Forfatter Emne: Diesel./ny/og problemer.  (Læst 497 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Harry

  • Gæst
Diesel./ny/og problemer.
« Dato: 03. Juli 2011 kl: 13:38:09 »
Hej herinde.
Problemer..flere faktisk. Fået den gamles militær bus,og ville så gerne have min egen profil.Det lykkedes ikke.Fik ikke noget retur m. kode.
Men nu til det værste og mest presserende:
Bilen går(når den gør det) som for lidt diesel. Prøvet så meget,at jeg i ren panik,nu har lavet en omkopling uden om brændtof filter.For,at ellimenere årsager.Hjalp ikke. Begge de plastslanger til filteret: Alt diesel løber baglæns straks den slukkes/eller går ud. Resultatet er næsten umulig til genstart.
Ikke utætte slanger.Nye samlinger overalt. Blæst luft ind i udløbet på tanken.Render rimeligt frit ud..synes det.
Hvad pokker laver det vakum,at slangerne tømmes.
Må spørge jer.Den gamle nægter totalt al kontakt til bilen.
Kan I hjælpe?
Låner hans log on til mit kan virke. Bedste hilsner chr Bøgelund

Offline brian

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.698
    • Vis profil
Diesel./ny/og problemer.
« Svar #1 Dato: 03. Juli 2011 kl: 15:10:13 »
Citat fra: "Harry"

Bilen går(når den gør det) som for lidt diesel. Prøvet så meget,at jeg i ren panik,nu har lavet en omkopling uden om brændtof filter.


Det er slet ikke godt. og da slet ikke når der er mistanke om skidt i tanken!
Betydelig risiko for at øddelægge diselpumpen, og måske også dyserne.

Du kunne i stedet for tilslutte dieselfiltret med 2 slanger til en dunk med diesel. Så er der testet om det er fordi der er et problem med tanken.

Dieselfilteret er vel skiftet?

Er det den type filter med en bimetal ventil i toppen?


Harry

  • Gæst
Diesel./ny/og problemer.
« Svar #2 Dato: 04. Juli 2011 kl: 17:34:38 »
Tak for svar. Og historien kræver en ende. Det viste sig,at man har monteret et diesel fyr.Dette fyr er koblet på diesel ledningen med slange og et T stykke. En lille revne i slangen til fyret kunne lave al virakken.
Endnu en gang tak og tak for lån af den gamles log ind
Bedste hilsner chr Bøgelund