Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Emner - nielshk

Sider: [1]
1
Alt andet / Venstre sidespejl - elektrisk
« Dato: 28. November 2017 kl: 00:29:42 »
Der er desværre en der har været for tæt på vores transporter - og revet venstre sidespejl af. Spejglas ødelagt og 'stammen' knækket.

Er der nogen der har et hus liggende i overskud - eller ved hvor der ligger et venstre sidespejl m elektrisk - er jeg køber?

2
Motordele / K: Turbo til AAZ i T3
« Dato: 11. Juni 2013 kl: 00:08:02 »
Søger hurtigst muligt en tæt turbo til min T3 med 1,9 AAZer
Den smider for meget olie så jeg er meget interesseret hvis du har en turbo liggende der som kan holde på olien.
Er også interesseret i at høre fra dig hvis du kan reparere/ombtte.
vh
Niels

3
Diesel Fora / Forårsklargøring - hjælp til opstart af ombytning
« Dato: 07. April 2013 kl: 10:12:55 »
Hej Forum,
Så fik jeg langt om længe skiftet min AAZ'er i T3'eren  :)  
Fandt én fra en totalskadet Golf som nu er skruet i. Den lyder rigtig godt, men desværre er jeg lidt på herrens mark med det elektriske så jeg er på kik efter en der er ekspert i dette med AAZ i en T3'er.
Jeg tænkte der var en herinde der en har lyst til - mod kompensation naturligvis - at bruge et par timer på at rådgive og få sikret at de elektriske forbindelser er på plads?
Jeg er også interesseret i at blive tipset, hvis der er nogen af Jer der kender et værksted med forstand på T3 og AAZ,  i nordsjælland-/storkøbenhavnsområdet, som vil kunne fixe det.
vh, Niels

4
Diesel Fora / AAZ - smøreolie i udstødning
« Dato: 21. Juli 2012 kl: 22:41:29 »
Kom lige lidt i tvivl om der blev fyldt for meget olie på AAZ'eren :-/

Det ser nærmest ud som om olien flygter fra motoren. Maskinen starter og går ellers rigtig godt: jeg synes ikke den oser voldsomt så jeg forestiller mig olien ikke kommer fra cylinderen (forbrændingskammeret). Måske er det en utæthed i turbo?

Eller kan det være andre årsager? Har bl.a. hørt teorien om at slangen fra turboen skal være en bestemt str. Foto af den herunder til det erfarne øje (foto 2).

Og så er der et lille rør/studs (lige over spændbåndet) ved indsugningsmanifold hvor der kommer luft ud - så turboen giver tryk. Jeg tænker der burde være en lille slange et sted der skal på den (måske til viserinstrument). Motoren er lige hentet over fra en Golf - så måske er det en "Golf specialitet" som ikke skal bruges til noget på T3? (foto 3). Ved ikke om denne "luftladning" har nogen indvirkning på olietabet?

Nogen bud på hvad den megen olie bagud skyldes?
Og på hvad den lille studs ved indsugningen skal tilslutte?

(måske skal fotos komme i modsat rækkefølge - er lidt ny i dette)

5
WBX/LBX Fora / WBX 2,1 olielampe og -brummer
« Dato: 12. Maj 2012 kl: 10:26:58 »
Da bilen kom ned i fart efter en motorvejstur kom der liv i oliebrummeren og -lampen (blink). Kørte straks ind til siden for at tjekke olie. Den var lav men da jeg startede motoren igen var der ingen signaler. Jeg kørte herefter ind på nærmeste tank og efterfyldte olie.

Men nu reagerer den med at brumme og blinke HVER gang motoren kommer over 2000 rpm. Der er ingen olielampelys under 2000 rpm.
Kan se af diverse informative tråde herinde at det sansynligvis er 0.9 bar føleren den er gal med. Men den er ikke til at få fat i om lørdagen :-(
Hvis rationalet er at olietrykket er OK, tænker jeg at man må kunne "kortslutte" brummeren - så jeg kan blive fri for den støj.

Nogen erfaringer herinde med dette?
Eller nogen bud på om det er den rette diagnose?
Og er der evt nogen i hovedstadsområdet der ligger inde med denne .9 bar olieføler (grå) som de vil slippe i dag?

6
WBX/LBX Fora / DJ med startproblemer
« Dato: 19. Februar 2012 kl: 15:43:12 »
Efter en køretur med god varm DJ maskine nægtede motoren fuldstændig at starte efter en benzinpåfyldningspause. Tørnede fint men ingen liv overhovedet. Jeg gav den en pause og efter ca 10-15 min. - og en køligere motor tænker jeg - slog den igang. Samme mønster igen efter 400 km kørsel, og lige siden: varm motor=ingen start, kold motor=starter igen. Hvad kan det skyldes?
Nu har jeg så i nogen tid ikke kunnet få så meget som et host ud af den - bortset fra her forleden hvor det var -10 grader. Her startede den - og det gjorde den så igen med varm motor. Er der nogen sammenhæng med det andet mønster beskrevet ovenfor?
Men jeg oplever også - som andre tråde også er inde over - at den går meget hurtigt (gætter på ca 1500 rpm) med sluppet speeder/i 'tomgang'.
Jeg fik monteret en ny benzinpumpe her før syn da den gl. så lidt utæt ud - men det bør vel ikke gøre nogen forskel.
Forslag og bud på hvad det skyldes og hvad der kan gøres ved det modtages meget gerne ....

7
WBX/LBX Fora / Katalysator til WBX 2,1 DJ
« Dato: 27. Juli 2011 kl: 20:23:04 »
Jeg søger en katalysator til en WBX 2,1 DJ - gerne en brugt. Som jeg har forstået det ved læsning herinde (det er jo en ren guldgrubbe for en T3 novice som mig) så er DJ'eren ikke født med en sådan.
Er der nogen af Jer der har erfaringer med hvordan man får styring mellem indsprøjtning og lambdasonden til at fungere - er DJ'en forberedt til lambdasonde? Er der nogen der har noget brugt, i god stand, liggende på amagerhylden som de kan undvære?
vh
Niels

8
Diesel Fora / Golf AAZ motor
« Dato: 20. Januar 2011 kl: 21:56:52 »
Jeg har fundet en Golf AAZ motor, som ejer siger har gået ca 200 kkm, til erstatning for den der smed tandremmen.
Hvad skal jeg se efter for at vurdere om den er værd at købe?
Og hvad må man give for sådan en motor?

9
Diesel Fora / Er 61 HK nok i en T3?
« Dato: 20. September 2010 kl: 22:44:54 »
Med risiko for at falde helt igennem i dette fora: er der nogen der har haft ideen om at montere en 1,2TDI i en T3'er`???

Kan godt se at rigtig mange tråde handler om hvordan vi flere tryllet flere heste ned i rytterstuen på T3'eren. Og ja - jeg ved godt at vi her flytter mange kg rundt. Men hvis nu vi skulle prøve tankeeksperimentet med at få en T3'er til at gå langt på literen - så ville en 1,2TDI da være et bud på et sådant eksperiment.

Men måske er der allerede en anden gal T3-nørd der har gjort eksperimentet?

Der er i hvert fald ikke nogen dramatik med en 20% regel her :-)

Og hvis man så konverterede den til at køre rapsolie - så har vi vist en fremtidssikret T3'er inden for rækkevidde - hehe.

10
Diesel Fora / Kardanled ved servostyring søges
« Dato: 07. Juli 2010 kl: 23:50:05 »
Jeg mangler det lille kardanled ved servostyringen. Er der nogen der har sådan en i overskud ?

vh
Niels

Sider: [1]