Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Emner - Mary

Sider: 1 ... 6 7 [8]
106
Generelt / sjov mail
« Dato: 26. Juli 2009 kl: 05:06:19 »
Jeg har lige modtaget nedenstaaende mail fra en hvis maskiningenior. Indholdet og mit eget svar til ham, synes jeg lige i andre godtfolk skal se og morer jer lidt over i sommervarmen hjemme i DK. :lol:

Dennis


On Sat 25/07/09 13:14 , "Lucas R.D. Jensen" lucasjensen@gmail.com sent:

Hej,
 
Jeg har et spørgsmål til jeres T3'er. Jeg har forhørt mig i en del forums og det er flere gange blevet bekræftet at T3'eren er kultet med ret upålidelig. Der skal hele tiden skrues på den, skiftes dele, kæles om den, holdes øje med den osv. Jeg tænker især på motor, ophæng osv. Den har det ikke godt med varme og motoren er underdimensioneret til de 1,5 ton som bilen vejer. Når den kører så kører den som en drøm, men man kan ikke køre 10000 km uden at der skal laves et eller andet. Hvad mener i?
 
Mvh Lucas


--
Regards,
Lucas R.D. Jensen
Maskiningeniør

The information in this email and any attachment is confidential and may legally privileged information. It is intended solely for the addressee. Access to this email by anyone else is unauthorised. If you are not the intended recipient, any disclosure or actions taken as a result of the information in this email is prohibited and may be unlawful. If you are not the intended recipient, please notify me immediately and then delete this e-mail and any attachment. E-mails are susceptible to corruption, interception and unauthorised amendment; I do not accept liability for any such changes, or for their consequences. Thank you.



Hej Lucas

Interessant spoergsmaal du stiller i din mail.

En T3èr er ligesom en gammel Land Rover og ligesom en god gammel kaereste.

Man enten hader eller elsker dem. For at kunne elske dem skal man selvfoelgelig vaeret faldet for dens charme og specielle egenskaber. Ellers vil man hade dem (og derfor koebe sig en ganske almindelig anonym bil som ingen charme har).

Vi har valgt en T3èr til en 2 aars jordomrejse paa alverdens 4wd spor igennem bjerge, floder og mange oerkner. Vi har 3 smaa boern med i bilen og lever i den som vores hus. Dersom det var en upaalidelig bil, som der hele tiden skal skrues paa, ville det jo vaere galematias at vaelge saadan en bil. Ingen af os er mekanikkere eller har forstand paa den slags.

Du skal ogsaa lige huske paa at du snakker om en dame med mellem 20 og 30 aar paa bagen. Ikke ret mange husholdningsbiler holder bare den halve tid, og isaer ikke til det vi byder vores bil.

Med en saadan alder og naar hun koerer ca. 50.000km om aaret, saa vil der selvfoelgelig ske ting og sager af og til.

 Vi har haft et problem med motorophaenget. Der er 3 bolte, der holder motoren, de to knaekkede og den sidste holdt fint motoren i over 1.000km inden vi fik det lavet. Det maa da siges at vaere godt klaret...

Om motoren er underdimmensioneret; Vi har naesten 3 tons totalt i bilen og indtil nu har hun krydset mange sandoerkner, koert adskillige tusinde km jordveje, krydset utallige bjergpas, klatret op af mange vulkaner op til ca. 5.000m hoejde (hvor der kun er 50% ilt) og har altid faaet os sikkert ned igen og frem til naeste eventyr.

En T3èr giver ikke baghjul paa asfalten, men en syncro T3èr giver baghjul til Toyota Landcrouser og Landrover ude i terranget.

Bilen koerer som en droem, uanset om der skal skrues paa den eller ej. Teknikken er saa simpel at det hele kan ordnes paa stedet med simpelt vaerktoej naar det er noedvendigt, samt der kan anvendes standard maskindele til det meste. Dette er der desvaerre ikke mange biler der kan matche.

Og som med enhver anden god gammel kaerste, saa skal der jo vaere noget at nusse og kaele om hele tiden, ellers saa mister vi maend jo som bekendt meget hurtigt interessen ;=)

Men er du efter en billig kassevogn, saa koeb en japaner uden sjael. En T3`er er ikke for fattigroeve eller folk der er bange for sorte fingre. Husk ogsaa paa at nye biler ikke gaar i stykker da man ved hvert service skifter de dele, der maaske naar at gaa i stykker eller blive slidt op inden naeste service. En T3èr kan sagtens koerer videre i en stegende varm sandoerken selvom der er hul paa koelersystemet, alle stoeddaemperne er gaaet. Den kan ogsaa sagtens krydse andesbjergene selvom der er hul paa braendstofsystemet eller servostyringen er laek. Den kan ogsaa sagtens parkeres selvom man har vaeret noedt til at pille stumperne fra haandbremsen ud af bremserne. Hvor mange kender du i din omgangskreds, der kan og toer goere det samme med deres nye bil....

Du er velkommen til at kigge naermere paa vores rejse og hvad vi udsaetter vores bil for paa www.dennisbager.dk

Med venlig hilsen

Dennis

107
Syncro Fora / Mary er frigivet i Sydamerika
« Dato: 23. Juni 2009 kl: 04:59:29 »
I dag, netop 364 dage siden at Mary forlod dansk jord, er hun netop her til aften blevet sluppet ud af toldernes varetaegt her i Ecuador. Det skete lige foer solnedgang og som absolut sidste chance i dag for at komme ud af den trange container, som hun har staaet i siden hun forlod New Zealand.

Hun vi nu fortsaette sin faerd igennem Andesbjergene og Amazonjunglen inden hun forventes at naa Patagonien og Pampassen om ca. 1/2 aar.

Hjemmesiden er opdateret frem til vores ankomst i Ecuador paa
http://www.dennisbager.dk/kalender.htm

Ps, for god ordens skyld, saa er Mary selvfoelgelig en Syncro

108
Diverse / Motorophaeng
« Dato: 10. Maj 2009 kl: 00:19:44 »
Mary har lige tabt motoren, saa den ligger paa beskyttelsespladen. Det er den bolt, der gaar fra hoejre baerearm og ned i motorblokken der er knaekket. Stumpen sidder desvaerre stadig i motorblokken og skal bores/pilles ud paa en eller anden maade.

Er der nogen der har erfaring med denne operation. Er der noget specielt at vaere opmaerksom paa? Selve gummiophaenget er ok.

Jeg har lagt en gammel klipklap imellem motoren og pladen for at reducere stoejen  :wink:

Dennis
www.dennisbager.dk

Sider: 1 ... 6 7 [8]