Som jeg forstår det indkobles spærene ved hjælp af vaccum.
I en samtale med Niels Erik hos Sydfyns Autocamper, fik jeg den forståelse at det faktisk er et endog meget lavt vaccum en Syncro kan frembringe.
Nu har jeg læst nogle steder, at spærene skal motioneres og det giver mening. Men jeg kan ikke lade være med at tænke på, om det rent faktisk er vaccumactuatorerne der bliver dovne, og specielt fordi, der ikke er ret meget vaccum. (Jeg kan tage helt fejl)
Jeg har en anden gammel bil, hvor der er myriader af vaccum slanger og actuatorer. Vaccummet dannes godt nok set i forhold til en VW motor mellem en karburator på størrelse med en skotøjsæske, og en 7,6 liters V8. Men på trods af det opstår der vaccumlækager og dovne actuatorer.
Man kan få nogle håndpumpe testere, man kan lave lidt vaccum med, men man kan også tage sin lille elektriske kompressor, pille luftfiltret af og erstatte det med en slangestuds, og så har man en vaccumpumpe der kan trække et hårdt vaccum. En ventil der kan afbryde og ditto kontakt til kompressor skal være indenfor rækkevidde, og kompressor skal stå hvor man ikke kan høre den, så kan man faktisk "motionere" og fejlfinde meget på vaccum, så man kan høre det.
mvh
Aakerman