10. December 2010 kl: 11:51:16 »
En vinterbil skal da have 6 cylindre... Minimum...  :lol:
Har VAG-COM.
Tlf: 30384167.
Mercedes E-klasse 2014
VW Lupo 3L

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
I håb om tilgivelse...
« Svar #455 Dato: 10. December 2010 kl: 17:03:33 »
Den holder sig pænt på godt 10 km/l. Der er kommet lukket luftfilter på, og så koster det vel lidt, at det er hundekoldt, og sædevarme og varme i spejle og bagrude er nonstop tændt. Desuden er jeg et svin og lader den varme op i fem mins hver morgen, så jeg ikke skal fryse og skifte gear i en gearkasse fuld af margarine.

Alt i alt kører den ca. det samme på literen, som 1Yeren gjorde. En JX'er går nok en anelse mere økonomisk. Men i virkeligheden er det - set gennem mine briller - fuldstændigt underordnet, at jeg måske bruger 2-3000 kr mere i brændstof om året, end jeg ville i en JX'er . For det beløb kommer man ikke langt i nye topstykker og stempler, og så er det sgu mere dovent at stikke kortet ind i automaten på benzintanken, end det er at renovere motorer. Og så har vi slet ikke taget differencen i vægtafgift ind i billedet endnu... Så hvis ABS'en er lige så driftsikker og problemfri, som jeg bilder mig ind, så er det god totaløkonomi for mig, og så kan jeg kun glæde mig over alle de kørselsmæssige fordele.
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline opelhaj

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.563
    • Vis profil
I håb om tilgivelse...
« Svar #456 Dato: 11. December 2010 kl: 19:03:05 »
sensei has spoken. buk jer i støvet drenge :0)
Start bud 5000.- med mindre andet er aftalt.  1,9dg doka med sneglehus, sommervogn, Daily driver lupo 3l Årg 2005 med træk og Grüne Plakette, uden partikel filter. 21*86*58*06




http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=19911

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
I håb om tilgivelse...
« Svar #457 Dato: 11. December 2010 kl: 22:37:17 »
Buk jer i støvet ? Næh, vi er jo nogle der holder os til de ædle og eksplosive dråber, der for længst har set lyset.......  :lol:  :lol:  :lol:

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
I håb om tilgivelse...
« Svar #458 Dato: 30. December 2010 kl: 18:59:57 »
Og så en lille erfaringsdeling:

I oktober, hvor jeg lagde ABS'en i, der skiftede jeg selvf. alle brændstofslanger, for ingen ønsker dryppende benzinbiler. Jeg købte en hel rulle hos Biltema. Slangen havde påskriften: "Germany" og så en masse DIN-normer. I dag kunne jeg så konstatere, at den var pissemør - helt revnet og træls. - godt to måneder!

Nu er den elendige kvalitet så erstatten hele vejen af en hundedyr og lækker Semperit-slange fra FTZ.

Morale: Biltema har meget godt til gode priser, men der er også ting, man skal undgå.
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline verner

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.472
  • Hjertet banker for T3 og Fællesskabet omkring T3
    • Vis profil
  • T3 model: Camper, Doka Syncro, Sika & en Caravelle
  • By: Nord for Vejle
I håb om tilgivelse...
« Svar #459 Dato: 30. December 2010 kl: 23:27:56 »
jeg har oplevet det samme med biltemas 8mm brændstofslange!!
jeg har også advaret mod det!! men du har nok overset det ;)

men så er det da bekræftet at det hverken dur til benzin eller diesel!!
Hilsen Verner :)

2011 Touran 2,0 TDI CR
2006 Peugeot 206 1,4 HDI
1996 Passat 1,8 stc. (ADZ)
1994 Passat 1,9TDI GT stc.(1Z)
1992 Vento 1,8GL(ABS)
1990 T3 CAMPER 1,6TD(JX)
1990 T3 SIKA 1,6D
1987 T3 DOKA SYNCRO
1986 T3 Caravele
1993 Vento
1992 Golf 5D
1988 Golf 1,8CL
1986 Golf 1,8Cl.
1998 Felicia 1,9D

Offline opelhaj

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.563
    • Vis profil
I håb om tilgivelse...
« Svar #460 Dato: 31. December 2010 kl: 00:52:47 »
jeg har oplevet det samme med deres 3mm brændstof slange til retur mellem dysser. det shitty
Start bud 5000.- med mindre andet er aftalt.  1,9dg doka med sneglehus, sommervogn, Daily driver lupo 3l Årg 2005 med træk og Grüne Plakette, uden partikel filter. 21*86*58*06




http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=19911

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
I håb om tilgivelse...
« Svar #461 Dato: 31. December 2010 kl: 12:48:11 »
Og selvom det har været nævnt før, skal man vogte sig for Biltemas trådomviklede. De ser meget fancy ud, men er åbenbart af samme kedelige støbning. På rekordtid er de hullede som en si, hvilket meget nemt kan føre til brand.

Offline a.jespersen

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 128
    • Vis profil
I håb om tilgivelse...
« Svar #462 Dato: 31. December 2010 kl: 18:48:24 »
vi tror vel alle på det vi køber er ok . men det er der jo mange eks. på det ikke er , men vi prøver jo også at spare hvor vi kan . det er jo ikke os alle der kan købe med rabat hvor som helst,og det er nemt at fise ind til biltema og fylde kurven . men tak da mine slanger er fra biltema ,de bliver nu skiftet. men jarl hvordan gå det ellers med din abs her i den skide kulde . mvh a.jespersen . og godt nytår til alle

Offline jankjerbye

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.356
    • Vis profil
  • T3 model: Caravelle CL R4i 1986
  • By: 8990
I håb om tilgivelse...
« Svar #463 Dato: 01. Januar 2011 kl: 14:03:37 »
Jeg har samme oplevelse med deres slanger og har også oplevet meget dårlig holdbarhed på deres gummi-ophæng til udstødning.
VW Caravelle CL ex-mili 1,8 R4i PF 1986
Saab 95 1,7 V4 1967
LR Series Hybrid 2,5D 1974
36V 250W Ladcykel 2012

Offline verner

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.472
  • Hjertet banker for T3 og Fællesskabet omkring T3
    • Vis profil
  • T3 model: Camper, Doka Syncro, Sika & en Caravelle
  • By: Nord for Vejle
I håb om tilgivelse...
« Svar #464 Dato: 01. Januar 2011 kl: 16:03:30 »
hvordan er biltemas reaktion så når man kommer og klager??
er de deres ansvar voksent?
eller kræver de en masse dokumentation??
Hilsen Verner :)

2011 Touran 2,0 TDI CR
2006 Peugeot 206 1,4 HDI
1996 Passat 1,8 stc. (ADZ)
1994 Passat 1,9TDI GT stc.(1Z)
1992 Vento 1,8GL(ABS)
1990 T3 CAMPER 1,6TD(JX)
1990 T3 SIKA 1,6D
1987 T3 DOKA SYNCRO
1986 T3 Caravele
1993 Vento
1992 Golf 5D
1988 Golf 1,8CL
1986 Golf 1,8Cl.
1998 Felicia 1,9D