Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Emner - jankjerbye

Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 12
61
Generelt / Audi 80 1,9 TDi
« Dato: 25. December 2010 kl: 17:14:34 »
Hej!

Har fået nyt job og skal til at køre de nørrejydske veje tynde i det nye år. I den forbindelse har jeg kig på en "fornuftsbil". En Audi 80 1,9 TDi fra 1992.

Er det en bil der er nogen der har erfaringer med herinde? Hvad skal jeg kigge efter på den? Er der nogle kendte svagheder jeg skal være opmærksom på?

Jeg går ud fra at den er del galvaniseret i 92?

Motoren regner jeg med er en AFN?

Håber der sidder et par audi kyndige derude. :)

mvh

Jan

62
WBX/LBX Fora / Benzinmotor med moment og kaburator
« Dato: 27. Oktober 2010 kl: 21:40:05 »
Som overskriften antyder... Kan man finde en benzin motor der har mere moment end de org. WBX?

Er det noget der overhovedet kan lade sig gøre på en T3 gearkasseklokke?

Er vi ovre i noget gammelt volvo?

mvh

Jan

63
Generelt / Vurdering: Syncro Doka fra Fyns Amt med lift.
« Dato: 25. Oktober 2010 kl: 23:07:24 »
Er der nogen der kan huske min gamle grønne Syncro Doka? Min første T3.

Med 1 år til syn, en ok JX (efter den fik nye gløderør), nyrenoverede bremser foran og en lavkm ombytter gearkasse. Hvad ville i så sætte den til i værdi? Den er i dag skåret i stumper og stykker efter jeg havde afhændet den i en byttehandel. Jeg har endnu ikke 1,5 år efter set skyggen af de ydelser jeg havde byttet mig til og vil derfor forsøge med noget så eksotisk som kolde kontanter. Men for ikke at være helt urimelig ville jeg spørge om råd til en ca. vurdering, jeg er jo nok ikke helt uvilig i sådan en sag. Modparten mener naturligvis nu at det var en rusten skrotbunke der nærmest intet var værd. Det kan godt være det virker som spild af tid at være ærlig og oprigtig i værdisættelse over for sådan en klaphat, men sådan er jeg nu en gang indrettet. Det har jeg det bedst med.

Mit eget udgangspunkt er ca. 15.000 kr. Hvad mener i om det?

/Jan

64
Generelt / Klogeåge sofa-fejlfindings væddemål
« Dato: 05. August 2010 kl: 11:17:05 »
Hej!

På en af mine gamle dieselbiler er der opstået en særhed jeg ikke har mødt før.. Men der er GARANTERET en af jer der har et kvalificeret bud..

Hvis man (som jeg altid plejer at gøre af gammel vane) træder koblingen ned før og under aktivering af starteren.. så klikker den bare (min teori er at det betyder solinoiden ikke kan trække drivakslen ud af bøsningen). Lader man være med at træde koblingen ned og starter den bare i frigear.. så tager den fat og starter fint. Er man kommet til at træde koblingen ned så kan man ved at være lidt voldspalle med gearstangen og sætte den i 1. og bak et par gange, NOGLE gange fremprovokere en start. Ellers får den bare et DASK med en forhåndværende.. og så plejer den at starte. Altsammen noget jeg jo syntes peger RET kraftigt på solinoiden/akslen.

Jeg har naturligvis sludret med et par kammersjukker om det og der opstod lidt uenighed om hvordan og hvorledes sådan en kontruktion kunne fejle. Det er en automatgears bil der er konverteret til manuel.

Jeg kunne selvfølgelig bare skifte starteren og så var det måske løst, men jeg er sådan indrettet at jeg får et lille trip når jeg ved HVAD der er galt og måske hvordan det kan laves...

Der skal nok en anden længere gearkasse og dermed også ny kobling, udrykkerleje, bøsninger, pakdåser o.s.v på i år.. og så løser det sig nok.. men det er jo altid hyggeligt at sidde lidt tilbagelænet og teoretisere med en kop kaffe i hånden uden at få sorte fingre.. ikke at det løser noget..

Slå jer løs i teorier :)

/Jan

65
Syncro Fora / Lækker BW syncro
« Dato: 28. Januar 2010 kl: 22:40:56 »

67
Generelt / Ca. pris på T3 Camper
« Dato: 08. Januar 2010 kl: 08:41:59 »
Nu har jeg aldrig ejet en camper, men her er mit input til spørgsmålet.

