Forfatter Emne: Blinklys og forlygte problem - går amok! :(  (Læst 1246 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline der-bulli

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 117
    • Vis profil
Blinklys og forlygte problem - går amok! :(
« Dato: 16. April 2013 kl: 21:39:24 »
Kære venner,

Jeg har virkelig brug for hjælp med denne sag.

Skulle skifte blinklygter, og tilslutte positionslyset, som sidder i de nye blinklys. Afmonterer forlygtegrillen, og ser at flere af ledningerne er samlet med samlemuffer, og i dårlig tilstand. (4 kant lygter, som er eftermonteret, dog ikke af mig...)

Følgende er sket/sker:

- skifter mufferne til fornuftige samle/smelte dimser
- tilslutter de nye positionslys til de oprindelige stik (kobler dermed det normale positionslys i forlygten fra)

Da jeg skulle kontollere at alt virker, sker følgende:

Blinker jeg til venstre, er alt ok.
Blinker jeg til højre, så blinker den med dobbelt hastighed, fra positionslyset??? <--- blinklyspæren blinker slet ikke, men er sat til???

Sætter jeg forlygterne til, så virker fjernlyset ikke, højre forlygte lyser svagt, og dioden i kombiinstrumentet til fjernlyset lyser svagt.

Jeg er ved at få et nervesammenbrud, så jeg håber I har nogle ideer til hvad det kunne være.

Offline FarT3

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 424
    • Vis profil
Blinklys og forlygte problem - går amok! :(
« Svar #1 Dato: 16. April 2013 kl: 22:13:54 »
jeg er bestemt ikke elkyndig og farverne snyder nok, men på billede 6180 ser det ud til at du har koblet strøm til stelledning. De brune er stel hele vejen i gennem, men det ved du sikkert meget bedre end mig. Jeg mener at det første af de 3 ben på forlygtepæren når man kigger i stikenden er stellet.
Virker ingenting så prøv at skifte pærene en for en. Jeg havde engang en pære med overgang der lavede lignende sjove ting.
Med venlig hilsen

FarT3
30252288


Ikke flere T3 tilbage :0(
Ach bus lieber Volkswagen, alles ist weg,weg,weg

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
Blinklys og forlygte problem - går amok! :(
« Svar #2 Dato: 17. April 2013 kl: 01:30:45 »
Enig med Far T3 . Brun er stel overalt i bilen. Resten kan du finde relativt let med en almindelig prøvelampe. Har du ikke en kan den erhverves for få kroner og er meget nyttig.