Forfatter Emne: T3nettet.dk og fremtiden  (Læst 9351 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline T3Klub

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 303
    • Vis profil
T3nettet.dk og fremtiden
« Dato: 28. Maj 2014 kl: 22:49:34 »
Kære t3nettet.dk

T3Klub Danmark har nu driftet T3nettet.dk siden november 2013. Det har været planen fra starten at forsøge at konvertere siden til en lettere platform at vedligeholde. Webudvalget har siden start brugt rigtig mange timer på at forsøge dette, men vi er nu kommet til et punkt, hvor vi ikke er i stand til at få alle de forskellige funktioner og indhold med i en ny platform. Den nye platform var tiltænkt at være den samme som køres på t3klubben.dk; altså et Simple Machine Forum, SMF.

Det betyder lige nu følgende muligheder:

1. Give t3nettet.dk tilbage til Blackchart.
2. Lade det køre som det er nu, med de mangler der er og måtte komme.
3. Skifte til en den nye platform med de begrænsninger dette må have.


kommentar til mulighed 2: Denne mulighed trækker stadigvæk rigtig meget data trafik på grund af kæmpe billeder og fylder meget på serveren.

kommentar til mulighed 3: Denne løsning giver en nem og smidig platform at vedligeholde. Der kommer ikke billeder med i trådene, men alle billeder bliver flyttet til et samlet sted i en stor "pærevælling" og i et nedskaleret format. Vi er ikke i stand til at overføre billederne fra alle trådene, fordi de er indlejret i de enkelte indlæg separat. Vi har ikke den fornødne viden eller værktøjer til at løse opgaven.

Webudvalget påtænker at gå videre med mulighed 3 inden længe, med mindre andre aktivt byder ind med eventuelle mulige løsninger og hjælper til med at få det på skinner.

Edit: en præcisering af mulighed 3. Det er kun de eksisterende billeder på siden der bliver lagt et fælles sted (f.eks t3-folder). Når vi alle opretter nye indlæg kan der selvfølgelig indsættes billeder.

God hilsen
Webudvalget

Offline poot

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.002
    • Vis profil
T3nettet.dk og fremtiden
« Svar #1 Dato: 28. Maj 2014 kl: 22:55:47 »
Opbakning til mulighed 3 herfra ,   sommetider må man bare tage tingene som de kommer .
Poul Ottesen
Kørende : T3 syncro doka, 2,1 MV (Moshel) = mobil shelter :D
T3 camper 88 1,6 TD  ( Freja ) = venter på 35 års fødselsdag :)
T3 bus 81 1.6 D (Scoremobil)projekt = venter på "far" !!!!

Offline Erik

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.190
  • Er den konstruktivt ændret??? DET KAN DU BANDE PÅ.
    • Vis profil
  • T3 model: Doka Syncro 1,9 TDI
  • By: Solrød Strand
T3nettet.dk og fremtiden
« Svar #2 Dato: 28. Maj 2014 kl: 23:02:39 »
Det er surt, at røven vender bagud, uanset hvilken løsning der vælges... jeg bakker op om udvalgets løsning, uanset hvilket af forslagene, som vælges...
Min næste bil vil jeg beholde lidt længere...
DET VIL JEG ALTSÅ...

Offline jbjerrum

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.737
    • Vis profil
  • T3 model: T3 Syncro DJ - “Den Røde Løber”
  • By: Kongernes Nordsjælland
T3nettet.dk og fremtiden
« Svar #3 Dato: 28. Maj 2014 kl: 23:11:27 »
Jeg glæder mig over, at trådene tilsyneladende kan bevares. Det er selvfølgeligt lidt trist, at fotos falder ud af dem - men hvad... Mange emner er jo ganske godt beskrevet i ord og tekst er jo hurtigt og let at håndtere - sår'n EDB-teknisk...

Uanset hvilken løsning web-udvalget finder, vil jeg fortsat være glad for t3nettet - også i en "afmagret" udgave...

Kan man foreslå, at man opretter et t3foto-folder og selv "hjemtager" sine billeder fra t3nettet og navngiver dem med relevant navn, for på et senere tidspunkt at lægge dem i et evt fremtidigt galleri - i stil med t3klubben.dk http://t3klubben.dk/forum/index.php?action=gallery;su=user;cat=21;u=128

Det kunne måske være løsningen til, at en pærevælling genopstår som relevant foto-tråde...

