Forfatter Emne: hvormeget skrammel kan man sætte til cigarettænderen?  (Læst 693 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Carsten

  • Gæst
hvormeget skrammel kan man sætte til cigarettænderen?
« Dato: 09. December 2007 kl: 23:36:38 »
Hejsa,

Jeg har tilsluttet to stk eksterne ventilatorer + gps via cigarettænderen/udgangen - og har nu set en køleboks jeg bare må have.....går det at tilslutte den via cigarettænderen også?

Carsten

Offline Hawaiibussen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.418
    • Vis profil
  • T3 model: Den Gule 1,9DG "Lowrider"
  • By: 2660 Brøndby Strand
hvormeget skrammel kan man sætte til cigarettænderen?
« Svar #1 Dato: 09. December 2007 kl: 23:46:51 »
Citat fra: "Carsten"
Hejsa,

Jeg har tilsluttet to stk eksterne ventilatorer + gps via cigarettænderen/udgangen - og har nu set en køleboks jeg bare må have.....går det at tilslutte den via cigarettænderen også?

Carsten


der er en sikring tilsluttet - så er det bare at finde ud af hvor stor den er og regne hvor meget den kan belastes!
Morten #9

billeder http://www.t3nettet.dk/gallery/category/38-cat38
-1987 Allrounder højhat EJ22 "Lowrider"
-Saab 9-5 Turbo = Lokalt højtryk, året rundt :)

Past:
-1989 Club Joker 2,1 DJ
-1990 Hawaiibussen Caravelle
-1989 Transporter "The fire truck" Panelvan Syncro 14" 1,6 TD JX 15" BF MT hjul.

PARKHAVE

  • Gæst
hvormeget skrammel kan man sætte til cigarettænderen?
« Svar #2 Dato: 10. December 2007 kl: 05:55:10 »
Jeg har af princip altid kun 1 ting tilsluttet via et cigartænder stik.
Til gengæld har jeg så ofte monteret 3-5 ekstra stik hhv. foran , + ved passagersæder + ved motorrum, så jeg har udgange til køleboks, dvdskærme m.m.
Alle med hver sin sikring for, så er der ingen tvivl om den kan trække det.

Carsten

  • Gæst
hvormeget skrammel kan man sætte til cigarettænderen?
« Svar #3 Dato: 10. December 2007 kl: 09:16:01 »
god ide - det vil jeg lave i week-enden!

carsten

Mads-kaa

  • Gæst
hvormeget skrammel kan man sætte til cigarettænderen?
« Svar #4 Dato: 10. December 2007 kl: 17:28:27 »
Citat fra: "Hawaiibussen"
Citat fra: "Carsten"
Hejsa,

Jeg har tilsluttet to stk eksterne ventilatorer + gps via cigarettænderen/udgangen - og har nu set en køleboks jeg bare må have.....går det at tilslutte den via cigarettænderen også?

Carsten


der er en sikring tilsluttet - så er det bare at finde ud af hvor stor den er og regne hvor meget den kan belastes!


eks. 12V og 10A sikring = 12*10 =120W = en meget lille køleboks! Men sikring kan sagtens være større, det er bare et eksempel! husk at brug orn'li' tyk kabel!

/Mads

Carsten

  • Gæst
hvormeget skrammel kan man sætte til cigarettænderen?
« Svar #5 Dato: 10. December 2007 kl: 22:12:19 »
ok.

kan jeg trække en ledning fra "bag-på-cigaret-tænderen" og føre den om bag i kabinen og så sætte en sikring i mellem? Ville det være ok?

carsten

Kkrogsgaard

  • Gæst
hvormeget skrammel kan man sætte til cigarettænderen?
« Svar #6 Dato: 10. December 2007 kl: 22:15:18 »
Hvad med at trække et kabel fra batteriet, sikringsboks og så forgrene det ud i et væld af cigarret tændere?

Du skal bare huske at hive stikkene ud alle stederne inden du standser bilen, da batteriet ellers vil aflades over kort tid.

Evt kan montere et forbrugsbatteri, som du kan suge på...

PARKHAVE

  • Gæst
hvormeget skrammel kan man sætte til cigarettænderen?
« Svar #7 Dato: 10. December 2007 kl: 22:25:00 »
Citat fra: "Carsten"
ok.

kan jeg trække en ledning fra "bag-på-cigaret-tænderen" og føre den om bag i kabinen og så sætte en sikring i mellem? Ville det være ok?

carsten


Så trækker du jo stadig på den samme sikring som sidder for den originale cigartænder :lol:  :lol:

@kkrogsgård , jeg sætter som regel et relæ eller 2 på der er styret af en lille strøm over tændingen, således at det hele slukker, evt. styret af ledningen til cigartænder/radio.

2 arbejdsrelæer under sædet og du kan trække alt det strøm du næsten vil ud til externe cigartænder stik i kabine og sidebeklædninger.
Og ja det er omstændeligt, men det virker!!

Det kan trække en mega køleboks, 2 dvd skærme m/afspillere, sony psp og opladere til mobiltelefoner :lol:  :lol: