Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Emner - Mary

Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8
76
Generelt / tilbagebetaling af registreringsafgift ved salg til udlandet
« Dato: 15. Juli 2010 kl: 04:06:49 »
Er der nogen der ved om det er muligt at faa nogle penge retur for registreringsafgiften ved salg / eksport af sin bil til udlandet?

Isaer om der er nogle specielle papire vi skal have udfyldt?

77
Syncro Fora / 14 versus 16 tommer, for og imod
« Dato: 13. Juli 2010 kl: 02:00:28 »
Jeg vil lige høre jeres mening om 16tommer versus 14 tommer. Mary er jo en 14 tommer på 15tommer fælge og med alle 3 knapper samt 1,9L AAZ turdo diesel.

Tanken og drømmen var at sælge hende herovre og så bygge en magen til derhjemme men bare i 16 tommer og evt. med en større motor som Subaru eller TDI.

Men er lige blevet lidt i tvivl om det er så smart med kommentaren om at en 16 tommer kræver mere vedligehold eller er dyere i drift.

Hvad er jeres mening?
(ja nu bliver det næsten lige så sjovt som benzin vs diesel :)

78
Diesel Fora / Pris på Turbo til AAZ diesel
« Dato: 13. Juli 2010 kl: 01:30:50 »
Marys turbo er gået. Og vi vil ikke ofre en ny herovre. Men vi har en interesseret køber herovre og så vil jeg lige vide prisniveauet (bare sådan inden for nærmeste hundrede kr) så jeg ved hvad jeg bør handle med.

79
Diesel Fora / Revne i bundkar
« Dato: 11. Juli 2010 kl: 00:23:07 »
Vi har lige fået en revne i bundkaret i Mary. Den er ca. 10cm lang og sidder ved den udbuglende halvcirkel "lige under oliefilteret".

Hun drypper selvfølgelig olie. Når motoren kører så kan vi se en svag siven af olie komme ud og det skaber selvfølgelig en "pæn klat" når vi så holder stille igen.

Vi har kørt med det et par dage og med et konstant øje på oliestanden, som hun holder forbavsende godt efter omstændighederne. Faktisk har vi kun tabt  ca. 0,3L olie på 200km, hvilket vi synes er lidt...

Et nyt bundkar lader sig ikke lige skaffe her i omegnen (vi befinder os på Vancouver Island i Canada) og da vi alligevel nok sender hende hjem om et par ugers tid, så er det heller ikke værd at vente på.

Hvis hun da ellers kan køre så længe......

Hvad er jeres erfaringer med den slags revner?
Jeg er lidt ræd for at den pludselig udvikler sig og at alt olien så løber ud. Men på den anden side så har jeg intet imod at køre og efterfylde motorolie efter behov hvis det er nødvendigt.

Jeg har en aftale med det lokale værksted mandag morgen hvor de vil prøve at afmontere bundkaret og svejse det sammen igen, men de er lidt bekymret for om det kan lade sig gøre.
Vi ved dog at det har kunnet lade sig gøre dengang i Argentina da vi renoverede motoren, der var der også en revne i bundkaret, som de dengang svejsede dernede.

Men igen, hvad er jeres erfaringer?

80
Generelt / Omtale af Mary i USA
« Dato: 07. Juni 2010 kl: 06:02:49 »
Vi er blevet omtalt på en amerikansk blok, http://vdubbed.wordpress.com/

Det er meget pænt skrevet om os og med den måde at amerikanerne ser og husker vores tur på. (og lidt overdrivelser må vi sige).

81
Generelt / Pris paa Recaro saeder
« Dato: 17. Maj 2010 kl: 22:24:08 »
Er der nogen, som kender prisniveauet paa Recaro saeder hjemme i DK.
Her ved Gowesty koster de ca. 1.000dollar og saa er sporgsmaalet lige om det kan betale sig at invistere i eller ej.

82
Generelt / Besoeg ved Gowesty
« Dato: 17. Maj 2010 kl: 19:43:14 »
Saa er Mary paa besoeg hos Gowesty.

Ja, igen igen ville hun gerne lige en tur indenom et vaerksted....

Her staar rigtig mange T3'ere som de gaar og bygger paa og saelger til skyhoeje priser. Arbejdet ser ud til at vaere flot udfoert og kunderne vaerdsaetter deres biler.

I rigtig T3 aand, saa moedte vi indehaveren i gaar eftermiddags (soendag) da vi ankom og han laeste op, saaledes at vi kunne overnatte paa pladsen og bruge hans toiletforhold m.m. Meget flink mand.

