Forfatter Emne: Må ha´ en bus ! - men ?  (Læst 472 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

PARKHAVE

  • Gæst
Må ha´ en bus ! - men ?
« Dato: 13. April 2008 kl: 22:11:51 »
Hej Leon og velkommen til. :lol:
Det korte svar er : brug søgefunktionen - det er et spørgsmål der ofte bliver stillet og der er mange svar til det :lol:  :lol:

Diesel - ja
TD - endnu mere ja.

Import fra tyskland er bedst hvis du har lidt at gøre med, for du kan finde flere meget velholdte eksemplarer dernede end du kan herhjemme og tit og ofte også mere udstyr.

Men søg og du skal finde, ellers kommer du bare igen

Ups, glemte lige - Diesel og aut. gear er en meget sjælden kombination, vist nok kun nogle få ombyggede taxi busser.

T3Anders

  • Gæst
Må ha´ en bus ! - men ?
« Svar #1 Dato: 14. April 2008 kl: 00:51:54 »
og du skal også lige være opmærksom på vægtafgiften i DK, som typisk er lidt høj i kombinationen hvide plader/diesel. Nu kører jeg selv på gule men som jeg lige husker det, er det noget med ca kr/år: 11000 :( /7500 :)  for hhv. >1500kg/<1500kg, tror jeg. Og så er der nogen få som har formået at få skrevet <1300kg i deres reg. att. så de slipper med ca kr 5600 :D /år.........

Godt nok er danmark vist nok kåret af OECD(?), som det mest korruptionsfri land i verden (Grønland undtaget!!!), men at få ført <1300kg ind i reg. att. er jo aligevel sådan noget som kunne lede mistanken hen på at det ikke gælder fuldt ud alle steder i kongeriget. :roll:  Eller måske var det vha. en fuld vejer og synsmand (på netop Grønland måske?) :twisted:  :twisted:  

-Nogen der lige retter vis jeg er way off med taksterne?

Bo

  • Gæst
Må ha´ en bus ! - men ?
« Svar #2 Dato: 14. April 2008 kl: 07:37:52 »
Nu ved jeg jo ikke hvad din økonomiske ramme er, men du kan jo ringe og snakke med Niels Erik Thing, hos Sydfyns Autocamper, og høre hvad han har stående.