Blot en idé...

Pøj-pøj med "webberiet"... ;-)
God hilsen, Jeppe B ;-)
Mob.: 22823082 sms 24/7/365

En T3 om dagen holder doktoren væk... ;)

Offline TONY

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.868
    • Vis profil
  • T3 model: Yamaha FZ6
  • By: 8765 Klovborg
T3nettet.dk og fremtiden
« Svar #4 Dato: 29. Maj 2014 kl: 01:24:48 »
Jeg tager det som det kommer.  :(  
Jeg har absolut ingen forstand på data og platforme, men stor respekt for dem som bruger tid og kræfter på siden.
Men tråde uden billeder ? vil det betyde tråde med et hav af link til billeder i dårlig kvalitet ?
Forsvinder muligheden for at få et hurtig forklarende billede som svar på et problem, uden at man skal via et eller flere link ?
Hvad med mulighed 1 ? ville det redde billeder i trådene osv., eller var der også ved at komme problemer der ?

Jeg undrer mig lidt over den fagre nye verden.......
Jeg tænker stadig gammeldags "mekanisk", og ikke moderne "elektronisk", og kan derfor ikke rigtig forstå at ny elektronik
og datasystemer ikke kan overgå det gamle, end ikke hamle op med det gamle, men som sagt ved jeg heller ikke meget om det.
Med min mekaniske tankegang svarer det til at udviklingen fra den gamle Golf 2, og frem til den nyeste model, skulle have resulteret i en topmoderne og topsikker bil............ som bare kun kan køre halvt så langt på literen i forhold til den gamle.

Men stadig..... stor ros og respekt til jer som kan og gider, uden jer var her jo.......... intet.

Tony
Mobil 30111518

KØBES : T3 i super god stand, "ingen" rust, bensiner under 1500 kg, mindst 6 siddepladser, evt m hævetag men ikke højt tag.

Offline T3Klub

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 303
    • Vis profil
T3nettet.dk og fremtiden
« Svar #5 Dato: 29. Maj 2014 kl: 07:44:39 »
Citat fra: "TONY" post=111702
Jeg tager det som det kommer.  :(  
Jeg har absolut ingen forstand på data og platforme, men stor respekt for dem som bruger tid og kræfter på siden.
Men tråde uden billeder ? vil det betyde tråde med et hav af link til billeder i dårlig kvalitet ?
Forsvinder muligheden for at få et hurtig forklarende billede som svar på et problem, uden at man skal via et eller flere link ?
Hvad med mulighed 1 ? ville det redde billeder i trådene osv., eller var der også ved at komme problemer der ?

Jeg undrer mig lidt over den fagre nye verden.......
Jeg tænker stadig gammeldags "mekanisk", og ikke moderne "elektronisk", og kan derfor ikke rigtig forstå at ny elektronik
og datasystemer ikke kan overgå det gamle, end ikke hamle op med det gamle, men som sagt ved jeg heller ikke meget om det.
Med min mekaniske tankegang svarer det til at udviklingen fra den gamle Golf 2, og frem til den nyeste model, skulle have resulteret i en topmoderne og topsikker bil............ som bare kun kan køre halvt så langt på literen i forhold til den gamle.

Men stadig..... stor ros og respekt til jer som kan og gider, uden jer var her jo.......... intet.

Tony


Mulighed 1: det kan kun Blackchart svare på.
Mulighed 3: Det er kun de eksisterende billeder på siden der bliver lagt et fælles sted (f.eks t3-folder). Når vi alle opretter nye indlæg kan der selvfølgelig indsættes billeder. Dvs. alle de tråde vi kikker i, i dag, vil indeholde teksten, men ikke billederne eller andre vedhæftede filer.