83
Din bil... / Mary er frigivet og fortsaetter eventyret i USA
« Dato: 27. April 2010 kl: 05:10:46 »
Hej Alle

Saa har vi endelig langt om laenge faaet Mary frigivet i dag. Denne shipping fra Brasilien har varet naesten 2 maaneder da forskellige udulige personer i Brasilien spaendte ben for at faa hende laesset paa baaden. Men til sidst lykkedes det og containeren ankom til Savannah, Georgia i sidste uge. Nu skulle tolderne saa lige roengtenfotograferet hende i dag for at se om der var nogen ubudne gaester med i containeren. Derefter blev containeren koert til en speditoer hvor vi saa kunne aabne containeren og koere hende ud.

Troede vi.

For det viste sig at containeren ankom til speditoeren paa en trailer og de havde hverken kranudstyr til at loefte den ned eller ej en rampe at bakke til (det var der ingen her i Savannah der havde) saa vi ringede efter et fejeblad og lavede en rigtig fedtmulemetode. Fejebladet blev bakket hen til containeren hvorefter Dennis bakkede Mary ud paa fejebladet der derefter koerte lidt vaek og saenkede fejebladet ned saa Dennis kunne koere Mary ned paa jorden. Denne metode har vi aldrig proevet foer.

Dennis og Birgitte

84
Din bil... / Opdateringer fra Sydamerika
« Dato: 21. April 2010 kl: 06:04:12 »
Hej alle

Så har vi fået opdateret dagbogen med lidt mere fra Sydamerika.
Der er kommet nyhedsbreve fra Chile, Argentina og Brasilien.
Dagbogen er også opdateret for hele Sydamerika nu.

Se mere på http://www.dennisbager.dk/kalender.htm

85
Syncro Fora / Offroad kørsel i Bolivia
« Dato: 08. April 2010 kl: 06:31:42 »
Her er der 76 minutters underholdning om hvordan det er at køre i Bolivia.

http://www.streetfire.net/video/top-gear-bolivia-special-season-14-episode-6_1994638.htm

Mary har været mange af stederne. Og der er rigtig mange flere gode steder i Bolivia.

Det bedste er nok udsigten på death road. Og der hvor Range Roveren er ved at blive skubbet ud over kanten under vandfaldet. Der er der ca. 40m til det sted hvor vi overnattede på en lille afsats med en fantastisk udsigt.

Bolivia er bare cool og virkelig et sted for en syncro camper.

86
Diverse / Procedure for tilkøring af motor i Sydamerika
« Dato: 10. Marts 2010 kl: 02:08:25 »
Motoren på Mary måtte jo som bekendt totalrenoveres i Argentina.

Så skal den jo tilkøres bagefter og som ægte ingeniør med speciale i kuglelejer, så er det jo noget med at undgå koldstarter og hård belastning samt at skifte olien ofte i starten.

Som sagt så gjort.

Først fik hun lov til at stå og tøffe 1/2 dag i 20graders varme.
Så kørte vi stille og roligt (meget stille og roligt for vores ene bagfjeder var knækket helt over) ca. 600km før første olie og filterskift.

Derefter meget stille over Andesbjergene, og fik herefter omkring 800km ned ad bakke (fra Andesbjergene til østkysten af Argentinga) med max 3.000rpm.

Nyt olie og filterskift ved 1500km

Nu kom hun så op i tropisk klima og fladt landskab, hvor hun har kørt 11.000km. Her er en koldstart lig med 40grader og vi har kørt flere stræk på 24timer. og olieskift for hver 5.000km.

Motoren er dejlig nu og utrolig støjsvag.

Nu får den gamle dame så fred et par uger.

Hun er lige blevet sat på et krydstogtsskib i en 20 fods enkeltværelses lejlighed uden bad, toilet og vindue. Hun har også fået besked på at holde sig, så alle tanke er nu tomme. Det bliver spændende at gense hende igen i USA om et par uger.

87
Diesel Fora / Brændstof måler er stået af
« Dato: 10. Marts 2010 kl: 01:57:59 »
Mary's brændstofmåler er stået helt af.

Det startede med at den i perioder ikke virkede. :cry:

Så virkede den igen i perioder, men på halv kraft  :?

Så virkede den igen i perioder på fuld kraft  :D

Så virkede den igen i perioder på halv kraft  :?

