Forfatter Emne: batteri - status service  (Læst 1509 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline camperman

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 835
    • Vis profil
batteri - status service
« Dato: 05. Januar 2013 kl: 17:16:49 »
Hej,

mit bilbatteri står med hvid (status service). Normalt er det grønt - altså en lille rund indikator som skifter farve mellem sort, hvid og grøn.

Batteriet er forholdsvis nyt - nok ikke mere end 3-4 år gammelt. Har jeg overladet batteriet? Eller kan det være andet? Som jeg ser det kan man ikke fylde vand på det.

Hilsen

Thomas

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
batteri - status service
« Svar #1 Dato: 05. Januar 2013 kl: 18:33:40 »
Det kan efter tre - fire år være på retur dvs. cellerne er ikke længere hvad de har været. Det betyder dog ikke, at det ikke skulle kunne fungere en tid endnu, men bliv ikke overrasket hvis det en dag er totalt " stået af ".
Jeg tror ikke du har overladet det, medmindre det har stået til opladning i en længere periode med en lader af den " gammeldaws " type ?
Elektroniske ladere skifter automatisk til vedligeholdesladning.

Offline camperman

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 835
    • Vis profil
batteri - status service
« Svar #2 Dato: 05. Januar 2013 kl: 19:02:20 »
Hej Allan,

tak for svar. Det er da sjovt at det hedder "service" - når nu det er kaput. Scenariet var som følger:
Indikator var sort - dvs at batteriet var fladt. Jeg lader med en ny lader (ctek) - og indikator bliver grøn. Jeg glemmer at pille lader fra og nu er indikator gået i service (hvid).

Og efter at have kørt idag - så kan bilbatteri slet ikke starte uden lader - også efter at have kørt ca 30 km.

Nå, men jeg må på udkig efter nyt batteri, eller hvis der er nogen i københavnsområdet der ligger inde med et. Ja, så er jeg interesseret :-)

hilsen

Thomas