Man kan være heldig at finde et stort projekt i Danmark stående i en lade til nogle få tusind og så arbejde hårdt en hel vinter og få præcis hvad man vil have. (Eller sende den ned til Sydfyns Autocamper og betale sig fra det)

Der findes også velholdte eksemplarer til langt over 100.000 kr, men det er MEGET svingende kvalitet hvad man får ved forhandlere eller private, det er 25-30 år gamle biler der har kørt meget forskelligt og været udsat for forskelligt. Og deres værdi vurderes MEGET subjektivt efter min mening.

Hvis jeg havde den slags penge til en camper, ville jeg vende øjnene mod Tyskland og finde mig en flot rustfri udstyrsmodel.

Som f.eks denher: http://tinyurl.com/yda38my
Eller denher: http://tinyurl.com/y9m52xj

Eller hvis man har endnu flere penge.. bede Niels Erik fra Sydfyn om at bygge en til mig på bestilling.. Så er der næsten frit valg og så kan den stå klar til sommer :)

mvh

Jan

69
Diverse / Blinkrelæet?
« Dato: 02. August 2009 kl: 17:38:11 »
Hvilket nummer har blinkrelæet? Altså det tal der er trykt på?

70
Generelt / Motorihstorisk køredag 2009
« Dato: 05. Juni 2009 kl: 09:29:35 »
Nogen der skal ud og cruise i deres klassiskere? (før 1984 er defineret som klassiker) Eller bare ud og se på alle de klassikere og veteraner der kører rudt i dag?

Delvis oversigt: http://www.klassisk-bil.dk/artikler/kort_09.htm

Jeg kører nok til Randers i Roveren...

(Bonderøvs stil med brænde på laddet og sixpence ned i øjnene)

/Jan

71
Diesel Fora / Top ti over årsager til pejlstangs-leje defekter
« Dato: 27. Januar 2009 kl: 20:07:34 »
Hej!

Inden jeg kaster mig ud i et "tage - bundkar af og forsøge nedefra at skifte lejer uden at tage toppen af" projekt. (ikke en VW diesel sorry håber det er ok  :wink: )

Hvad er i erfarne diesel-rotters erfaringer m.h.t defekte plejlstangslejer i gamle diesel kværne? Hvad er årsagen hyppigest, når jeg skal til at fejlfinde?

En dysehænger?

Manglende smøring p.g.a. mangelfuld olieskift/varm motor/noget andet?

??

mvh

Jan

72
Generelt / OT: Bortkommet reg. attest på ladefund med utydeligt stelnr.
« Dato: 25. Januar 2009 kl: 20:09:25 »
Hej!

Totaaaaaaaaaalt OT..

Men håber der sidder en derude der har prøvet det og ved hvad man gør...

Jeg har købt et ladefund fra 1969.. (Land Rover) stelnummeret er svært læsbart, der er ingen reg. attest, men den har været regget i DK.

Der er en parkeringsskive fra "HandelsBanken" i forruden og Stænklapper på fra en forhandler i Herning..

Hvad er mit næste trin for at overveje at skaffe en ny reg. attest?

mvh

Jan

73
Diesel Fora / Diesel død :-O
« Dato: 25. December 2008 kl: 22:12:31 »
Uden kølevand, iskold, fuld gas fra start... Og som om det ikke skulle være nok.. så lige en spand iskold vand direkte i indsugningsmanifolden...  :shock:

Stærke sager.. så er i advaret...

http://www.youtube.com/watch?v=wTdC3LC2lW0

Motoren? 4 cyl 2,4D i Mercedes udførelse fra 70erne.

/Jan

74
Diesel Fora / Mål på O-ring i BOSCH VE pumpe
« Dato: 23. December 2008 kl: 13:27:04 »
Hej!

Den "Wellen-dichtring" der mangler i det originale BOSCH VE Dichtsatz er der nogen der har målene på den?

Jeg tror ikke jeg fortæller Google det rigtige eller også skal jeg have mere kaffe.. så nu prøver jeg her.

mvh

Jan

75
Generelt / Så blev DBA endelig gratis.. Hurra for ebay!
« Dato: 03. December 2008 kl: 09:52:03 »
Og de påstår endda at det er blevet hurtigere og nemmere at finde rundt!

Det må da prøves!

/Jan

Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 12