Tony, et tanke eksperiment. Hvis du kan huske da motorerne havde karburator i gamle dage kørte de jo fint; så kom der regler om emission, så fik de elektrisk styret choker og andre små enkelt systemer tilsluttet selvsamme karburator. Prøv at kik på en motor lige inden de valgte at gå "helhjertet" ind for computerstyret indsprøjtning. Der sidder mange delsystemer på klumpen. Tager du en ny bil (eller platform) og vil mokke en ældre motor (med indhold) ned i, skal fabrikeres nogle løsninger til at få de forskellige ender til at smelte sammen. Det kan vi godt finde ud af på den mekaniske side. Svejs lige en dimmer og bøj den lidt til den passer. Bliver det elektronisk kan "nogen" sikkert lodde noget grej sammen der passer. Her kommer vi til kort. Heldigvis har vi alle de steder hvor vi kan købe adapterkit til at lægge en tdi, en subaru, en 5e, en vr6 motor i vores T3. Vi kan ikke finde nogen der "sælger" en løsning der kan forvandle t3nettet.dk.
Hvorfor skal vi så overhovedet ændre noget på t3nettet kunne der spørges. Det skal vi fordi vi ikke kan opdatere de enkelte moduler der er skruet sammen. Løsningen er simpelthen for kompliceret. Det er der jo som sådan ikke noget galt i; det kræver bare at arkitekten hele tiden er over siden og holde den kørende. Jeg er sikker på at Blackchart kan nikke til, at det var et kæmpe arbejde at skrue sammen og vedligeholde. Det er sjovt i begyndelsen, men bliver hurtigt et mareridt.

Derfor går vi efter en standard løsning der er nogenlunde selvkørende. Vi skal bruge tiden på at skrue T3 og hygge os på Fyn træf; ikke på at konstant være nød til at sidde foran skærmen og justere karburatoren.

Offline vw_madsen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.550
  • Ud og se i gammel vw
    • Vis profil
  • T3 model: NANGIJALA EXPRESSEN
  • By: 4600 køge
T3nettet.dk og fremtiden
« Svar #6 Dato: 29. Maj 2014 kl: 07:53:00 »
Cut ved roden jeg hæder til denne
3. Skifte til en den nye platform med de begrænsninger dette må have
Følg min tråd. På http://t3klubben.dk/forum/index.php?topic=53.0
MVH. Mads Sandfeld.
tlf 21770306

T3 Woods`stuck Madsens syncro
t2 pannel van 1955
vw beach buggy 1967
vw safari 1967
suzuki wagon 2000
yamaha 4 g dx 1979
T3klub medlem nummer 19.

Offline TONY

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.868
    • Vis profil
  • T3 model: Yamaha FZ6
  • By: 8765 Klovborg
T3nettet.dk og fremtiden
« Svar #7 Dato: 29. Maj 2014 kl: 13:01:42 »
Citat fra: "T3Klub" post=111703


Tony, et tanke eksperiment. Hvis du kan huske da motorerne havde karburator i gamle dage kørte de jo fint; så kom der regler om emission, så fik de elektrisk styret choker og andre små enkelt systemer tilsluttet selvsamme karburator. Prøv at kik på en motor lige inden de valgte at gå "helhjertet" ind for computerstyret indsprøjtning. Der sidder mange delsystemer på klumpen. Tager du en ny bil (eller platform) og vil mokke en ældre motor (med indhold) ned i, skal fabrikeres nogle løsninger til at få de forskellige ender til at smelte sammen. Det kan vi godt finde ud af på den mekaniske side. Svejs lige en dimmer og bøj den lidt til den passer. Bliver det elektronisk kan "nogen" sikkert lodde noget grej sammen der passer. Her kommer vi til kort. Heldigvis har vi alle de steder hvor vi kan købe adapterkit til at lægge en tdi, en subaru, en 5e, en vr6 motor i vores T3. Vi kan ikke finde nogen der "sælger" en løsning der kan forvandle t3nettet.dk.
Hvorfor skal vi så overhovedet ændre noget på t3nettet kunne der spørges. Det skal vi fordi vi ikke kan opdatere de enkelte moduler der er skruet sammen. Løsningen er simpelthen for kompliceret. Det er der jo som sådan ikke noget galt i; det kræver bare at arkitekten hele tiden er over siden og holde den kørende. Jeg er sikker på at Blackchart kan nikke til, at det var et kæmpe arbejde at skrue sammen og vedligeholde. Det er sjovt i begyndelsen, men bliver hurtigt et mareridt.

Derfor går vi efter en standard løsning der er nogenlunde selvkørende. Vi skal bruge tiden på at skrue T3 og hygge os på Fyn træf; ikke på at konstant være nød til at sidde foran skærmen og justere karburatoren.


Kanon forklaring  :)  :)  :)  så kan en midaldrende mekanisk tænkende tumpe sgu fatte hvad det drejer sig om  :P
Jeg bakker op om den 3. mulighed !

Tony
Mobil 30111518

KØBES : T3 i super god stand, "ingen" rust, bensiner under 1500 kg, mindst 6 siddepladser, evt m hævetag men ikke højt tag.

Offline ottokrog

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 838
    • Vis profil
  • By: Kbh Ø
T3nettet.dk og fremtiden
« Svar #8 Dato: 29. Maj 2014 kl: 21:56:10 »
HELD OG LYKKE MED NUMMER TRE.
Mvh,
Otto Krog
http://www.rstvproduktion.dk
http://www.vw-shoppen.dk
ok@rstvproduktion.dk
MISS BLUE, T3 1983 BENZIN AUTOCAMPER
DG WBX BOXER MOTOR
23838188
May the T3 Force be with you.

Offline Aakerman

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 618
    • Vis profil
T3nettet.dk og fremtiden
« Svar #9 Dato: 29. Maj 2014 kl: 22:06:55 »
Jeg er enig med Mads' en og Otto : nr 3

Venlig hilsen
Bent
Medlemsnummer 189
Syncro 14" Caravelle JX 91 "Geo"
Sika Transporter 2,1 WBX 89 "Snehvide"

Offline Mort_K

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 560
    • Vis profil
T3nettet.dk og fremtiden
« Svar #10 Dato: 30. Maj 2014 kl: 03:03:49 »
Nu tænker jeg sådan lidt, kunne man ikke lave det sådan at T3nettet blev flyttet til en ny platform, med det hele undtagen billeder, men den gamle platform, blev bibeholdt med billeder og det hele, dog så den er lukket så man ikke kan skrive, og evt med et link i hver "gammel" tråd til den gamle platform, så man kan se billederne i sammenhæng? Eller ville det blive for server pladskrævende?
Ved nemlig noget af det værste jeg ved er at man finder en tråd, hvor billederne er forsvundet, hvor man godt kunne bruge den som guide.
Thybo af guds nåde.
Drømmer om en dag at få en T3\'er, voksede nærmest op i en 79\'er LBX camper :) Så blev smittet med T3\'syge da jeg var helt lille ;)
Mvh Morten :)

Offline kh

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.699
    • Vis profil
T3nettet.dk og fremtiden
« Svar #11 Dato: 30. Maj 2014 kl: 10:43:17 »
Det må blive løsning nr. 3.
Lige et spørgsmål : Skal klubben og Nettet fortsat køres hver for sig, eller bliver de to enheder samlet til en enhed ?

For mit eget vedkommende, jeg savner en god søgefunktion, bl.a. fordi, engang kunne man finde en bruger, og "se alle indlæg af denne bruger"
Det er muligt at jeg gør noget forkert, men det har jeg ikke kunnet gøre længe.
Søgefunktionen har jeg aldrig været gode venner med, men hvis jeg er kommet i tanker om en ting, en bruger har skrevet noget om, fandt jeg brugeren og ovenstående.

TONY udtrykker ganske godt den måde jeg selv tænker på, og derfor stor respekt til Jer som ofrer en del tid på at holde Nettet kørende.

Tak for det og bedste hilsener

Kurt.
Spurve flyver i flok.
Ørne flyver alene.
Tlf. 40314032

Offline FrankBinau

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.228
    • Vis profil
    • vw
  • T3 model: En på vej
  • By: 5600
T3nettet.dk og fremtiden
« Svar #12 Dato: 30. Maj 2014 kl: 14:11:12 »
Jeg vil sige nr:1 vis han har lyst ? og han får pengene til at drive det. Mvh Frank
Med vwenlig hilsen. Frank Berg Binau :-)
2006-VW-T5-Transporter-Kassevogn-lang-2,5-TDI-191HK-6gearTræk-M/Bremse-2175Kg-U/Bremse-750kg
2015-VW-Golf-VII-1,6-TDI-110HK-Bluemotion-Variant-Træk-1300K
1996-VW-Golf-III-CL-60HK-Benzin

Offline T3Klub

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 303
    • Vis profil
T3nettet.dk og fremtiden
« Svar #13 Dato: 15. August 2014 kl: 23:21:08 »
Tak for Jeres tilkendegivelser.

Løsning nummer 3 bliver vejen frem.

Vi arbejder videre i motorrummet.

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
T3nettet.dk og fremtiden
« Svar #14 Dato: 15. August 2014 kl: 23:25:03 »
Jeg anbefaler at vi alle gemmer eventuelle beskeder fra PM's på vores egene computere; tror ikke de kommer med i en konvertering