T3 Fora.. > Elektrisk

Tændingslås springer ikke tilbage

(1/2) > >>

Esben580:
Hej
I går skulle jeg tænde min wbx’er og køre en tur. Jeg drejede nøglen, bilen sprang i gang, jeg slap nøglen, men starteren fortsatte med at køre. Tændingslåsen pressede ikke som normalt nøglen tilbage i position. Som om en fjeder er røget. Er det noget, nogen kender til, what to do?

Mvh Esben

Jens Flensborg:
Husker jeg rigtigt.. 24 år med samme oplevelser..
Den nederste hvide lås unter nøglelåsen skal nok skiftes. Slid formoder jeg, denne hvide lås har kontakterne til ledningsnetter, de kan trækkes af denne lås med stik.
Husker jeh rigtigt.. at rattet skal løses med de 2 sikringsskruer v/h for at kunne tage lås komplet ud.. så skal nøgle side i låsen, da den ellers ikke kan trækkes pga sikringsbolt. Og så skifte den hvide dims.
Prøvet første gang for 24år siden, anden gang for 14år siden.

Esben580:
Tusind tak for så hurtigt svar. Jeg kan faktisk trække tændingslåsen ud uden at løsne skruer eller andet. Er det noget, som skal skiftes på selve tændingslåsen, eller er det i anordningen, tændingslåsen sidder i?

Jens Flensborg:
Lige et foto, den findes der hvor pilen viser. Tændingslås under nøglelås. Kan ske, at rattet er monteret med riveskrue, så skal der tang til.

Jens Flensborg:
Den sidder løs? Det må den ikke.. den skal fikses med skrue, er den væk.. derfor er den død.. tjek this out, ikke spare det forkerte sted.

Navigering

[0] Emneindeks

[#] Næste side

Skift til fuld version