En TD øger sin luftgennemstrømning voldsomt, når turboen begynder at arbejde. Derfor kan den pludseligt omsætte langt mere diesel - det er jo hele tricket ved turbo. For at øge den indsprøjtede dieselmængde i forhold til ladetrykket, sidder der en ladetryksafhængig regulering på dieselpumpen. Det er den lille overtryksdåse, du har fundet på dieselpumpen. Den får overtryk fra indsugningsmanifolden og forskubber dermed armen. (søg på VWBUS-ONLINE.org (LDA)) Stofslangen køber du på ethvert reservedelslager i metermål til småpenge. Du kan selvfølgelig også købe den hos VW. Så står der en lille handelsskoledreng, der ikke kan skifte kæde på sin cykel, som bilder dig ind, at det er en original reservedel - og derfor koster den 20 x prisen.
Den sorte dåse på indsugningsmanifolden er en nødbremse. Den lukker op (og sender dermed luft ud i det fri), når trykket overstiger 0,8 bar. Det kan ikke ske, hvis wastegaten fungerer korrekt, og der ikke er pillet ved ladetrykket, så den skal du ikke bekymre dig om. Der er ikke nogle elektriske tilslutninger på den.
Hvad angår luftslangerne overlader jeg ordet til syncro-folk - jeg er ikke bekendt med dem.