Forfatter Emne: DJ med startproblemer  (Læst 2791 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline nielshk

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 97
    • Vis profil
DJ med startproblemer
« Dato: 19. Februar 2012 kl: 15:43:12 »
Efter en køretur med god varm DJ maskine nægtede motoren fuldstændig at starte efter en benzinpåfyldningspause. Tørnede fint men ingen liv overhovedet. Jeg gav den en pause og efter ca 10-15 min. - og en køligere motor tænker jeg - slog den igang. Samme mønster igen efter 400 km kørsel, og lige siden: varm motor=ingen start, kold motor=starter igen. Hvad kan det skyldes?
Nu har jeg så i nogen tid ikke kunnet få så meget som et host ud af den - bortset fra her forleden hvor det var -10 grader. Her startede den - og det gjorde den så igen med varm motor. Er der nogen sammenhæng med det andet mønster beskrevet ovenfor?
Men jeg oplever også - som andre tråde også er inde over - at den går meget hurtigt (gætter på ca 1500 rpm) med sluppet speeder/i 'tomgang'.
Jeg fik monteret en ny benzinpumpe her før syn da den gl. så lidt utæt ud - men det bør vel ikke gøre nogen forskel.
Forslag og bud på hvad det skyldes og hvad der kan gøres ved det modtages meget gerne ....

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
DJ med startproblemer
« Svar #1 Dato: 19. Februar 2012 kl: 16:05:14 »

Offline nielshk

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 97
    • Vis profil
DJ med startproblemer
« Svar #2 Dato: 19. Februar 2012 kl: 19:54:27 »
Citat fra: "Hinze"
denne giver lidt info om styringen


takker - betyder det mon noget at der i dette udemærkede 'selbstudienprogramm' tales om 1,9 når nu min er 2,1? Eller findes der en specifikt til 2,1 som derfor giver mere retvisende data og råd?

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
DJ med startproblemer
« Svar #3 Dato: 19. Februar 2012 kl: 22:06:11 »
Citat fra: "nielshk"
Citat fra: "Hinze"
denne giver lidt info om styringen


takker - betyder det mon noget at der i dette udemærkede 'selbstudienprogramm' tales om 1,9 når nu min er 2,1? Eller findes der en specifikt til 2,1 som derfor giver mere retvisende data og råd?


jeg vil mene grundprincipperne er de samme.

Offline nielshk

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 97
    • Vis profil
DJ med startproblemer
« Svar #4 Dato: 26. Februar 2012 kl: 12:04:22 »
Nu er skavanken lokaliseret - tror jeg nok :-)
Der sidder en føler i den studs hvor mange store og små slanger (og termostat?) mødes - og etellerandet ser ud til at være utæt her. Det lækker ned på føler med ledning der sidder her. Ved at lirke med ledninger og slå lidt på føleren begyndte motoren at accellerere og decellerere heftigt. Har nu renset det af - men her til morgen - igen ingen start )-: Så nu tænker jeg at skifte den lille føler og få sat ny pakning i her.
Nogen der kan genkende en fejl som denne?
Hvad mon den føler hedder og er den til at skaffe nogen steder?

Offline Hr mortensen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.233
    • Vis profil
DJ med startproblemer
« Svar #5 Dato: 26. Februar 2012 kl: 17:04:44 »
Det er en kølervæsketemperatur føler og er en god ting og starte med. Husk det ville være best og købe en original føler hos vw da
jeg selv har oplevet at de uoriginal følere ikke har den samme modstand som de skulle.
viewtopic-t-12380.html

88 Multivan
81 Westfalia Joker EJ22
86 Sika med sneglehus.
79 Ford Capri.
Daniel -29261364-

andreasl

  • Gæst
DJ med startproblemer
« Svar #6 Dato: 12. Marts 2012 kl: 22:55:05 »
jeg har haft en meget ligeende fejl efter jeg fik sat en forkert føler i på det sted. jeg købt en ny hos mekonom også virkede bilen fint igen. jeg havde fejlen ingen start ved varm motor og meget høj tomgang når motoren blev varm.

Offline buddha_uffe

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.205
    • Vis profil
    • NC Nielsen - Linde Gaffeltrucks
  • T3 model: Bluestar Hannover Edition 2,1 DJ, Automatic, Westfalia camper.
  • By: 6000 Kolding
DJ med startproblemer
« Svar #7 Dato: 14. December 2014 kl: 13:00:38 »
Citat fra: "Hinze" post=75222
denne giver lidt info om styringen


Super link... :-)
Har VAG-COM.
Tlf: 30384167.
Mercedes E-klasse 2014
VW Lupo 3L