Og så var det jo lidt forvirrende, for var tanken nu næsten tom eller næsten fuld??  :roll:  :roll:  :roll:

Nå, men mysteriet har løst sig nu, for nu virker den slet ikke  :cry:  :cry:

Vi kører på triptælleren, som heldigvis virker igen  :)
Den var ellers stået af i Bolivia i en kort periode, men da tankmåleren samtidig stod af, så måtte jeg jo repearerer km tælleren :?  :?  :?:  :idea:

Nå, men det korte og det lange er, er det nemt at finde frem til hvor den løse forbindelse er til tankmåleren eller på anden måde få det løst?  :?:

88
Generelt / Land Rover safari i Sydamerika
« Dato: 21. Januar 2010 kl: 19:57:58 »
Hvis der er nogen af jer derhjemme som går og overvejer en tur rundt i Sydamerika i en fuldt indrettet defender 110, så er her en mulighed for rimelige penge.

Bilen er fra 1989 og med en Tdi motor, har gået lidt over 300.000km og motoren hår været renoveret ved omkring de 200.000km. Den er udstyret med alt det man normalt lægger i sådan en bil, såsom ekstra tanke, tagtelt, ekstra batterier og strøm plus alt det løse. Ja, og så er den hvid med zebrastriber…

Bilen forventes solgt i slutningen af maj et sted i Argentina, enten Bournes Aires eller i nærheden af Andesbjergene. Prisen vil være omkring 80.000kr incl. alt udstyret. Således at man stort set er klar til at køre af sted dagen efter overtagelsen.

Når man tænker på denne pris, skal man lige sammenholde med hvad det vil koste at shippe sin egen bil herover og hjem igen (ca. 40-50.000kr) plus afgifter m.m. derhjemme medens man er væk. Så i det store regnestykke er det ikke den store pris.

Bilen er på sveitsiske nummerplader og de nuværende ejere er fra Tyskland. Ved et evt. køb laves der et lokalt ”cirkus” med papirerne og i løbet af en dags tid er alt på plads. Ansvarsforsikringer købes nemt herovre og koster mellem 20 og 100US dollar pr. land. Og det er alt hvad der behøves. De nuværende sælgere kender til papirarbejdet herovre og vil også være meget behjælpelige med diverse andre rådgivning.

Vi har på vores rejse rundt her i Sydamerika, flere gange stødt på det tyske par som ejer bilen. De virker ærlige og meget påpasselige med at alt er i orden på bilen.

Er der nogle interesserede sender jeg gerne kontaktoplysningerne og flere detaljer på bilen.

89
Diesel Fora / Marys motor er kaput
« Dato: 21. Januar 2010 kl: 03:23:05 »
Ja, så skete det. Marys moter er vidst helt færdig. I hvert fald kan vi hverken køre eller holde motoren i gang i mere end få sekunder. Men hun har også været ude for lidt af hvert og har efterhånden kørt varm en del gange samt kørt flere gange uden olie. I går var alt olien løbet ud uden at vi havde opdaget det. og så løb den varm og så.....

I morgen piller mekanikeren motoren ud og så må vi se lidt nærmere på om den kan renoveres eller om vi skal have en anden.

Olien er helt fyldt med mikroskobiske metalstumper når man får det til at glitre i solen.

Hvad er prisen egentlig for en renoveret AAZ turbo diesel 1.9 i DK? og for en ny?

Er der noget at være specielt opmærksom på? og er det rimeligt nemt at få motoren ud (helst underud).

90
Din bil... / Indbrud i Mary
« Dato: 06. December 2009 kl: 18:04:53 »
Medens jeg sad og laeste om diverse tyveriforsoeg var Birgitte lige ude og handle ind til aftensmaden.

Da hun kom tilbage til Mary stod politiet der og der havde vaeret indbrud i hende. Det var en gammel kending af politiet, der havde smadret en sten igennem sideruden og taget kamera og kikkert. Der var to vidner til episoden og den ene af vidnerne havde selv haft besoeg af tyven for 2 uger siden, saa han forsoegte at loebe ham op (han havde vidst ogsaa et udestaaende med ham, som ville kunne blive ordnet i samme stund).

Naa, nu har vi vaeret inde omkring politistationen og faaet aflagt rapport m.m. Politiet er rimelig overbeviste om at kunne skaffe det stjaaldne tilbage, men de regner ikke med at tyven vil kunne erstatte den knuste rude.

I morgen haaber jeg at kunne faa lavet en ny rude og saette i. I den forbindelse vil jeg gerne vide om der er noget specielt at vaere opmaerksom paa. Det er skyderuden bag chauffoeren, der er smadret. Den "skydebare" af dem. Som jeg ser det er det bare at pille glidelisten ud i bunden og saa faa sat et nyt glas paa listen og tilbage med den. Eller?

Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8