Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Beskeder - nielshk

Sider: [1] 2
1
Alt andet / Venstre sidespejl - elektrisk
« Dato: 28. November 2017 kl: 00:29:42 »
Der er desværre en der har været for tæt på vores transporter - og revet venstre sidespejl af. Spejglas ødelagt og 'stammen' knækket.

Er der nogen der har et hus liggende i overskud - eller ved hvor der ligger et venstre sidespejl m elektrisk - er jeg køber?

2
Alt andet / Oprydnings salg
« Dato: 11. November 2013 kl: 00:31:56 »
Jeg er køber til - Motorophæng, - Tomgangsmotor + reguleringsrelæ og - Service delene
Sender PM så vi kan aftale nærmere.
Niels

3
Motordele / K: Turbo til AAZ i T3
« Dato: 12. Juni 2013 kl: 19:55:23 »
Måske er der dukket en op af gemmerne som er i overskud?

4
Motordele / K: Turbo til AAZ i T3
« Dato: 11. Juni 2013 kl: 00:08:02 »
Søger hurtigst muligt en tæt turbo til min T3 med 1,9 AAZer
Den smider for meget olie så jeg er meget interesseret hvis du har en turbo liggende der som kan holde på olien.
Er også interesseret i at høre fra dig hvis du kan reparere/ombtte.
vh
Niels

5
Diesel Fora / Forårsklargøring - hjælp til opstart af ombytning
« Dato: 07. April 2013 kl: 20:29:09 »
Nogen der ved om der findes et el-diagram eller lignende for en AAZ i en T3?

6
Diesel Fora / Forårsklargøring - hjælp til opstart af ombytning
« Dato: 07. April 2013 kl: 10:12:55 »
Hej Forum,
Så fik jeg langt om længe skiftet min AAZ'er i T3'eren  :)  
Fandt én fra en totalskadet Golf som nu er skruet i. Den lyder rigtig godt, men desværre er jeg lidt på herrens mark med det elektriske så jeg er på kik efter en der er ekspert i dette med AAZ i en T3'er.
Jeg tænkte der var en herinde der en har lyst til - mod kompensation naturligvis - at bruge et par timer på at rådgive og få sikret at de elektriske forbindelser er på plads?
Jeg er også interesseret i at blive tipset, hvis der er nogen af Jer der kender et værksted med forstand på T3 og AAZ,  i nordsjælland-/storkøbenhavnsområdet, som vil kunne fixe det.
vh, Niels

7
Undervogn / S: 5stk org 16\" syncro fælge med BF Goodrich AT
« Dato: 18. Oktober 2012 kl: 22:38:54 »
har sendt igen - forhåbentlig når den frem? ellers skriv til nhk snabela sol punkt dk

8
Undervogn / S: 5stk org 16\" syncro fælge med BF Goodrich AT
« Dato: 18. Oktober 2012 kl: 18:09:52 »
pm på vej

9
Undervogn / S: 5stk org 16\" syncro fælge med BF Goodrich AT
« Dato: 18. Oktober 2012 kl: 14:51:18 »
byder 2000 + fire org. 14" fælge (ikke pæne, med gl dæk)

10
Diesel Fora / AAZ - smøreolie i udstødning
« Dato: 25. Juli 2012 kl: 08:51:58 »
@KH: jep nu er jeg med - lyder som en rigtig god forebyggelse af kedelige oplevelser. Har nu fundet en at sætte på :-)

11
Diesel Fora / AAZ - smøreolie i udstødning
« Dato: 24. Juli 2012 kl: 17:24:23 »
Hej Jesper,
Det vil jeg gerne for den der sidder på er noget medtaget - du får lige en sms når jeg er tilbage i landet.
/Niels

12
Diesel Fora / AAZ - smøreolie i udstødning
« Dato: 23. Juli 2012 kl: 00:49:23 »
Tak for forslagene. Jeg vil straks rette på tilbageløbet og håbe at det gør forskellen. I lyder jo ret enige her :-)

Men jeg er alligevel meget forundret over at der ikke skal mere til før så meget olie ryger ud gennem udstødningen  ....

13
Diesel Fora / AAZ - smøreolie i udstødning
« Dato: 21. Juli 2012 kl: 22:41:29 »
Kom lige lidt i tvivl om der blev fyldt for meget olie på AAZ'eren :-/

Det ser nærmest ud som om olien flygter fra motoren. Maskinen starter og går ellers rigtig godt: jeg synes ikke den oser voldsomt så jeg forestiller mig olien ikke kommer fra cylinderen (forbrændingskammeret). Måske er det en utæthed i turbo?

Eller kan det være andre årsager? Har bl.a. hørt teorien om at slangen fra turboen skal være en bestemt str. Foto af den herunder til det erfarne øje (foto 2).

Og så er der et lille rør/studs (lige over spændbåndet) ved indsugningsmanifold hvor der kommer luft ud - så turboen giver tryk. Jeg tænker der burde være en lille slange et sted der skal på den (måske til viserinstrument). Motoren er lige hentet over fra en Golf - så måske er det en "Golf specialitet" som ikke skal bruges til noget på T3? (foto 3). Ved ikke om denne "luftladning" har nogen indvirkning på olietabet?

Nogen bud på hvad den megen olie bagud skyldes?
Og på hvad den lille studs ved indsugningen skal tilslutte?

(måske skal fotos komme i modsat rækkefølge - er lidt ny i dette)

14
WBX/LBX Fora / Olie buzzeren går i gang efter 1 mins kørsel
« Dato: 14. Juli 2012 kl: 10:41:57 »
Jeg skiftede først 0,9 højtryksføleren - ingen ændring.
Så hvis det også er din buzzer der er gået, så er det sikkert nemmeste at skifte hele instrumenthuset (buzzeren er indbygget).
Men vær opmærksom på at der her er forskel på syncro og ikke-syncro instrumenthus.
/Niels

15
WBX/LBX Fora / Olie buzzeren går i gang efter 1 mins kørsel
« Dato: 12. Juli 2012 kl: 20:48:35 »
Har lige haft den samme oplevelse med brummeren for et par måneder siden. Der var olie og fin smøring - men den brummede lystigt. Det viste sig for mit vekommende at mønsteret var at når omdrejningerne kom over de 2000 startede brummeren. Dette med to følere er vist en VW specialitet - og den ene reagerer ved manglende tryk når den kommer over de 2000 rpm. Men her var det ikke føleren eller manglende tryk - men selve brummeren i instrumentbordet der var "farisæren".

Sider: [1] 2