T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => Diesel Fora => Emne startet af: Ovesen efter 13. Oktober 2014 kl: 15:46:54
-
Hey T3 elskere:)
Havde lige et "lille" uheld igår, da min T3'er lige smed alt vand på Motorvejen. Kørte selvfølgelig ind til siden med det samme at jeg opdagede temperaturen var oppe. Det viste sig at være galvanisk tæring i termostathuset. Det pissede simpelthen ud da jeg hældte vand på.
Er der nogen herinde der har prøvet det samme og ved hvor man skaffer et nyt hus? Og skal man i samme ombæring skifte termostat og føler?
Er selvfølgelig bekymret over om dem har nået at rive toppakningen. Krydser fingre for at det kan ordnes med et nyt termostathus!
Motoren er en JX 1,6 TD.
Kh
Anders - En bekymret T3'ejer
-
Termostathuset er jo en del af hele vandpumpen. Ny komplet vandpumpe og nyt dæksel og du
er kørende igen.
Mvh Jønne Ukendt
-
Jeg har en rørstuds - og en frisk termostat - og en frisk pakning... ;-)
-
Tak for de hurtige svar! Er det et termostathus eller en hel vandpumpe du har Jbjerrum? Det ville jo være fedt hvis jeg bare kunne nøjes med at skifte huset. Det er vel muligt?
-
Jeg har termostat og hus/slangestuds, der kan blive skørt og utæt med tiden...
-
Fedest. Er det noget jeg kan få dig til at sende? Og hvad skal det koste?
-
Og er det i ok stand?:)
-
Ring 22823082 ;-)
-
Termostathuset er jo en del af hele vandpumpen. Ny komplet vandpumpe og nyt dæksel og du
er kørende igen.
Thambo, har du læst hvad Jønne skriver?
Termostaten sidder jo bag denne som er af plast, altså ikke meget galvanisk tærring i den:
(http://www.vw-shoppen.dk/mediafiles/images/produkter/alle/1301.jpg)
Resten af vandpumpen er af metal, men det hele skal afmonteres,
vist inklusiv generator + generatorbeslag.
-
Ahhh. Ok. Må jo så lige tjekke om det er i termostat huset der er hul alligevel.. Det er det der sidder ind på topstykket i den ende imod køreretningen ikke?
-
Ring... ;-)
-
Ups. Den klarer du lige Jeppe :)
Mvh Jønne Ukendt
-
Tror jeg med Jeppes hjælp fandt fejlen. Det tyder på det er studsen til varme apperatet der var sprunget læk. Det er første gang at jeg skal hen og rode med JX'eren da jeg købte bilen i sommers og ikke før nu har haft problemer. Så skal lige lære hvor hvad er i motoren:)
Er der nogle af jer der før har oplevet at køre den tør for vand? Går bare og gruer for toppakning da moteren jo har været ret varm.
Tak for vejledning alle sammen.
-
Har talt med Anders - og det er tilsyneladende dennehér, det handler om...:
http://www.vw-shoppen.dk/product_info.php?cPath=21_106_81&products_id=417
Så det er jo bare, at skrue lidt... ;-)